0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Особливості впровадження фінансового менеджменту на підприємствах малого бізнесу (ID:436009)

Тип роботи: магістерська
Сторінок: 100
Рік виконання: 2020
Вартість: 2000
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 4 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У МАЛОМУ БІЗНЕСІ............8 1.1. Теоретичні підходи до визначення суті та функцій фінансового менеджменту............8 1.2. Суть та роль малого бізнесу, особливості управління ним..............................................19 1.3. Специфіка фінансового менеджменту у малому бізнесі.................................................28 РОЗДІЛ 2. ОЦІНКА ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВІ ТОВ «ТРК «РЕАЛ ТБ» У 2017-2019 РР.......................................................................................................................................40 2.1. Загальна оцінка фінансового стану підприємства..........................................................40 2.2. Аналіз фінансової стійкості, платоспроможності та ліквідності підприємства..........52 2.3. Економіко-математичні моделі аналізу фінансового стану підприємства.................58 2.4. Оцінка ефективності фінансового менеджменту на підприємстві...............................62 РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ТОВ «ТРК «РЕАЛ ТБ».......69 3.1. Застосування операційного аналізу як одного з сучасних методів фінансового менеджменту у малому бізнесі...........................................................................................................69 3.2. Оптимізація системи внутрішнього контролю фінансових результатів діяльності підприємства.........................................................................................................................................78 3.3. Запровадження фінансового стратегування на підприємстві для забезпечення його фінансової стійкості ...........................................................................................................................84 ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ........................................................................................................92 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ............................................................................................98 ДОДАТКИ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Менеджмент – це процес планування, організації, приведення в дію та контроль організації з метою досягнення координації людських і матеріальних ресурсів, необхідних для ефективного виконання завдань. Фінансовий менеджмент треба розглядати як інтегральне явище, що має різні форми вияву. З функціонального погляду фінансовий менеджмент являє собою систему економічного управління і частину фінансового механізму. З інституцій його погляду фінансовий менеджмент є органом управління. З організаційно-правового погляду фінансовий менеджмент – це вид підприємницької діяльності. Фінансовий менеджмент спрямований на управління рухом фінансових ресурсів і фінансових відносин, що виникають між господарюючими суб’єктами у процесі руху фінансових ресурсів. Відповідь на питання, як правильно управляти цим рухом і відносинами, складає зміст фінансового менеджменту. Фактично фінансовий менеджмент – це специфічна система управління грошовими потоками, рухом фінансових ресурсів і відповідною організацією фінансових відносин на підприємстві. На різних за обсягами діяльності та розмірами підприємствах реалізація філософії фінансового менеджменту відбувається по різному, оскільки підприємницька діяльність може здійснюватися в різних масштабах, а тому підприємництво можна розподілити на мале, середнє та велике. Мале підприємництво є найбільш динамічним елементом структури національного господарства. Його роль у житті суспільства та економіки важко переоцінити, зокрема його вклад у ВВП країни, у вирішення проблем зайнятості. Разом з тим під час реформування соціально-економічної системи мале підприємництво виконує й інші специфічні функції. Малий бізнес є вихідним, найчисленнішим, а тому й найбільш поширеним сектором економіки. Можливість ефективного функціонування малих форм виробництва визначається поряд з їхніми перевагами порівняно з великим виробництвом: близькість до місцевих ринків і пристосування до запитів клієнтури; виробництво малими партіями, що невигідно великим фірмам; виключення зайвих ланок керування тощо. Малому виробництву сприяє диференціація й індивідуалізація попиту в сфері виробничого й особистого споживання. На підприємствах усіх видів основним узагальнюючим показником фінансових результатів є прибуток. Важливий момент господарської діяльності підприємства – планування. Тому на перші місця у забезпеченні прибутковості господарювання малого бізнесу виходить фінансовий менеджмент як основа успішного фінансового планування. Особливості управління фінансами суб’єкта малого бізнесу в умовах обмеженості фінансових, трудових, матеріальних ресурсів полягають в першу чергу у забезпеченні ефективності господарської діяльності. Основною метою фінансового менеджменту суб’єкта малого бізнесу є забезпечення максимізації доходу власників у поточному та перспективному періоді, основними об’єктами фінансового менеджменту є грошові потоки, активи, капітал, прибуток тощо. Особливостями управління фінансами суб’єкта малого бізнесу є те, що власний капітал формується за кошт внесків власників, а також прибутку від господарської діяльності, що формує часто дефіцит фінансових ресурсів. Таким чином, фінансовий менеджмент в малому бізнесі вирізняється залежністю від внутрішніх джерел