Зразок роботи
У дослідженнях Соколової Н.Д. зазначається, що головним завданням корекційного педагога стає формування у дитини-сироти з інтелектуальними порушеннями потреби у спілкуванні.
Соціальна адаптація у суспільстві неможлива без оволодіння людиною загальноприйнятими комунікативними навичками. Не вміючи спілкуватися з оточенням й однолітками, не маючи постійного зразка для спілкування різних людей між собою (крім педагогів й обслуговуючого персоналу), діти не можуть повноцінно розгортати сюжетну гру, відчувають труднощі при вирішенні спеціально створених ситуацій(М. Астоянцева, Г. Бевза, Л. Божовича, А. Васильєва, Л. Канішевської, А. Капської, Н. Кулеши, Л. Пірог, Л. Тюпті, В. Шкуркіна, І. Артемчука, В. Пушкара, О. Алексеєва, К. Бекмхзнова, Л. Ларюнова, В. Моргуна, К. Хлєбцевич, О. Стратюк та інші). (Унормуйте ініціали. Зробіть все в одному стилі)
Обмеження в соціальному досвіді зумовлюють необхідність проведення спеціальної роботи з формування мовленнєвих і немовленнєвих засобів спілкування, починаючи з перших місяців перебування дітей у закладі.
Аналіз літератури свідчить, що хоча загалом розвиток дитини-сироти відбувається за загальними для дітей законами, для неї, однак, характерними є значні відхилення у стані здоров'я та цілий ряд психосоціальних особливостей. Це, в свою чергу, потребує спеціальних умов догляду, інтелектуального розвитку, медичного обслуговування, соціальної взаємодії. Тим часом сучасна структура всіх видів закладів для дітей із відхиленнями в розвитку єдина і не враховує специфіки контингенту дітей-сиріт.
Викладене вище обумовило вибір теми і напрямку даного дослідження.
Об’єктом даного дослідження є процес соціалізації дітей-сиріт з інтелектуальними порушеннями.
Предметом даного дослідження є соціальна реабілітація дітей-сиріт з інтелектуальними порушеннями.
Метою дослідженняє вивчення особливостей соціальної реабілітації дітей-сиріт з інтелектуальними порушеннями.
Завдання дослідження:
1.Аналіз проблеми соціальної реабілітації в психолого-педагогічній літературі.
2.Провести констатувальний експеремент та проаналізувати результати.
3.Провести формувальний експеремент та проаналізувати результати.
4.Розробити рекомендації
5.Вивчення особливостей соціальної реабілітації дітей-сиріт з інтелектуальними порушеннями в Україні та за кордоном.
Визначення умов та способів соціальної реабілітації дітей-сиріт з інтелектуальними порушеннями в початковій школі