Зразок роботи
Підприємство в ринковій економіці не може ефективно функціонувати, стабільно розвиватися та реалізовувати функції соціальної відповідальності бізнесу в разі низької конкурентоспроможності власної продукції і підприємства в цілому. Крім того, це поняття розглядається на всіх рівнях: глобальному, національному, регіональному. Існує конкурентоспроможність країни, галузі, регіону і найголовніше – підприємства. Саме підприємство, виробляючи продукцію для ринку, виступає основою всіх інших типів конкурентоспроможності на всіх рівнях[2, c.210].
Отже, дослідження аспектів конкурентоспроможності підприємства пов’язано майже з усіма іншими аспектами економічної діяльності суб’єктів господарювання. Конкурентоспроможність продукції відіграє особливу роль у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства, виступаючи його основою, базою і одночасно результатом, що значно ускладнює пошук каузальних зв’язків, детермінація та управління якими виступає базою наукових пошуків. Все вищезазначене обумовлює і підтверджує актуальність проведеного дослідження.
Проблему аналізу конкурентних переваг підприємства досліджували такі вчені як Балабанова Л.В.[1], Баранюк Х.О.[2], Бест М.[3], Буй Т.Г.[4], Васьковська К.О.[5], Верхоглядова Н.І.[7], Войчак А.В.[8], Гаврилюк С.П.[9], Геращенко І.О.[10], Гончарук Т.І.[11], Гринько Т.В.[12], Гуляєва Н.М.[13], Задорожна Н.О.[15], Краснокутська Н.С.[18], Космина О.М.[20] та інші. У їхніх працях проаналізовано вплив конкурентних переваг підприємств на їх успішність та конкретні результати діяльності.
Попри наявність численних досліджень у даній сфері, залишається низка невирішених проблемних аспектів, які потребують удосконалення та подальшого вивчення.
Метою даної дипломної роботи є дослідження процесу та особливостей аналізу конкурентних переваг підприємства та визначення напрямів їх реалізації.
Відповідно до мети були поставлені такі завдання:
- розглянути теоретико-методичні основи визначення поняття «конкурентні переваги підприємства»;
- проаналізувати конкурентні переваги та визначити конкурентну позицію ПНВП "Магніта";
- обгрунтувати основні параметри удосконалення системи;
- зробити висновки.
Предметом роботи є конкурентні переваги.
Об’єктом роботи являється ПНВП «Магніта».
Методичну базу дослідження складають методи збору, систематизації та аналізу даних. Зокрема такі:
- системний аналіз - для деталізації і розчленування об’єкта дослідження на окремі важливіші складові елементи;
- синтез - для узагальнення аспектів методики впровадження заходів реалізації здійснення конкурентних переваг;
- аналогія - для дослідження відповідності вітчизняної та іноземної практики;
- абстрагування - для формування узагальнених висновків на основі системного аналізу і синтезу теорії й практики формування системи управління через аналізування конкурентних переваг;
- конкретизація - для обґрунтування змісту конкурентних переваг;
- монографічний - для дослідження теоретичних розробок вітчизняних та іноземних вчених щодо створення заходів удосконалення конкурентних переваг.
Методи дослідження засновані на вивченні та конструктивному аналізі наукової літератури з проблеми курсової роботи.
Наукова новизна роботи полягає в розробці методики покращення та усунення недоліків у заходах реалізації зміцнення конкурентних переваг.
Практична значимість дослідження полягає в тому, що результати теоретичного дослідження можуть бути використані керівництвом підприємства при формуванні конкурентної стратегії розвитку.
Структура дипломної роботи зумовлена метою і завданнями дослідження, складається зі вступу, трьох розділів, що мають сім підрозділів, висновків, списку використаних джерел (40 найменувань), додатків. Дана дипломна робота включає 9 рисунків, 16 таблиці. Загальний обсяг роботи - 61 сторінка, з яких 55 - основний текст.