0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

«Особливості міжособистісних стосунків старших підлітків» (ID:346255)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 38
Рік виконання: 2017
Не продається
Вартість: 0
Автор більше не продає цю роботу
?

Основні причини, чому роботи знімають з продажу:

  1. Автор роботи самостійно зняв її з продажу
  2. Автор роботи видалив свій аккаунт - і всі його роботи деактивувалися
  3. На роботу надійшли скарги від клієнтів - і ми її деактивували
Шукати схожі готові роботи
Зміст
ЗМІСТ Вступ........................................................................................................................3 Розділ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ МІЖОСОБИСТІСНИХ СТОСУНКІВ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ.........................6 1.1Дослідження міжособистісних стосунків у вітчизняній психології.............7 1.2Дослідження міжособистісних стосунків у зарубіжній психології...............9 1.3Функції спілкування міжособистісних стосунків.........................................11 Розділ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ МІЖОСОБИСТІСНИХ СТОСУНКІВ В ГРУПІ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ….. 15 2.1 Процедура дослідження..................................................................................16 2.2 Аналіз результатів дослідження.....................................................................23 ВИСНОВКИ.........................................................................................................33 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.............................................................37 ДОДАТКИ……………………………………………………………………38 ДОДАТОК А “Соціометрична матриця ДОДАТОК Б « Соціограма» ДОДАТОК В “ Тест В. Ф. Ряховського”
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження: в даний час вже не потрібно доводити, що міжособистісне спілкування - абсолютно необхідна умова буття людей, що без нього неможливе повноцінне формування у людини жодної психічної функції або психічного процесу, жодного блоку психічних властивостей, особи в цілому. Цей метод застосовують для дослідження міжособистісних стосунків і міжгрупових стосунків з метою їх поліпшення. Він дає змогу психологам вивчити склад малих соціальних груп, особливо неофіційних стосунків, одержуючи соціологічну інформацію, яку іншим шляхом дістати майже неможливо. Термін «соціометрія» в перекладі з латини означає вимірювання міжособистісних стосунків у групі. У суспільних науках він постав наприкінці XIX ст. у зв'язку зі спробами застосування математичних методів до вивчення соціальних явищ. Основна заслуга у створенні методології соціометричних досліджень, сукупності вимірювальних процедур і математичних методів обробки первинної інформації належить соціопсихологу Якобу Морено (1892-1974). Виробивши свою систему структурного аналізу малих груп, Морено сформулював і стратегічне завдання соціометрії. Воно полягає у забезпеченні таких умов на виробництві і в житловому приміщенні, за яких люди працювали і жили б в оточенні симпатичних і симпатизуючих їм людей. Значущість проблеми соціометрії досить вагома, вона дозволяє одержати соціологічну ситуацію, що стосується стосунків між членами малих груп [1]. Критерії, що визначають соціометричний статус старшокласника в його класному колективі, складні і різноманітні. За даними Я.Л. Коломинского, на першому місці тут стоїть вплив на однолітків (значення цієї якості з віком неухильно збільшується) і, як у молодших підлітків, фізична сила, на другому місці - моральні якості, які безпосередньо проявляються в спілкуванні, і суспільна робота; далі йдуть інтелектуальні якості і хороше навчання, працьовитість і навички праці, зовнішня привабливість; на останньому місці стоїть прагнення командувати. За даними Б. Н. Волкова, десятикласники вище за все цінують якості особистості, які у спілкуванні, взаємодії з товаришами (чесність, готовність допомогти у важкі хвилини життя), на другому місці стоять вольові якості особистості, на третьому - інтелектуальна гідность. У дослідженні А. М. Лутошкина дається інша послідовність переваг: інтелектуальні якості, ставлення до людей (доброта, чуйність), моральні якості, вольові якості, ділові якості, зовнішні дані (зовнішня привабливість, вміння стежити за собою і т.д.). Оптимальні міжособистісні стосунківи є запорукою повноцінного формування у людини психічних процесів, психічних властивостей і функцій, а також розвитку особистості в цілому. У підлітковому віці складаються дві різні за своїм значенням для психічного розвитку системи взаємин: одна - з дорослими, інша - з однолітками. Виконуючи одну і ту ж загальну соціалізуючу мету, ці дві системи взаємин нерідко входять у протиріччя один з одним за змістом і регулюючими їх нормами. Для підлітків велику значимість набувають стосунки з однолітками, тому що в них явно простежується прагнення до самостійності, самовираження, равнопартнерскім стосунківам. Ці прагнення, свої актуальні інтереси і потреби дитина може задовольнити повною мірою тільки в спілкуванні з однолітками, в процесі міжособистісних стосунків з ними. Оптимальний рівень міжособистісних стосунків підлітків можливий за умови сприятливого психологічного клімату в колективі, який багато в чому залежить від стилю педагогічного керівництва та стилю педагогічного спілкування [5]. Мета дослідження: дослідити особливості міжособистісних стосунків в групі старших підлітків. Об'єкт дослідження: міжособистісні стосунки. Предмет дослідження: міжособистісні стосунки в групі старших підлітків. Гіпотеза дослідження: існує прямопропорційний зв'язок між положенням старших підлітків в навчальній групі та рівнем їхньої комунікативності: чим вище показники соціометричного статусу учасників групи, тим вищі показники їхнього рівня комунікативності. Завдання дослідження: 1. на основі вивчення наукових літературних джерел визначити особливості розвитку міжособистісних стосунків старших підлітків; 2. дослідити структуру міжособистісних стосунків старших підлітків у зв'язку з рівнем комунікативності учасників групи; 3. розробити рекомендації щодо поліпшення комунікативних здібностей в групі старших підлітків, з метою забезпечення їх стабільного положення в системі міжособистісних стосунків. Методи дослідження: Теоретичні: вивчення наукових літературних джерел про особливості розвитку міжособистісних стосунків в групі старших підлітків. Емпіричні: • соціометричний тест; • тест рівня комунікативності (В. Ф. Ряховського); • кореляційний аналіз; • змістовний аналіз. Організація дослідження. У дослідженні приймали участь школярі 15-16 років - 10 хлопчиків та 10 дівчат. Дослідження проводилось на базі Максимівської загальноосвітньої школи . Практичне значення: отримані результати можуть бути використані шкільними психологами, з метою зменшення негативного впливу на навчальну діяльність старших підлітків та для поліпшення якості міжособистісних стосунків в класній групі.