0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

НЕБЕСНІ СВІТИЛА ТА ЯВИЩА В ДУХОВНІЙ ТА МАТЕРІАЛЬНІЙ КУЛЬТУРІ СХІДНИХ СЛОВ'ЯН 9-12 СТ. (ID:133415)

Тип роботи: реферат
Сторінок: 33 сторінки з додатками-ілюстраціями, 17 сторінок тексту
Рік виконання: 2014
Вартість: 60
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП. 2 1. УЯВЛЕННЯ ПРО БУДОВУ СВІТУ СХІДНИХ СЛОВ'ЯН. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА МІФОЛОГІЧНИХ УЯВЛЕНЬ В КОНТЕКСТІ НЕБЕСНОГО СВІТУ: ЯВИЩ І СВІТИЛ. 3 2. НЕБЕСНІ СВІТИЛА В ДУХОВНІЙ ТА МАТЕРІАЛЬНІЙ КУЛЬТУРІ. 6 2.1. Сонце. 7 2.1.1. Прикраси та амулети 7 2.1.2. Речі домашнього вжитку 9 2.1.3. Предмети озброєння 10 2.1.4. Вишивка. 10 2.1.5. Архітектурні деталі. 10 2.2. Місяць. 11 2.2.1. Прикраси та амулети. 11 2.3. Зорі. 12 3. НЕБЕСНІ ЯВИЩА У ВІДОБРАЖЕННІ ДУХОВНОЇ ТА МАТЕРІАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ. 13 3.1. Грім та блискавка. 13 3.1.1. Прикраси. (топорики, шумлячи підвіски і бубенці-брязкальця). 13 3.1.2. Архітектурні деталі. 14 Висновки. 15 Список літератури. 16 Додатки. 17
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1. УЯВЛЕННЯ ПРО БУДОВУ СВІТУ СХІДНИХ СЛОВ'ЯН. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА МІФОЛОГІЧНИХ УЯВЛЕНЬ В КОНТЕКСТІ НЕБЕСНОГО СВІТУ: ЯВИЩ І СВІТИЛ. Обожнювання і шанування неба і небесних світил займає величезне місце в системі релігійних вірувань давнини. Ці культи в тій чи іншій мірі властиві всім без винятку землеробським, скотарським та мисливсько-риболовським племенам [1]. Та перш ніж досліджувати небесну символіку східних слов’ян, чи будь-яких народів, варто знати їх загальне уявлення про влаштування світу. Про язичницькі вірування ми, в основному, дізнаємось з християнських джерел, які нагадують населенню про «поганські» омани і помилки, і вимагають відректися від нього [2]. Язичники уявляли світ у вигляді великого яйця, а у сусідніх народів навіть існували оповіді про те, що воно було знесене «космічним» птахом. У самих же слов'ян збереглися відзвуки легенд про Велику Матір – матір Землі і Неба, праматір Богів та людей, на ім'я Жива чи Живана. У «Слові о полку Ігоревім» (створеному наприкінці XII століття) є такі рядки: «Боянъ бо вѣщій, аще кому хотяше пѣснь творити, то растѣкашется мыслію по древу, сѣрымъ вълкомъ по земли, шизымъ орломъ подъ облакы». Перед нами художній образ - віщий Боян «подумки розтікається» по чудесному древу (Світовому Древу). Однак філологи та історики ось уже протягом півтораста років не можуть прийти до остаточної згоди щодо сенсу цього уривка. За однією з вельми переконливих точок зору, тут помилка переписувача - замість слова «мисль» слід читати «мись». «Мись» же на одному з діалектів означає «білка», а крім того, споріднене сучасному слову «миша». Якщо так, то виходить, що легендарний співак подорожує по якомусь Світовому Дереву, послідовно обертаючись до трьох тварин - орла, білку і вовка [3]. Кожне з них відповідає одній з трьох зон світобудови: орел - небу, білка - середньому світу, вовк – підземному світу (в російській міфології вовк - демонічна істота). Отже, слов'яни ділили світ на три частини. Посередині слов’янського Всесвіту, подібно до жовтка, була розташована сама Земля (рис. 1): верхня частина «жовтка» - наш світ, світ людей; нижня – «темна» сторона – Нижній Світ, Світ Мертвих – коли там день, у нас панує ніч. Навколо Землі, подібно яєчним плівкам і шкарлупі, розташовані дев'ять різних небес. Кожне з дев'яти небес має своє власне призначення: одне – для Сонця й зірок, інше – для Місяця, ще одне для хмар і вітрів. Сьоме за рахунком небо, наші предки вважали «твердю», прозорим дном небесного Океану. Там зберігаються запаси води, невичерпне джерело дощів. Язичники думали, що на будь-яке небо можна потрапити по Світовому Древу, яке зв’язує між собою Нижній Світ, Землю і всі дев'ять небес. За баченням наших прародичів, Світове Древо було схоже на величезний розкидистий дуб, і там, де вершина Світового Древа піднімається над сьомим небом – є острів. На тому острові живуть прабатьки усіх звірів і птиць, названі «старшими». Слов'яни аж ніяк не вважали себе «царями» природи, яким дозволено грабувати її як завгодно. Вони жили в злагоді і гармонії з природою і визнавали, що у кожної живої істоти не менше права на життя, ніж у людини. Цей прекрасний острів на сьомому небі, слов'яни називали «Ірієм» чи «Вирієм» (можна допустити, що саме від цього слова походить слово «рай»). Також його називали «Буяном».