Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми зумовлена потребою розвитку іноземної комунікативної компетентності учнів, що є однією з основних стратегічних цілей вивчення іноземної мови в сучасній освітній практиці. Важливою складовою цієї компетентності є писемне мовлення, яке є необхідним для повноцінної комунікації в умовах глобалізації та інтеграції. Письмова комунікація набуває все більшого значення в сучасному світі, оскільки вона активно використовується в професійному, науковому, соціальному та особистому житті. У зв'язку з цим виникає необхідність інтеграції сучасних технологій у процес навчання, зокрема інтернет-ресурсів, які можуть значно підвищити ефективність формування іншомовної писемної компетентності. Веб-ресурси забезпечують доступ до реальних мовних матеріалів, сприяють розвитку навичок письмового мовлення через інтерактивні платформи та дозволяють використовувати різноманітні інструменти для практики та вдосконалення навичок письма на іншій мові. Це дозволяє значно збільшити мотивацію учнів, а також удосконалити їхні письмові навички, що є важливим етапом на шляху до формування конкурентоспроможних особистостей у сучасному світі.
Так, проблемою іншомовної комунікативної компетентності у письмі займались ціла плеяда науковців серед яких Апалат Г., Бігич О., Богуш А., Бориско Н., Борецька Г., , Добровольська Л., Задільська Г., Задорожна І., Калінчук А., Комар Л., Кремень В., Куц С., Максимова О., Мневець С., Тарнопольський О. та ін. Дослідження підходів до іншомовної комунікативної компетентності у письмі вивчали також зарубіжні дослідники: Флауерд'ю Дж., Галлідей М., Кресс Г., Тріббл С., Свейлз Дж., Германс Ф., Браун Д., Бернетт Б., Гарріс С., Ріверс В. Використанню інтернет-ресурсів при вивченні іноземної мови присвячено роботи Болтак І., Задільської Г., Зварич І., Комар Л., Кохан О., Кузів М., Михайлової Н., Полкової І., Юрчиш Т. та ін.
Разом з тим, використанням інтернет-ресурсів для формування іншомовної писемної мовленнєвої компетентності в процесі вивчення англійської мови є сьогодні актуальною проблемою, що обумовило вибір теми курсової роботи.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та практично перевірити ефективність запропонованого комплексу вправ для формування іншомовної писемної мовленнєвої компетентності з використанням інтернет-ресурсів під час вивчення англійської мови учнями 10 класу загальноосвітньої школи.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
вивчити сутність поняття іншомовної писемної мовленнєвої компетентності;
розглянути інтернет-ресурси як засіб формування іншомовної писемної мовленнєвої компетентності;
визначити етапи формування іншомовної писемної мовленнєвої компетентності у 10 класі;
розробити комплекс вправ з використанням інтернет-ресурсів для формування іншомовної писемної мовленнєвої компетентності учнів 10 класу.
Об’єктом дослідження є процес формування іншомовної писемної мовленнєвої компетентності з використанням інтернет-ресурсів під час вивчення англійської мови учнями 10 класу загальноосвітньої школи.
Предметом дослідження є методика формування іншомовної писемної мовленнєвої компетентності з використанням інтернет-ресурсів під час вивчення англійської мови учнями 10 класу загальноосвітньої школи.
Для досягнення мети і вирішення поставлених задач були використані наступні методи: теоретичні – вивчення та аналіз філософської, психологічної, педагогічної, методичної літератури та узагальнення одержаної інформації з метою дослідження сутності, структури і особливостей використання інтернет-ресурсів в процесі вивчення англійської мови; теоретичне узагальнення педагогічного досвіду щодо формування іншомовної писемної мовленнєвої компетентності під час вивчення англійської мови учнями 10 класу загальноосвітніх шкіл; розробка вправ з використанням інтернет-ресурсів для формування іншомовної писемної мовленнєвої компетентності учнів 10 класу.
Методологічна основа курсової роботи базується на здобутках теорії і практики щодо використання інтернет-ресурсів для формування іншомовної писемної мовленнєвої компетентності.
Практичне значення курсової роботи полягає у тому, що сформульовані в ній висновки можуть бути використані вчителем в практичній діяльності на на уроках англійської мови у 10 класі.