Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Протягом останнього часу в Україні відбуваються зміни, які впливають не тільки на економічний, моральний та психологічний стан людини, а й на його фізичний стан. Останні дослідження показують, що з кожним поколінням діти мають все гірший стан здоров’я, ніж у дітей попереднього покоління. Особливо це помітно у дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку. В теперішній час багато дітей починають навчання школі, але є фізично не підготовленими до цього. Тому для них розвиток фізичних навичок є важливим фактором зміцнення загального стану здоров’я.
Сучасна система освіти та стандартні підходи до навчання не завжди дозволяють вирішити проблему недостатнього рівня розвитку фізичних навичок у дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку [4]. Збільшення кількості дітей з мовленнєвими порушеннями, що мають недостатній рівень розвитку фізичних навичок зберігають актуальність теми та спонукають до більш поглибленого вивчення цього питання.
Як свідчить аналіз та узагальнення наукової літератури, проблему розвитку фізичних навичок дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку досліджували: Є. Вільчковський, В. Вовк, І. Зязюн, Н. Ковальчук, Т. Круцевич, В. Семененко, В. Ткачук, Б. Шиян [16, 19, 31, 36, 42, 51, 59, 63].
Аналіз праць О. Богініч, Е. Вільчковського, Н. Денисенко, А. Драчук, А. Корякіної, Н. Хлус свідчить, що одним із засобів ефективного фізичного розвитку дітей є рухливі ігри та вправи, музика, ритмічні й танцювальні рухи та співи [9, 17, 23, 27].
Сучасні погляди на проблему розвитку фізичних навичок дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор проаналізовано в низці психолого-педагогічних досліджень О. Богініч, Є. Вільчковський, Н. Волкової, Н. Денисенко, О. Кононко, Т. Науменко, Ю. Рібцун та ін. [9, 16, 20, 22, 37, 45, 51].
Однак питання розвитку фізичних якостей у дітей молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор потребує подальшої розробки. Адже найбільш сприятливим часом для використання рухливих ігор у процесі виховання та формування фізичних навичок дітей з мовленнєвими порушеннями є старший дошкільний та молодший шкільний вік.
Об’єкт дослідження – фізичні навички дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку.
Предмет дослідження – процес формування фізичних навичок дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та емпірично окреслити формування та розвиток фізичних навичок у дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор та розробити методичні рекомендації.
Гіпотеза дослідження – дослідження передбачає, що розвитку фізичних навичок дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку сприятиме застосування рухливих ігор.
Виходячи з мети, ми сформували наступні завдання дослідження:
1. Проаналізувати вітчизняну та зарубіжну літературу з проблеми розвитку фізичних навичок дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку.
2. Надати характеристику рівнів сформованості фізичних навичок у дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку.
3. Провести діагностику рівня розвитку фізичних навичок у дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку.
4. Розробити й експериментально перевірити методику розвитку фізичних навичок у дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор.
5. Надати методичні рекомендації щодо вдосконалення фізичних навичок дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку.
Для розв’язання поставлених завдань були застосовані такі методи дослідження: методи теоретичного дослідження (аналіз наукової літератури, систематизація, узагальнення, порівняння), методи емпіричного дослідження (констатувальний та формувальний експеримент, спостереження, метод кількісного та якісного аналізу даних).
Теоретичне значення дослідження: узагальнення наукового матеріалу щодо проблеми розвитку фізичних навичок дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку.
Наукова новизна цього дослідження полягає в розробці методичних рекомендацій для вчителів фізичної культури та корекційних педагогів щодо вдосконалення розвитку фізичних навичок дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку.
Практичне значення дослідження: розробка та систематизація рухливих ігор, а також створення методичних рекомендацій для формування, покращення рівня розвитку та вдосконалення фізичних навичок дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку. Даний матеріал може використовуватися вчителями фізичної культури, вчителями початкових класів, вчителями-логопедами та корекційними педагогами.
Экспериментальна база дослідження: ..... У дослідженні брало участь 13 дітей з мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку.
Рекомендації щодо використання результатів роботи: заклади дошкільної освіти, загальноосвітні школи, заклади вищої освіти.
Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків, 10 таблиць, 10 рисунків в основному тексті, 7 таблиць, 35 рисунків у додатках. Основний текст роботи викладено на 73 сторінках. Загальний обсяг роботи – 115 сторінок.