фінансування і слабкою організацією довготермінового планування. При цьому більшість власників малих підприємств відчувають брак знань і навичок, за допомогою яких вони можуть аналізувати кон’юнктуру ринку і швидко маневрувати своїми обмеженими ресурсами, щоб максимізувати швидкість і гнучкість випуску продукції. Головною особливістю фінансового менеджменту у малому бізнесі є те, що в якості фінансового менеджера виступає власник та, частково, бухгалтер. Рівень завантаженості першого зазвичай не дозволяє йому широко використовувати інструментарій фінансового менеджера, навіть базові функції прогнозування та бюджетування на малому підприємстві не виконуються або виконуються з недостатньою увагою та за необґрунтованими методиками. На прикладі ТОВ «ТРК «Реал ТБ» нами було досліджено стан фінансового менеджменту на конкретному підприємстві та запропоновано шляхи його покращення. Первинний огляд та загальний аналіз звітності ТОВ «ТРК «Реал ТБ» засвідчив, що у підприємства існує певний фінансовий потенціал, не дивлячись на збитковість діяльності у попередніх роках. Основною метою будь-якого комерційного підприємства є досягнення цілей, визначених власниками. Зазвичай вони полягають у генеруванні прибутку. Збільшення власного капіталу на 19,58% в 2017-2019 рр. свідчить як про досягнення цієї мети, так і про зміцнення фінансового потенціалу ТОВ «ТРК Реал ТБ». Обсяг власного капіталу ТОВ «ТРК Реал ТБ» дорівнює 113 тис. грн. на кінець 2019 р. проти 94,5 тис. грн. в 2017 р. Фінансове становище власників ТОВ «ТРК Реал ТБ» в 2017-2019 рр. посилюється, так як після вирахування зобов’язань обсяг наявних чистих активів зростає на 19,58%. Таким чином, підприємство характеризується ефективною бізнес-моделлю. На кінець періоду дослідження (2019 р.) виручка становить 835,1 тис. грн., що на 11,99% більше показника на початок періоду аналізу. Це вказує на здатність підприємства діяти в складних економічних умовах, використовувати наявні конкурентні переваги, задовольняти потреби свого цільового сегменту ринку. Це призводить до того, що у підприємства залишається більше фінансових ресурсів для того, щоб покрити постійні і змінні витрати, заохочувати ефективних співробітників, погашати фінансові зобов’язання, вирішувати інші оперативні та стратегічні завдання. ТОВ «ТРК Реал ТБ» здатне самостійно профінансувати істотну частку необхідних активів, а саме 80%. Той факт, що відповідний показник скорочується на 0,12, говорить про зниження довіри до підприємства з боку учасників фінансового ринку, постачальників матеріальних ресурсів і послуг. Незважаючи на це, якщо підприємство втратить платоспроможність і збанкрутує, то висока частка власного капіталу дозволить погасити більшу частину зобов’язань. Індикатор рентабельності активів ТОВ «ТРК Реал ТБ» показує, що на кожну гривню, котра використовується для фінансування активів ТОВ «ТРК Реал ТБ», було сформовано чистого прибутку в розмірі 28,53 копійок в 2019 р. Рівень прибутковості активів знаходиться вище, ніж інфляція в країні, тому можна стверджувати, що відбувається підвищення реальної вартості залучених в господарський процес активів підприємства. Таким чином, менеджмент здатен ефективно використовувати обмежені фінансові ресурси для досягнення цілей зростання і розвитку підприємства. Відповідно, в 2019 р. рівень окупності активів ТОВ «ТРК Реал ТБ» дорівнює 3,51 років. Важливим показником є рентабельність власного капіталу, який відображає ефективність роботи компанії з точки зору власників або потенційних інвесторів. Кожна гривня капіталу власників в 2019 р. забезпечила їм 37,3 копійок чистого прибутку. Підприємство забезпечувало підвищення добробуту і поліпшення матеріального становища власників, про що свідчить високе значення індикатора рентабельності власного капіталу. Як результат, термін, протягом якого капітал власників при збереженні поточної рентабельності власного капіталу окупиться, становить 2,68 років. Власники розглядають підприємство як перспективний актив, здатний в майбутньому генерувати їм прибуток, тому вони вважають за краще реінвестувати істотну частину заробленого протягом 2019 р. назад в діяльність компанії, тим самим забезпечуючи її додатковими фондами для подальшого розширення. Однак значення індикатора вище одиниці, а значить діють і інші чинники на таку динаміку. З аналізу зрозуміло, що визначальна роль в прийнятті фінансових та інвестиційних рішень лежить на керівника підприємства ТОВ «ТРК «Реал ТБ», його суб’єктивний досвід , професіоналізм та інтуїцію. Це накладає суттєву відзнаку як на тактику, так і на стратегію його фінансового менеджменту. Для успішної роботи ТОВ «ТРК «Реал ТБ» необхідна оптимальна постановка фінансового менеджменту. Цій вимозі у повній мірі відповідає операційний аналіз, який дозоляє визначити вплив структури витрат і виручки на рентабельність продукції і, в кінцевому рахунку, – на ефективність діяльності підприємства. Він дозволяє шляхом моделювання знайти найбільш вигідне співвідношення між змінними і постійними витратами, ціною продукції і обсягом її виробництва. Ефективність його визначається тим, що такий аналіз поєднує в одне ціле маркетингові дослідження, облік витрат, фінансовий аналіз і планування, що найкращим чином сприяє урахуванню особливостей саме малого бізнесу. Розглянувши базові категорії операційного аналізу, ми визначили його ключові інструменти для ТОВ «ТРК «Реал ТБ»: операційний важіль, поріг рентабельності і запас фінансової міцності, та визначимо їх роль у фінансовому менеджменті підприємства. Необхідною умовою стабільного та ефективного функціонування фінансового менеджменту ТОВ «ТРК «Реал ТБ» є проведення на підприємстві внутрішньогосподарського контролю.