0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Проблема самовизначення в юнацькому віці (ID:619752)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Соціальна робота
Сторінок: 45
Рік виконання: 2022
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП……………………………………………………………...........…….3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМ САМОВИЗНАЧЕННЯ В ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ …………….………………….6 1.1. Психолого-педагогічна характеристика юнацького віку………...…….6 1.2. Поняття «самовизначення»: особистісне та професійне самовизначення…………………………………………………………………………….....9 1.3. Взаємозв'язок професійного та особистісного самовизначення ……15 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ І……………………………………………...…18 РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМ САМОВИЗНАЧЕННЯ В ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ ………………..………..……20 2.1. Організація дослідження………..……………………………...……….20 2.2. Учасники дослідження……………………………..…………………...25 2.3. Результати емпіричного дослідження…………………………............25 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ ІІ………………………………………………..32 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ…………………………………………………….34 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………..……………………….36 ДОДАТКИ……………………………………………………………………38
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми. Ранній юнацький вік - це друга стадія фази життя людини, названа дорослішання або перехідним віком, змістом якої є перехід від дитинства до дорослого віку. Центральний психічний процес перехідного віку – розвиток самосвідомості. Періодом виникнення свідомого я, – пише І.С. Кон, - хоч би як поступово формувалися окремі його компоненти, здавна вважається підлітковий і юнацький вік. У зв'язку з явищем акселерації межі підліткового віку зрушили вниз, і в даний час цей період розвитку охоплює приблизно вік із 10-11 до 14-15 років. Відповідно, раніше починається юність. Рання юність (15-17 років) лише початок цього складного етапу розвитку, який завершується приблизно до 20-21 років. Розвиток самосвідомості в підлітковому та ранньому юнацькому віці настільки яскраво і наочно, що його характеристика та оцінка значення для формування особистості в ці періоди практично єдина у дослідників різних шкіл та напрямків, автори досить одностайні в описі того, як протікає процес розвитку самосвідомості у цей період: приблизно в 11 років у підлітка виникає інтерес до власного внутрішнього світу, потім відзначається поступове ускладнення та поглиблення самопізнання, одночасно відбувається посилення його диференційованості та узагальненості, що призводить в ранньому юнацькому віці (15-16 років) до становлення щодо стійкого уявлення про себе, Я-концепцію; до 16-17 років виникає особливе особистісне новоутворення, що у психологічній літературі позначається терміном самовизначення. З погляду самосвідомості суб'єкта воно характеризується усвідомленням себе як член суспільства і конкретизується у новій, суспільно значущій позиції. Соціальний статус юнацтва неоднорідний. Діяльність та рольова структура особистості на цьому етапі вже набувають ряду нових, дорослих якостей. Головне соціальне завдання цього віку – вибір професії. Вибір професії та типу навчального закладу неминуче диференціює життєві шляхи дівчат та юнаків, з усіма соціально-психологічними наслідками. Розширюється діапазон суспільно-політичних ролей та пов'язаних з ними інтересів та відповідальності. Проміжність соціального стану та статусу юнацтва визначає деякі особливості його психіки. Юнаків ще гостро хвилюють проблеми, успадковані від підліткового етапу, - власна вікова специфіка, право автономію від старших тощо. Але соціальне та особистісне самовизначення передбачає не так автономію від дорослих, скільки чітке орієнтування та визначення свого місця в дорослому світі. Проблема самовизначення нині набуває особливого значення. Юнацький вік – період, у який відбуваються найбільш значні зміни у психіці. Саме зараз самовизначення стає афективним центром життєвої ситуації молодих людей [20]. Особистісне самовизначення, що має ціннісно-смислову природу, ставить особистісно-значиму орієнтацію на досягнення певного рівня в системі соціальних відносин, на основі чого виробляються вимоги до певної професійної галузі, здійснюється професійне самовизначення [6]. У цьому, з одного боку, на процес професійного самовизначення істотно впливають особистісні особливості, з іншого - саме формування особистості значною мірою відбувається під час професійного самовизначення. Саме тому необхідно вивчати становлення професійного та особистісного самовизначення та їх співвідношення у підлітковому та юнацькому віці [7]. Проблемами особистісного та професійного самовизначення займалося багато вчених. У вітчизняній психології накопичений чималий досвід у галузі теорії з цієї проблематики. Різні аспекти особистісного самовизначення розглядалися у працях С.Л. Рубінштейна [2], К.А. Абульханової-Славської [14], PM. Гінзбург [6], Л.І. Божович [11 ]та ін. Проблеми професійного самовизначення висвітлені у роботах О.О. Клімова [4], П.А. Шавіра [16], Н.С. Пряжнікова [5], С.М. Чистякової [15] та ін. З числа зарубіжних учених ціннісне самовизначення у контексті становлення ідентичності вивчав Е.Еріксон [8]. Однак, досі залишається багато проблем у визначенні формальної структури та статево специфіки особистісного та професійного самовизначення, співвідношення особистісного та професійного самовизначення. Мета роботи: вивчити проблеми самовизначення в юнацькому віці. Об’єкт роботи: школярі у віці 16-17 років 11-х класів. Предмет роботи: самовизначення в юнацькому віці. Гіпотези роботи: тип особистості визначає професійний вибір та тип професійної мотивації. Завдання роботи: 1. Здійснити теоретичний аналіз поняття «самовизначення». 2. З’ясувати психолого-педагогічні характеристики юнацького віку. 3. Провести емпіричне дослідження щодо проблем самовизначення в юнацькому віці. 4. Розробити основні методологічні напрямки роботи психолога чи педагога щодо покращення самовизначення у юнацькому віці. Методики дослідження: 1. Методика «Диференціально-діагностичний опитувальник» (ДДО) Є.А. Клімова (Додаток №1) [18]. 2. Методика Тест «Визначення типу особистості» Д. Голланда (Додаток №2) [19]. 3. Методика визначення основних мотивів вибору професії (автор Є. М. Павлютенков) (Додаток №3) [21]. Методи дослідження: - теоретичний аналіз проблематики на базі вивчення психолого-педагогічної літератури; - емпіричні методи: метод психо-діагностичного дослідження, метод графічного представлення даних.
Інші роботи з даної категорії: