Написання бізнес плану починається з вивчення аудиторії. Досвідченими фахівцями оцінюється типовий покупець: його вік, де він буде знаходитися, як він зможе отримувати продукт і взагалі яким буде загальний попит на продукцію. Якщо така інформація отримана, вивчається ринок. Для цього використовуються відкриті джерела інформації. В Інтернеті все є, головне розібратися, які статті показують реальну картину, а які написані на замовлення для того, щоб перебільшити значення продукту. Огляд ринку враховує кількість гравців на ньому. Для цього знову ж необхідно перевірити наявність компаній, які займаються схожим видом діяльності.
Тільки після узгодження обсягу ринку можна спрогнозувати, яку частину цього ринку підприємство має можливість відхопити. Важливо робити правдиві прогнози, оскільки досвідчені фахівці відразу ж бачать неузгоджені частини бізнес плану.
Після вивчення майбутнього обсягу виробництва, який буде задовольняти прогнозований попит, переходять до формування фінансової моделі. Тут все просто: складається плановий грошовий потік, формується майбутня вартість активів. Як тільки буде отримана цифра необхідних ресурсів - необхідно вирішити питання фінансування. Тут враховуються 2 фактори: 1) завдання керівника; 2) можливість притримування методики. Якщо ж специфічних вимог немає, вибирають 3 варіанти фінансування: за свій рахунок, за рахунок кредиту або за рахунок інвестора. Ці цифри необхідні для того, щоб спрогнозувати не тільки операційний грошовий потік, а й фінансовий у формі відсотків за кредит або відсотків від прибутку.
Отримавши всі ці дані, з'являється можливість розрахунку показників ефективності бізнес плану. Якщо ідею можна реалізувати протягом 5-ти років - вона має сенс, якщо немає - необхідно повністю міняти концепт і починати все спочатку - з ринку, планових показників виробництва і реалізації.