0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Методика проведення лабораторних робіт з біології за дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти (ID:942073)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Інше
Сторінок: 90
Рік виконання: 2024
Вартість: 1500
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ 7 1.1. Визначення, переваги та недоліки дистанційного навчання 7 1.2. Засоби та інструменти дистанційного навчання 16 1.3. Особливості організації освітнього процесу на уроках біології в умовах дистанційного навчання 22 ВИСНОВКИ ДО 1 РОЗДІЛУ 31 РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ БІОЛОГІЧНИХ ЛАБОРАТОРІЙ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ 32 2.1. Віртуальні біологічні лабораторії як засіб навчання біології 32 2.2. Можливості використання віртуальної лабораторії під час дистанційного навчання 38 2.3. Методичні аспекти використання віртуальних лабораторій в умовах дистанційного навчання 45 2.4. Основні кроки проведення лабораторних робіт за дистанційного навчання 50 2.5. Рекомендації для викладачів щодо підготовки та проведення дистанційних лабораторних робіт 54 ВИСНОВКИ ДО 2 РОЗДІЛУ 57 РОЗДІЛ 3. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ЛАБОРАТОРІЙ ПРИ ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ 58 3.1. Організація та проведення педагогічного експерименту 58 3.2. Результати педагогічного експерименту та їх аналіз 61 ВИСНОВКИ ДО 3 РОЗДІЛУ 75 ВИСНОВКИ 76 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 79 ДОДАТКИ 88
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
У сучасному світі високих технологій та безперервних змін, сфера освіти також переживає своєю трансформацією, включаючи і засоби викладання предметів природничо-наукового профілю, зокрема біології. Освітній процес з біології у закладах загальної середньої освіти зазнав значних змін завдяки впровадженню дистанційного навчання, яке, через обмеження пов'язані з глобальними викликами, стало не тільки актуальним, але й часто єдиним можливим форматом навчання. Сучасний світ і зокрема ситуація в Україні, яка зазнала впливу як війни, так і пандемії COVID-19, вимагає адаптації навчальних процесів. Шкільна освіта стикається з необхідністю переосмислення підходів до викладання, де центральне місце посідає діджиталізація. У сучасних умовах світової пандемії та політичних змін в Україні, дистанційна форма навчання стала не лише актуальною, але й необхідною. Для вищих навчальних закладів цей перехід був менш болючим, оскільки деякі форми віддаленого навчання вже існують у їх системі. Проте для середньої освіти це стало новим досвідом: понад половина шкіл в Україні вперше зіткнулася з потребою організовувати заняття на відстані. За підсумками опитування, більшість педагогів спочатку обмежувалися відправкою завдань для самостійного виконання, тоді як лише менший відсоток адаптувався до проведення повноцінних онлайн-уроків. Незважаючи на швидку адаптацію та намагання відповіді шкільної адміністрації, основним викликом для більшості залишається підтримка ефективного спілкування та зв'язку з учнями в цифровому форматі. Покоління учнів, які зараз навчаються у школі, вирізняється великою залученістю у цифровий простір. Це покоління, звикле до миттєвої комунікації в мережі, часто стикається з викликами соціалізації в реальному житті та розумінням складних текстів. Актуальність дистанційного навчання зросла, змусивши педагогів швидко адаптуватися до нових форм і технологій. Ці зміни породили потребу в освоєнні інструментарію, який раніше активно використовувався в основному у вищій освіті. Завданням сучасної освіти є знаходження інноваційних підходів до передачі навчального матеріалу в умовах дистанційного формату. Актуальність дослідження визначається потребою в теоретичній розробці та впровадженні в практику нових прийомів і методів викладання біології, що максимально реалізують можливості ІКТ, зокрема віртуальних лабораторій, для забезпечення ефективного дистанційного навчання. Мета даної магістерської роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності використання віртуальних біологічних лабораторій на уроках біології під час дистанційного навчання. Об'єктом дослідження є навчальний процес з біології у закладах загальної середньої освіти під час дистанційного навчання. Предметом дослідження є методи і прийоми використання віртуальних біологічних лабораторій в процесі дистанційного навчання. Для досягнення мети поставлено такі завдання: 1) вивчити теоретичні аспекти дистанційного навчання, визначити його основні поняття, переваги та недоліки; 2) описати основні засоби та інструменти дистанційного навчання, з акцентом на ті, що можна використовувати на уроках біології; 3) виявити та обговорити особливості організації освітнього процесу з біології в умовах дистанційного навчання; 4) дослідити віртуальні біологічні лабораторії як засіб навчання, визначити їх характеристики та можливості застосування; 5) розробити методичні рекомендації та прийоми використання віртуальних лабораторій під час дистанційного навчання; 6) визначити основні кроки проведення лабораторних робіт на дистанційній основі за допомогою віртуальних інструментів; 7) сформулювати рекомендації для викладачів щодо підготовки та проведення дистанційних лабораторних робіт на основі віртуальних засобів; 8) організувати та провести педагогічний експеримент з метою перевірки ефективності використання віртуальних лабораторій під час дистанційного навчання; 9) Проаналізувати отримані результати педагогічного експерименту та зробити висновки щодо ефективності використання віртуальних біологічних лабораторій у дистанційному навчанні. Наукова новизна одержаних результатів полягає в розробці методичних рекомендацій заснованих на теоретичному обґрунтуванні використання віртуальних біологічних лабораторій для дистанційного навчання. Практичне значення дослідження полягає у можливості застосування розроблених методик в практиці викладання біології, особливо у навчальних закладах, які не мають спеціалізованої бази для проведення лабораторних робіт. Огляд літератури. Дослідники, як зарубіжні, так і вітчизняні – включаючи Р. Деллінга, Д. Кігана, М. Сімонсона, М. Томпсона, Г. Козлакову, В. Олійника, А. Хуторського та ін. – акцентують увагу на розвитку дистанційної освіти та інтеграції ІКТ у навчанні [7;42]. Особливу цінність для дисциплін природничого циклу мають віртуальні лабораторії [23], що вносять експериментальний компонент у дистанційне навчання. Методи дослідження: Аналіз, систематизація та узагальнення даних з наукової літератури, педагогічного досвіду вчителів біології, методистів та викладачів з метою вивчення теоретичних основ проведення дистанційного навчання та інтеграції віртуальних лабораторій у навчальний процес. Анкетування педагогічних працівників, які викладають біологію в загальноосвітніх закладах, для визначення їх досвіду, потреб та викликів у використанні віртуальних лабораторій під час дистанційного навчання, а також аналіз отриманих результатів. Організація та проведення педагогічного експерименту, який буде спрямований на вивчення ефективності застосування віртуальних лабораторій з біології під час дистанційних занять. В процесі експерименту буде здійснена перевірка гіпотези про переваги такого методу навчання, його вплив на якість засвоєння матеріалу учнями та мотивацію до вивчення предмета. Гіпотеза дослідження: слід зазначити, що з дослідницької перспективи очікується, що застосування віртуальних лабораторій підвищує мотивацію учнів до вивчення біології та сприяє підвищенню якості засвоєння знань і практичних навичок в умовах дистанційного навчання. Апробація матеріалів магістерської роботи - не проводилася. Структура та обсяг магістерської роботи: робота містить вступ, три розділи, список використаних джерел, додатки. Повний обсяг роботи – 90 сторінок комп’ютерного тексту. Обсяг основного тексту складає 76 сторінок. Робота містить 13 таблиць, 14 рисунків, додатків на 3-х сторінках, кількість використаних джерел – 69.