Класична теорія тестів : переваги та недоліки (ID:145720)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ МЕТОДІВ В ОСВІТІ 5
1.1. Сутність та особливості застосування тестів в освіті 5
1.2. Правила конструювання та застосування тестів. Види тестів 14
1.3 Класична теорія тестів………………...…………………………………...18
1.4. Поняття валідності тесту, методи її визначення 24
1.5. Поняття надійності та методи її досягнення 26
1.6. Основні статистичні показники класичної теорії тестів 28
1.7. Переваги та недоліки класичної теорії тестів 32
Висновки до розділу I 35
РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ КЛАСИЧНОЇ ТЕОРІЇ ТЕСТІВ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ТЕСТУВАННЯ 37
2.1. Опис методів дослідження 37
2.2. Порівняння результатів проведеного дослідження 60
Висновки до розділу II 68
ВИСНОВКИ 69
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 72
ДОДАТКИ 75
Зразок роботи
де k - кількість завдань у тесті, - дисперсія оцінок за завданням i, - загальна дисперсія по тесту. Коефіцієнт альфа застосовується для тестів і з дихотомічною оцінкою, і з політомічною. У даному методі передбачається, що кожне завдання тесту утворює власний субтест, при цьому всі субтести строго паралельні. У більшості ситуацій тестування - це припущення не обґрунтовано, тому ми можемо тільки стверджувати, що надійність тесту не менша, ніж обчислений коефіцієнт альфа. Кажуть, що коефіцієнт альфа задає нижню межу коефіцієнта надійності. Наприклад, якщо коефіцієнт альфа вийшов рівним 0,8, то ми можемо стверджувати, що, принаймні, 80% дисперсії спостережуваних оцінок є наслідком дисперсії істинних балів випробовуваних [17, с. 75].
Коефіцієнт альфа може бути обчислений різними способами. Один з найвідоміших - формула Кьюдера-Річардсона (KR-20). Вона застосовується тільки у випадку, коли тест складається тільки з дихотомічних завдань, і має вигляд:
(1.8)
де k - кількість завдань у тесті, - складність і-го завдання, , - загальна дисперсія по тесту.
Вибір коефіцієнта надійності залежить від передбачуваного джерела помилок, але, як правило, використовуються різні методи. Зазначимо, що коефіцієнт надійності залежить від властивостей вибірки випробуваних, за результатами тестування якої він був отриманий. Тому потенційні користувачі тестів повинні переконатися, що повідомлюваний в документах до тесту коефіцієнт надійності отриманий на вибірці, подібній за складом до тієї групи, для якої буде використовуватися тест. В іншому випадку надійність треба переоцінити заново, стосовно до наявної групі
Інші роботи з даної категорії: