Зразок роботи
1.4 Особливості системи мотивації плавскладу судноплавної компанії
В останні роки в роботі світового флоту визначилася тенденція до будівництва високоавтоматизованих суден, що призводить до скорочення чисельності екіпажів та підвищення вимог до кваліфікації та ефективності праці моряків. Дослідження впливу мотивації як чинника ефективності праці, а також окремих її чинників дасть змогу встановити зв'язок між конкретними цілями і задачами компанії, мотивацією плавскладу та досягнутими результатами.
Перш за все, з огляду на специфіку морської діяльності, а також той факт, що морська сфера діяльності, мало вивчена, треба приділити увагу трактуванню, таких понять, як «моряк», «судновласник», «судно», «трудовий договір моряків», «служба найму і працевлаштування моряків», а також відношення даних понять безпосередньо до морського сегменту ринку праці.
Для цього ми звернемося до основного правового документа на морському ринку праці - «Конвенції про працю в морському судноплавстві» (MLC - «Maritime Labour Convention») від 2006 року:
- «моряк» означає будь-яку особу, зайняту на будь-якій посаді або працює за наймом в будь-якій якості на борту судна, до якого застосовується ця Конвенція »;
- «трудовий договір моряків» означає як контракт про роботу за наймом, так і статті письмового договору;
- «служба найму і працевлаштування моряків» означає будь-яку особу, компанію, установу, агентство або іншу організацію в державному або приватному секторі, які займаються наймом моряків за дорученням судновласників або працевлаштуванням моряків у судновласників;
- «судновласник» означає власника судна або будь-яку іншу організацію або особу, таку як керуючий, агент або фрахувальник за бербоут-чартером, які взяли на себе відповідальність за експлуатацію судна від власника судна і при цьому погодилися прийняти на себе всі обов'язки і всю відповідальність, покладені на судновласників у відповідності до цієї Конвенції, незалежно від прийняття на себе відповідальності або виконання окремих обов'язків від імені судновласника іншими організаціями або особами;
- «за винятком випадків, коли прямо не передбачено інше, ця Конвенція застосовується до всіх суден, що знаходяться в державному або приватному володінні, які зазвичай займаються торговельним морським судноплавством, за винятком: суден, зайнятих рибним або аналогічним промислом і суден традиційної побудови, таких як плоскодонні шлюпки і джонки. Ця Конвенція не застосовується до військових кораблів та допоміжних суден військово-морського флоту».
Враховуючи світову практику мотивація плавскладу судноплавної компанії базується на підписанні індивідуальних контрактів на працевлаштування (SCOE) між судноплавною компанією (представником компанії) та моряком.
Контракт на працевлаштування регламентується міжнародним законодавством (конвенції IMO, ILO), вимогами транспортних профспілок (стандартна проформа контракта ITF) та угодою між Судновласником і крюінговою компанією (Crewing company), яка здійснює підбір персоналу для судноплавної компанії у відповідності до договору укладеного між ними.
Договір на підбір персоналу( MANNING AGREEMENT). Додатком до цього договору являється Шкала заробітних плат (Wage Scales), що представлена в табл. 1.5, яка може переглядатись щорічно і надається судновласником.
SCOE видається англійською мовою у чотирьох примірниках,
які надаютьсяслідуючим особам:
1-й примірник – моряку;
2-й примірник – капітану судна;
3-й примірник – судноплавній компанії;
4-й примірник – крюїнговій компанії.