0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Особливості франчайзингової діяльності в туризмі (ID:436339)

Тип роботи: реферат
Дисципліна:Туризм
Сторінок: 16
Рік виконання: 2021
Вартість: 150
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 1. Суть франчайзингової форми організації туристичного бізнесу 4 2. Складові і різновиди франчайзингу та стадії його впровадження у туристичній діяльності 11 ВИСНОВКИ 16 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 18
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Франчайзинг - змішана форма великого та малого бізнесу: система взаємовигідних партнерських відносин, що об'єднує елементи оренди, купівлі-продажу, підрядництва, підприємництва [10]. Згідно S. Nelson, франчайзинг - це спосіб організації бізнесу, використовуючи який франчайзер (як правило, велика компанія) передає франчайзі (мале або середнє підприємство) за певну плату право користування франшизою (пакетом виняткових прав) [11]. Велике підприємство - франчайзер і дрібне - франчайзі (оператор) укладають договір франчайзингу. Предмет договору - обов'язок франчайзера постачати оператора своїми товарами, апробованими технологіями, передавати йому виключне право на виробництво і збут під торговою маркою та від імені франчайзера обговорених товарів і послуг. Оператор виплачує одноразовий внесок за право користування на ринку ім'ям і торговою маркою. Франчайзер встановлює також розмір відрахувань від обсягу поточних продажів оператора, що становить в середньому 2-3%. Завдяки цій організаційній формі підприємства отримують стратегічні переваги, пов'язані з більш швидкою реакцією на зміну ринкового попиту, які важко досягти без кооперації. Франчайзинг в Україні - явище відносно нове. Сам термін «франчайзинг» походить від французького слова franchise (пільга, привілей), яке в первісному значенні увійшло в економічну лексику, в тому числі і вітчизняну, ще до того, як заговорили про франчайзинг. Термін «франчайзинг» (franchising) широко використовується у багатьох країнах світу. Німецька асоціація франчайзингу вважає, що франчайзинг - це система збуту, що базується на партнерстві, в якому франчайзер передає за винагороду право франчайзі продавати продукцію або надавати послуги від його імені. Французька федерація франчайзингу визначає франшизу як співпрацю між підприємством-франчайзером і одним або декількома підприємствами-франчайзі, в результаті якого підприємство-франчайзер розпоряджається товарним знаком, знаком обслуговування, вивіскою і, особливо, ноу-хау, які франчайзі повинен використовувати шляхом однакової експлуатації під контролем франчайзера. Італійська асоціація франчайзингу розглядає франчайзинг як форму тривалого співробітництва між підприємцями, юридично і фінансово незалежними один від одного для розподілу товарів і послуг, котрі укладають між собою договір, за яким франчайзер надає користувачеві франшизи виключне право на виробництво і збут під його торговою маркою на конкретному ринку певних видів товарів і послуг. Європейська франчайзингова федерація в Кодексі етичної поведінки дає наступне трактування франчайзингу - це система збуту товарів, і/або послуг, та/або технології, заснована на тісних та довгострокових відносинах між юридично і фінансово незалежними підприємцями, франчайзером і індивідуальним франчайзі, в якій франчайзер надає франчайзі право і накладає обов'язки вести підприємницьку діяльність відповідно до концепції франчайзера. Право зобов'язує і дає можливість франчайзі в обмін на пряму або опосередковану винагороду використовувати торговельну назву, і/або торговельну марку, і/або марку для послуг. Ноу-хау, ділові та технічні методи і інші права промислової і/або інтелектуальної власності супроводжуються тривалою комерційною та технічною допомогою в рамках структури і термінів письмового франчайзингового договору. Аналіз представлених інтерпретацій дозволяє зробити висновок, що франчайзинг являє собою особливу систему відносин, що базується на партнерському, взаємовигідному способі ведення господарства між представниками великого та малого бізнесу, які прагнуть до єдиної кінцевої мети і використовують для її досягнення ліцензійні, дистриб'юторські і агентські договори. В українському законодавстві немає визначення поняття франчайзинг, але є аналог – договір комерційної концесії, правовідносини за яким регулюються частиною 76 Цивільного та частиною 36 Господарського [19] кодексів України. За договором комерційної концесії одна сторона (правовласник) зобов’язується надати іншій стороні (користувачеві) за плату право користування відповідно до вимог комплексом належних цій стороні прав з метою виготовлення та (або) надання послуг. Франчайзингова класична форма організації бізнесу передбачає