Зразок роботи
(Зв'язатися можна через ел. пошту або ж написати на Telegram kate_rina_maar)
Курсова з дисципліни "Методика викладання української мови"
ВСТУП
Незаперечний факт, що якісна освіта, а зокрема знання державної мови — це основа успішного розвитку науки, економіки, культури й, зрештою, моралі держави. Саме якісні показники розвитку освіти, на думку експертів, визначають ефективність суспільного поступу держав в умовах глобалізації світу та підвищення їхньої конкурентної боротьби за якість життя своїх громадян.
Зазначимо, що в освітньо-виховному процесі мова виступає умовою розвитку інтелектуального, культурного й творчого потенціалу особистості, критерієм її соціалізації. Знати українську мову на високому рівні — вимога для вступу до престижного вищого навчального закладу, показник культурного рівня, обов'язок кожного громадянина.
Шкільній освіті відводиться першочергова роль в такому складному процесі як опанування української мови на належному рівні. Обов’язковий компонент цього процесу — перевірка його результативності. Визначення обсягу, рівня і якості засвоєння матеріалу, виявлення успіхів у навчанні проводиться з метою внесення необхідних коректив у процес навчання, для удосконалення його змісту, методів, засобів та форм організації. Моніторинг якості знань дає можливість порівнювати щорічні дані, вивчати зміни розумового розвитку учнів, дає змогу виявити тенденції.
Світовий досвід засвідчує, що моніторинг засобами тестування є найбільш придатною формою вивчення результативності навчальної діяльності, він дозволяє визначити рівень знань, умінь і навичок учнів, а отримані результати можуть стати елементом комплексу заходів, що дадуть можливість корегувати окремі складові навчального процесу та сприяти його вдосконаленню.
Питання моніторингу освітнього процесу є предметом дослідження багатьох вчених. Так, наприклад, вчені В. Беспалько, С. Шишов і В. Кальней досліджують моніторинг якості освіти в школі; А. Майоров – аналізує моніторинг в освіті як науково-практичний феномен, частково: моніторинг – як форма пізнавальної діяльності; А. Дахін – моніторинг успішності та ефективності навчальної роботи; Г. Єльникова досліджує моніторинг діяльності суб’єктів та об’єктів освітянського процесу; С. Подмазін розглядає загальні питання педагогічного моніторингу.
Актуальність обраної теми дослідження зумовлена тим, що у сучасній українській педагогічний науці недостатньо розроблені підходи до виявлення критеріїв якості шкільної освіти, механізмів моніторингу та процесів його використання, обмаль високоякісної тестової продукції як інструменту педагогічного вимірювання знань учнів.
Мета дослідження – дослідити моніторинг якості знань учнів з української мови засобами тестування.