Зразок роботи
Метою даної курсової роботи є дослідження психологічних складових соціальної відповідальності студентства.
Об'єктом дослідження являються студенти із випадкових вишів України, в загальному - 100 осіб.
Предметом дослідження являється соціальна відповідальність, а саме її психологічні складові.
Відповідно до мети були поставлені такі завдання:
- провести аналіз теоретичної літератури щодо психологічних складових соціальної відповідальності студентства;
- проаналізувати психологічні складові соціальної відповідальності студентства;;
- сформувати висновки і рекомендації.
У науці в даний час накопичений значний фонд знань, необхідних для постановки і дослідження даної проблеми. Як показало вивчення наукової літератури, соціальна відповідальність студентів являє собою складний багатогранний процес, який ефективно втілюється завдяки, саме психологічним складовим.
Тому, психологічні складові соціальної відповідальності студентства потрапили до сфери світових наукових інтересів завдяки численним науковим працям багатьох авторів, зокрема Байбородова Л.В.[1], Баюра Д.В.[2], Безпризванна А.М.[3], Вієвська М.Г.[4], Грішнова О.А.[5], Гулевська А.Ф.[6], Дяків О.П.[7], Злотникова Е.А.[8], Іванов М.Г.[9], Іваненко О.С.[10], Король С.Я.[12], Кочетова І.Д.[14] та інших.
Актуальність і об’єктивна необхідність системного дослідження та комплексного вирішення теоретичних, методологічних і прикладних проблем психологічних складових соціальної відповідальності студентства визначили вибір теми курсового дослідження, його мету, завдання, що мають важливе теоретичне і практичне значення.
Методологічною основою дослідження є загально філософські принципи системно-діяльнісного, порівняльно-історичного, процесного, структурного, діалектичного підходів до вивчення психологічних складових соціальної відповідальності як багатоаспектного явища сучасної дійсності. Для обґрунтування положень, висунутих в курсовому дослідженні, були використані як загальнонаукові методи системного аналізу та синтезу, так і методи ситуаційного, економіко-математичного, статистичного та соціологічного аналізу.
Експериментальна база дослідження: в дослідженні брали участь 100 студентів українських вишів.
Курсова робота складається з вступу, двох розділів, висновку, списку літератури. Сюди входять 3 додатки, 3 таблиці, 1 рисунок. Курсова робота виконана в обсязі 35 сторінок, з них – 24 основний текст.
При написанні курсової роботи було використано 31 основне джерело, переважно наукового, науково-методичного, періодичного характеру.
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПСИХОЛОГІЧНИХ СКЛАДОВИХ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ СТУДЕНТСТВА
1.1. Поняття та види психологічних складових соціальної відповідальності студентства
Важливість соціальної відповідальності як якості, утворення, властивості особистості зумовлена тим, що вона виявляється в усіх сферах її життєдіяльності, постає критерієм оцінювання взаємодії з іншими членами соціуму, соціально зумовлена як характером суспільних відносин, так і місцем індивіда у системі цих відносин. Соціальна відповідальність виникає тоді, коли поведінка людини має суспільне значення і регулюється прийнятими соціальними нормами. Однак регулювати поведінку людини можливо і необхідно лише тоді, коли вона володіє певною свободою дій, що передбачає здатність обирати власну лінію поведінки, самостійно визначати спрямованість своїх вчинків [6, с. 18].
Соціальна відповідальність студента - це стійка диспозиційна стратегія соціальної поведінки особистості, що базується на переконанні в об’єктивній необхідності відносин взаємної залежності членів суспільства і проявляється у свідомому настановленні на активне освоєння потенційних ролей, активне виконання актуальних соціальних ролей на основі співвідношення своїх дій і їх наслідків з термінальними цінностями суспільства і нормами, а також в готовності відповідати за отриманий результат [9, c.125].