використання трьох основних складових: – франчайзер; – франчайзі; – франшиза. Франчайзер - велика компанія-правовласник, що змінює широко відому торгову марку і високий імідж на споживчому ринку і видає на певний термін і на певних умовах ліцензію (франшизу) користувачеві (фізичній або юридичній особі) на право використання ним торговельної марки правовласника в комерційній діяльності на певній території. Франчайзі - фізична особа або компанія, що купує у великої компанії власника авторських прав на певний термін і на певних умовах виключне право (франшизу) на ведення комерційної діяльності з використанням товарного знака та технологій власника авторських прав на певній території. Франшиза це: - право на створення франшизного підприємства і на торгівлю продукцією або надання франшизних послуг більш великої фірми на певних умовах і за певну компенсацію на певній території; - організаційна форма малого бізнесу, що дає підприємцю (користувачеві франшизи) право на продаж вже зарекомендували себе товарів або послуг великої фірми-правовласника, тобто підприємство, створене на основі франчайзингу, або франшизних підприємств. Франчайзингова система - організаційна структура в сфері франчайзингового бізнесу, яка складається з компанії-франшизодавця, яка очолює структуру, і перебуває під її контролем мережі франшизних підприємства, або франшизної мережі. В даний час відомі різні варіанти функціонування франчайзингової системи. Однак загальна модель її однакова. Найбільш поширеним видом франчайзингового контракту є така угода, в якому одна сторона (франчайзер), систематизувавши будь-якої перспективний метод виробництва продукції або послуг, надає другій стороні (франчайзі) право займатися бізнесом з використанням практичного досвіду цієї компанії. У зв'язку з великою різноманітністю форм і видів франчайзингової діяльності нижче наведено 6 основних варіантів їх класифікацій [9]: 1) Класифікація за характером діяльності об'єкта франчайзингу: - франшиза на продаж готового товару (товарний франчайзинг); - франшиза на виробництво товару (виробничий франчайзинг); - франчайзинг на певний вид бізнесу (діловий франчайзинг); - сервісний франчайзинг. 2) Класифікація за кількістю франшиз: - франчайзинг окремо взятого підприємства; - корпоративний франчайзинг. 3) Класифікація за стратегією розширення франшизного бізнесу: - класичний франчайзинг на умовах опціону; - конверсійний франчайзинг; - дочірній франчайзинг; - франчайзинговий контракт на менеджмент. 4) Класифікація за структурою побудови франшизної системи: - індивідуальний франчайзинг; - регіональний франчайзинг. 5) Класифікація за місцем франшизодавця в структурі збутового каналу: - система типу «виробник - роздрібний торговець» - в даній схемі «виробник» виступає в ролі франчайзера, а «роздрібний торговець» - в ролі франчайзі; - система типу «виробник - оптовий торговець» - в даній схемі «виробник» виступає в ролі франчайзера, а «оптовий торговець» - в ролі франчайзі; - система типу «оптовий торговець - роздрібний торговець» - в даній схемі «оптовий торговець» - франчайзер, «роздрібний торговець» - франчайзі; - система типу «постачальник послуги - роздрібний торговець» - в даній схемі «постачальник послуги» виступає в ролі франчайзера, «роздрібний торговець» - в ролі франчайзі; 6) Класифікація за вартістю франшизи з позиції інвестора. Тут виділяють сім видів франшизних систем: - до 10000 дол. США (комерційна чистка); - 10000-24999 дол. США (освіта дітей, весільні подорожі); - 25000-49999 дол. США (одяг і аксесуари для спорту); - 50000-99999 дол. США (продукти харчування, поліграфія, мережі кафе); - 100000-499999 дол. США (мережі магазинів продуктів харчування, мережі ресторанів, виробництво банерів, зовнішньої реклами та вивісок); - 500000-1000000 дол. США (мережі готелів, мережі ресторанів, фітнес). Дана класифікація дозволяє: 1) визначити роль і місце форм та видів франчайзингу в підприємницькій діяльності; 2) цілеспрямовано вибрати найбільш ефективну форму або вид взаємин з кожним окремим партнером при створенні франчайзингового підприємства; 3) здійснювати прогнозну оцінку розвитку франчайзингової діяльності. В результаті система франчайзингу є невід'ємною і динамічною частиною економіки багатьох розвинених країн. Система франчайзингових відносин відіграє велику роль в забезпеченні кооперації між великими і малими підприємствами. Це інтегрована форма великого і малого підприємництва, в якій враховується необхідний баланс економічних інтересів обох сторін. Франчайзингова система привілейованих зв'язків і контрактів - це специфічна варіація вертикальної інтеграції промислових і торгових фірм шляхом забезпечення оригінальної системи контрактів – франшиз. Франчайзинг - дуже гнучка система, яка легко адаптується відповідно до умов різних видів комерційної діяльності, особливостями виробництва і реалізації товарів і послуг. Ця організаційна форма дозволяє використовувати досвід, знання, технологічні секрети (ноу-хау) тих, хто вже створив собі певний імідж в світі бізнесу і у споживачів. Це капітал зрілих підприємців, який не втілений в матеріальну форму, але дуже цінний і ефективний при організації самого процесу бізнесу. Франчайзинг створює передумови для реалізації досить великомасштабних програм. Ретельно спланована і обґрунтована програма франчайзингу дозволяє істотно розширити межі своїх можливостей, визначити головні напрямки своєї діяльності, прогнозувати свої майбутні доходи, швидко отримати суспільне визнання. Ідея франчайзингу утворена на єдності протилежностей: залежних та в той же час незалежності один від одного партнерів. Залежність обумовлена єдністю системи конкретного франчайзера, що всебічно відбивається в договорі між ними і франчайзі. Незалежність же зумовлена тим, що франчайзі, будучи «суверенним» підприємцем, ні в якій мірі адміністративно не підкоряється франчайзеру. Багаторічна історія франчайзингу показала високу ефективність таких взаємин. Сувора регламентованість діяльності, контроль з боку франчайзера безсумнівно підвищують загальну культуру ведення бізнесу, його правову захищеність. Франчайзинг дає можливість залучити до підприємницької діяльності більш широке коло осіб, які не наважуються займатися самостійним бізнесом без підтримки - потенційні і початківці бізнесмени та інші категорії осіб, які хочуть і здатні займатися підприємництвом під контролем франчайзера. Франчайзинг відкриває широкі можливості для бізнесменів. Ця система дозволяє здійснювати успішний бізнес, навіть якщо він не великий за масштабами, створює великі можливості і перспективи для його розвитку. Сенс і орієнтація франчайзингу на успіх для всіх його учасників - це ті чинники, які принципово відрізняють його від інших концепцій і напрямків бізнесу. Причина полягає в тому, що система франчайзингу передбачає наявність різноманітних додаткових пільг і послуг. Проводячи аналіз сучасних еволюційних перетворень франчайзингових відносин, слід зазначити, що вони зазнали кардинальних змін за останні п'ять років. З'явилося багато локальних пропозицій у багатьох нових індустріях бізнесу. Продаж товарів та послуг став більш високотехнологічним з точки зору способів його оптимізації. Загальною тенденцією глобального ринку франчайзингу можна вважати його позитивне зростання завдяки збільшенню абсолютної кількості середнього класу в країнах, що розвиваються - Південній Америці, Східній Європі і Азії. Франчайзери зацікавлені в розширенні своєї присутності на нових ринках, пропонуючи європейські, американські і японські товари і послуги, які користуються високим попитом у всьому світі. За даними Franchise Direct, в період посткризового відновлення, починаючи з 2011 року, в цілому було зафіксовано збільшення частки франчайзингу на глобальному ринку. На даний момент система франчайзингової передачі прав в США є найбільшою і відомою в світі. За даними Тхе International Franchise Association на початок 2018 року в системі франчайзингу зареєстровано 801153 франчайзингових закладів, а зайнятість населення в даному бізнесі становить понад 9 млн. людей, що складає приблизно 6% всієї приватної робочої сили США. Проаналізувавши дані показники, можна підтвердити статус країни про те, що американський франчайзинг дійсно займає успішні позиції в розвитку франчайзингових відносин. І це перш за все обумовлюється наявністю підтримки з боку держави, серйозним ставленням до просування приватних компаній, ефективною діяльністю в галузі маркетингу, виконанням стандартів якості. Серед найвідоміших компаній-франчайзерів в сфері туризму є «Сomfort Inn», «Holiday Inn», «Marriott», «Hilton» та ін. В Європі ступінь розвитку франчайзингу нижче, ніж в США. У Європі в найрозвиненіших країнах туристський франчайзинг отримав досить високу поширення. Наприклад, в Німеччині 98% агентств є мережевими. Основні гравці на ринку: 1) TUI. На сьогоднішній день це одна з найбільших світових туристських компаній: більше 30 млн. клієнтів в рік. 2) Thomas Cook AG. Найстарша туристична компанія світу (в 1841 році відбулося перше масова подорож залізницею, організована Томасом Куком). На сьогоднішній день компанія є однією з найбільших світових туристських корпорацій. Франчайзинг в країнах Європейського союзу до цього дня продовжує розвиватися і є найвідомішою формою ведення бізнесу. Так, в результаті дослідження «Ринок франчайзингу: підсумки і перспективи розвитку» з 100 взятих підприємств 92 працюють за системою франчайзингу. У порівнянні з самостійним бізнесом даний показник є досить високим.