ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПІЗНАВАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЧНЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ІЗ ЛОГОПЕДИЧНИМИ ВАДАМИ (ID:472617)
Зміст
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ СФЕРИ ДІТЕЙ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ІЗ ЛОГОПЕДИЧНИМИ ВАДАМИ
1.1. Історія вивчення проблеми логопедичної допомоги дітям
1.2. Особливості розвитку пізнавальної сфери дітей початкових класів із порушеннями мовлення
1.3. Мережа спеціальних закладів навчання дітей початкових класів з логопедичними відхиленнями
РОЗДІЛ 2 ФОРМУВАННЯ КОРЕКЦІЙНО-ВИХОВНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ ІЗ ЛОГОПЕДИЧНИМИ ВАДАМИ
2.1. Особливості організації логопедичної допомоги учням початкових класів при навчанні
2.2. Інклюзивне навчання дітей з мовленнєвими порушеннями. Робота вчителя – логопеда в інклюзивних класах
2.3. Розробка методик роботи із учнями початкових класів із логопедичними вадами
РОЗДІЛ 3 ПОРАДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ПОКРАЩЕННЯ ОСВІТИ ДІТЕЙ ІЗ ЛОГОПЕДИЧНИМИ ВАДАМИ
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ
Зразок роботи
ВСТУП
Виховання високоосвічених людей, є необхідним чинником розвитку суспільства, і необхідним компонентом цього виховання поза сумнівом повинне бути оволодіння всіма багатствами рідної мови. Тому одне з найважливіших завдань дошкільних установ - формування правильної усної мови дітей.
Актуальність проблеми розвитку мови завжди стоятиме на першому місці у вихованні особи дитини.
Не менш повчальними і цікавими як для теорії, так і для практики є міркування, висловлені Я.А. Коменським про те, яким чином потрібно вправляти дітей в розвитку мови і розуму. На його думку, ці процеси повинні бути більш вдосконалені. Основоположними він рахував три речі - розум, дії і мова. На його думку, дитина повинна навчитися правильно розуміти, правильно робити, правильно висловлюватися.
Проблемою розвитку мови займалися багато видатних вітчизняних учених. Серед них особливе місце займає К.Д. Ушинський – засновник методики первинного навчання дітей рідній мові. Ідеї К.Д.Ушинського знайшли своє віддзеркалення в роботах Водовозової Е.Н., Симонович А.С., Тіхєєвой Е.І. Великий внесок до вивчення питань розвитку мови внесли Крупська Н.К., Флеріна Е.А., і багато інших[15].
У дослідженнях останніх років ученими і практиками наголошується тривожна тенденція зростання кількості дітей, що мають порушення розвитку, причиною яких можуть бути різні екологічні, біологічні, соціально-психологічні і інші чинники, а також їх поєднання. Тому особливо гостро встають питання раннього розпізнавання, кваліфікованої діагностики і вибору адекватних методів корекційної дії в роботі з дітьми дошкільного віку. Чим раніше буде почата корекційна робота, тим з меншими утрудненнями йтиме їх руховий, мовний і інтелектуальний розвиток.
Тому вивчення мови дiтей з логопедичними вадами проблема ще актуальніша, ніж вивчення мови нормальної дитини. Адже порушення мовних процесiв може стояти на великій заваді в спілкуванні і в соціалізації дитини в цілому.
Мета курсової роботи – аналіз психологічних особливостей пізнавального розвитку учня початкових класів із логопедичними відхиленнями.
Виходячи з мети роботи можна сформувати наступні завдання:
1.Теоретичний розгляд пізнавального розвитку дітей із логопедичними вадами;
2.Аналіз психологічних особливостей дітей з логопедичними вадами;
3.Ознайомлення із особливостями роботи логопеда;
4.Проведення методик по роботі для дітей з логопедичними вадами;
5.Розгляд стану та перспектив вивчення та роботи з учнями з логопедичними відхиленнями.
Об'єктом дослідження є логопедичні відхилення мовлення дошкільників.
Предметом дослідження - особливості корекційної логопедичної роботи з дітьми початкових класів.
Мета даної роботи: виявити особливості корекційної логопедичної роботи при спастичній дізартрії.
Структура курсової роботи включає вступ, три розділи, висновки, список використаної літератури та додатки. Всього робота налічує 40 сторінок, з них 32 сторінки основного тексту та 26 найменувань використаної літератури.
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ СФЕРИ ДІТЕЙ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ІЗ ЛОГОПЕДИЧНИМИ ВАДАМИ
1.1.Історія вивчення проблеми логопедичної допомоги дітям
Логопедична допомога дітям в Україні у післявоєнні роки майже не здійснювалась: не було спеціальних шкіл для дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку (далі — ПМР), недостатньою була й мережа логопунктів (функціонували лише окремі при масових та допоміжних школах). У 1946 р. Науково-дослідний інститут дефектології Міністерства освіти УРСР видав збірку методично-інструктивних матеріалів для логопедичних пунктів та логопедів допоміжних шкіл. Збірка охоплювала завдання і зміст роботи логопунктів системи Міністерства освіти УРСР, пояснювальну записку до методичного матеріалу для логопедів логопедичних пунктів та шкіл,
Інші роботи з даної категорії: