ВПЛИВ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ НА УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ (ID:113462)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП...................................................................6
РОЗДІЛ 1 МЕТОДОЛОІГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ ТА СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ КОЛЕКТИВУ…………….9
1.1. Уточнення основного поняття магістерської роботи: «соціально-психологічний клімат колективу»………………………………………………....9
1.2. Історичний аспект вивчення проблематики управлінської діяльності у загальноосвітніх навчальних закладах……………………………………………16
1.3. Соціально-психологічний клімат в трудовому колективі: методологія дослідження…………………………………………………..32
РОЗДІЛ 2 СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ КЛІМАТ ЯК ЧИННИК УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ………………...38
1.1. Особливості управління загальноосвітнім навчальним закладом і зміст соціально-психологічних функцій керівника ……………………………………38
1.2. Формування сприятливого соціально-психологічного клімату в колективах установ освіти…………………………………………………49
1.3. Проблеми формування та вдосконалення соціально-психологічного клімату як фактору підвищення ефективності управління навчальним закладом ….…..56
РОЗДІЛ 3 ВИВЧЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ …………….66
3.1. Емпіричне дослідження соціально-психологічного клімату колективу …66
3.2. Управлінські рекомендації з формування сприятливого соціально-психологічного клімату педагогічного колективу……………………78
ВИСНОВКИ…………………………………………..92
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…….96
ДОДАТКИ…………………………………………104
Зразок роботи
Соціально-психологічний клімат впливає не тільки на ефективність діяльності, поведінку, а й взагалі на психічне здоров'я особистості, Це особливо важливо для менеджера освіти, адже соціально-психологічний клімат закладу освіти (наприклад, районного відділу освіти) опосередковано, через відповідний психологічний стан її представників (завідувача, інспектора) впливає на соціально-психологічний клімат підвідомчих педагогічних колективів, а через них – на дитину, її психічне здоров'я.
Ефективність управління сучасними освітніми організаціями значною мірою залежить не лише від урахування їхніми керівниками соціально-психологічних особливостей індивідуальних об'єктів управління (соціальних позицій та ролей окремих працівників освітніх установ, особливостей мотивації їхньої діяльності та поведінки), а й від уміння управлінського персоналу діагностувати психологічні характеристики групових об'єктів управління (якими є колективи освітніх організацій), зокрема враховувати особливості психологічного клімату колективу та прогнозувати його розвиток.
Аналіз публікацій по обраній проблемі дослідження свідчить про те, що є достатня кількість досліджень із психологічних аспектів діяльності працівників. Проблема розроблена, визначене коло досліджуваних проблем, існують сучасні методики, понятійний апарат. Є ряд досліджень по проблемі діагностування та формування соціально-психологічного клімату колективу (А.Н. Лутошкін, В.А. Коломейцев, Н.Л. Коломінський, Р.Х. Шакуров та ін).
Однак, рівень загальної управлінської культури такий, що зараз тільки в деяких організаціях використовується такий метод підвищення продуктивності діяльності працівників як дослідження соціально-психологічного клімату колективу.
Отже, актуальність даної проблеми диктується запитами практики освіти, що обумовлені в наші дні колективним характером людської діяльності, необхідністю всебічного вивчення такого феномена, як соціально-психологічний клімат колективу педагогічної установи – найважливішого фактора, що впливає на продуктивність діяльності праці працівників, використовуючи сучасні психологічні методи дослідження та розробки рекомендацій з його оптимізації. На підставі вищесказаного тема нашої магістерської роботи: «Вплив соціально-психологічного клімату на управління організацією».
Об’єктом дослідження виступають проблеми управління загальноосвітнім закладом.
Предметом дослідження є соціально-психологічний клімат в управлінні.
Мета дослідження – опрацювавши науково-методичні літературні джерела, охарактеризувати поняття соціально-психологічного клімату педагогічного колективу, дослідити його на прикладі дошкільного закладу та обґрунтувати пропозиції щодо шляхів покрашення соціально-психологічного клімату в дані освітній установі.
Відповідно до мети визначені наступні завдання дослідження:
- проаналізувати наукові літературні джерела з проблеми дослідження;
- уточнити поняття «соціально-психологічний клімат»;
- визначити особливості управління загальноосвітнім закладом та зміст соціально-психологічних функцій керівника;
- визначити сутність та зміст формування сприятливого соціально-психологічного клімату в колективах установи освіти;
- підібрати комплекс діагностичних методик для вивчення соціально-психологічного клімату колективу;
- вивчити особливості соціально-психологічного клімату колективу дошкільного закладу;
- розробити управлінські рекомендації з формування сприятливого соціально-психологічного клімату даного колективу.
Гіпотеза дослідження базується на припущенні: що соціально-психологічний клімат педагогічного колективу впливає на особливості управління освітньою організацією.
Структура роботи обумовлена логікою дослідження, його цілями й завданнями. Магістерська робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку літератури та додатків.
Інші роботи з даної категорії: