ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ (ID:1102772)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ШКОЛЯРІВ
1.1. Сутність поняття «компетенція» та «компетентність»
1.2. Науково-методичні засади формування мовної компетенції школярів.21
Висновок до розділу 1
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИКО-ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
2.1. Загальна характеристика інтерактивних технологій навчання
2.2. Методи інтерактивного навчання, як засіб формування мовної компетенції
2.3. Практичні аспекти використання інтерактивних технологій у формуванні мовної компетенції
Висновок розділу 2
РОЗДІЛ 3. ПРОБЛЕМИ ТА ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ
3.1. Особливості інтерактивного навчання
3.2. Основні принципи інтерактивного навчання писемного мовлення
3.3 Інтерактивні технології на різних етапах уроку
3.4. Проблеми, які можуть виникнути під час використання інтерактивних технологій
Висновок до розділу 3
ВИСНОВОК
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Зразок роботи
У даній роботі було розгялнуто суттєві стратегічні та методологічні принципи комунікативно орієнтованого підходу в навчанні іноземної мови; проаналізовано особливості методики формування комунікативної компетентності учнів у всіх видах мовленнєвої діяльності середнього періоду навчання з використанням інтерактивних технологій.
Уміле використання інтерактивних методів навчання сприяє формуванню навичок критичного мислення та пізнавальних інтересів учнів. Діти починають почуватися впевнено, вільно висловлюють свої думки та спокійно сприймають зауваження, вважають себе активними учасниками навчального процесу.
Інтерактивні методи сприяють ефективності та якості навчального процесу. На інтерактивних уроках учні можуть:
• Розширювати свої пізнавальні можливості;
• Вивчати великий обсяг матеріалу за короткий проміжок часу;
• Взаємодіяти з учителем як з рівноправним учасником ситуації;
• Робота в групі;
• Висловлювати власну думку;
• Створення«ситуації успіху».
Використання інтерактивних технологій навчання на різних етапах уроку іноземної мови – це не лише спосіб підвищити мотивацію учнів до вивчення мови, а й покращити атмосферу в класі, яка сприяє співпраці та взаєморозумінню між учнями та вчителем. Взаємна довіра, рівноправність і партнерство у спілкуванні призводять до того, що студенти задоволені навчальним процесом і хочуть у ньому брати участь. Проте необхідно постійно контролювати процес досягнення поставлених цілей і в разі невдачі змінювати тактику роботи, шукати недоліки та усувати їх.
Інтерактивні методи повинні бути не самоціллю, а засобом створення приємної атмосфери, що дозволяє реалізувати особистісно-орієнтований освітній підхід.
Засоби формування комунікативної компетенції поділяються на: основні та допоміжні засоби; один набір для вчителя, один набір для учня; технічні та нетехнічні.
В ідеалі педагогічно-методичний комплекс (НМК) повинен представляти всі засоби, за допомогою яких здійснюється навчання іноземної мови в конкретному класі загальноосвітнього навчального закладу. У цьому випадку НМК є основним засобом навчання в усіх його складових: підручник, посібник для вчителя, мовний практикум, комп’ютерні програми, набір слайдів, кінострічок, аудіо- та відеокасет, CD, DVD, таблиць тощо. .
Дійшов висновку, що принцип комунікативності є провідним методичним принципом, який сприяє успішному досягненню головної мети навчання іноземної мови в загальноосвітніх навчальних закладах – навчити учнів спілкуватися іноземною мовою в межах вивчений навчальний матеріал. Принцип спілкування полягає в побудові процесу вивчення іноземної мови як моделі процесу реального спілкування.Ситуації спілкування під час вивчення іноземної мови повинні відображати типові життєві ситуації у відповідній сфері спілкування. Принцип комунікативності передбачає переважне використання комунікативних вправ у процесі виконання вправ.
У своїй роботі я вивчила, що комунікативна компетентність формується на основі взаємопов’язаного лінгвістичного, соціокультурного та лінгвістичного розвитку учнів відповідно до їхніх вікових особливостей та інтересів на кожному етапі оволодіння іноземною мовою. Основу комунікативної компетенції складають комунікативні вміння, розвиток яких неможливий без оволодіння мовними засобами усного чи писемного висловлювання. Проте знання лексичного та граматичного матеріалу не гарантує розвитку комунікативних умінь. Потрібне вміння працювати з цим матеріалом і використовувати його для генерування та розпізнавання інформації в певних сферах спілкування. Розвиток комунікативної компетентності також неможливий без відповідних соціокультурних і соціолінгвістичних знань, умінь і навичок, які забезпечують входження особистості в інший соціум і сприяють її соціалізації в новому для неї суспільстві.
Інші роботи з даної категорії: