Зразок роботи
Актуальність теми. Естетична свідомість відбиває світ у формі естетично значущих (як правило, художніх) образів. Засобами формування й передачі цих образів є елементи мови, які організуються в систему тропів.
Образні можливості народнопісенного слова реалізуються в багатьох виразових засобах. Серед них найпоказовіші - традиційні епітети, порівняння, метафори, метонімії, синекдохи, паралелізми, усталені словесні комплекси. Вони формують словесно-образну систему фольклорного гіпертексту, інформаційно-смислове навантаження якої переважає зміст окремих одиниць. В усній поезії кожне слово-образ так само, як образне поле тексту, спираються на традиційну мовно-виразову систему фольклору загалом, яка, незважаючи на сталість, канонічність, усе ж уможливлює простір творчої думки. У пісенному тексті слова-образи взаємодіють зі стилістичними фігурами, завдяки яким посилюється експресивність вислову.
Народнопоетичні порівняння - це цілісні семантико-синтаксичні одиниці, які виникають унаслідок взаємодії значень зіставлюваних слів-понять і характеризуються постійністю лексичного складу, повторюваністю, відтворюваністю із певними видозмінами, деякими типовими засобами граматичного оформлення.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Хоч народнопоетичні звертання досліджували О. О. Потебня, Фр. Міклошич, В. Домбровський, П. Г. Житецький та інші вчені, однак семантика й компонентний склад цих одиниць потребують глибших студій.
Метою роботи є дослідження порівняльних зворотів та їх функції в українських народних піснях
Об’єктом дослідження в курсові роботі є образні можливості народнопісенного слова виражені за допомогою порівняльних зворотів. Предметом дослідження – є порівняльні звороти та їх функції.
Об’єкт та предмет дослідження обумовили низку завдань, вирішення яких сприятиме досягненню мети дослідження.
Відповідно до мети основними завданнями дослідження є:
• дослідити сутність поняття «порівняльні звороти»;
• розглянути будову порівняльних конструкцій;
• розглянути найпоширеніші порівнянняв українських піснях.
• дослідити специфічні різновиди народнопісенних порівнянь;
• розглянути образний зміст порівнянь усіх типів.
В процесі написання роботи було використано сукупність загальноприйнятих методів і прийомів наукового пізнання. Методологічну основу дослідження склала система філософсько-світоглядних, загальнонаукових і спеціально-наукових методів, філософських підходів і принципів наукового пізнання, які забезпечили комплексний та всебічний аналіз обраного предмета дослідження.