Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність. Процес розвитку дитини проходить у трьох напрямах: фізичному, когнітивному та психосоціальному. В нормі розвиток у цих трьох напрямках відбувається одночасно та взаємопов’язано. Для нормального розвитку дитини з перших місяців найважливішим є спілкування, у процесі якого малюк може опанувати людське мовлення, що відіграє головну роль як в діяльності дитини, так і в пізнанні навколишнього світу. Розвиток мовлення у процесі онтогенезу відбувається паралельно з фізичним і розумовим розвитком. Усі психічні процеси у дитини - сприйняття, пам'ять, увага, мислення, цілеспрямована поведінка – постають за безпосередньої участі мовлення.
Мінімальні дизартричні розлади-одне з найбільш часто зустрічаються в дитячому віці розладів мови, при якому провідними в структурі мовного дефекту є стійкі порушення звуковимови, подібні з іншими артікуляторними розладами і представляють значні труднощі для диференціальної діагностики та корекції (І.Б. Кареліна, Л.В. Лопатіна, Р.І. Мартинова, Л.В. Мелехова, І.І. Панченко, Е. Я. Сизова, Е.К. Макарова, Е.Ф. Соботович, О.А. Токарєва). Ці порушення викликають вторинні відхилення в розвитку фонематичної, лексичної і граматичної сторони мови, знижують ефективність шкільного навчання дітей (Т.Б. Філічева, І.А. Чевелева, Г.В. Чиркина, Г.В. Гуровец, СІ. Маєвська, Р.Є. Левіна, Л.В. Лопатіна, Н.В. Серебрякова, Р.І. Мартинова, Л.В. Мелехова, Е.Ф. Соботович, Т.В. Туманова).
У той же час недостатньо вивчені легкі прояви дизартрії. Немає єдиного термінологічного підходу до позначення цього мовного розладу. У Нині співіснують поняття стерта дизартрія, В «м'якаВ» дизартрія, дизартрический компонент, мінімальний дизартрический синдром, мінімальні дизартрическі розлади.
Накопичено великий теоретичний матеріал з проблем етіології,
симптоматики різноманітних клінічних проявів немовних і мовних порушень при мінімальних дизартричних розладах (Л.В. Лопатіна, Р.І. Мартинова, Л.В. Мелехова, Е.Я. Сизова, Е.К. Макарова, Е.Ф. Соботович та ін.). Однак залишаються недостатньо вивченими питання формування звуковимови у дітей із зазначеним мовним розладом. Відсутні експериментальні дані про вплив фонетичного контексту на характер і специфіку порушень звуковимови при мінімальних дизартричних розладах. Існуючі методи корекційно-логопедичної роботи недостатньо диференційовані.
Мета роботи. Розкрити особливості обстеження дітей з дизартричним порушенням. Для досягнення мети були поставленні наступні завдання:
розглянути мову,як умову формування особистості;
розкрити особливості дизартричних порушень у дітей,їхню класифікацію;
аналізувати профілактичні заходи щодо запобігання дизартричних порушень у дітей;
дослідити стан звуковимови у дітей з дизартричними порушеннями.
Об’єкт дослідження.Правильна вимова,як основа розвитку особистості.
Предмет дослідження. Обстеження дітей з дизартричними порушеннями.
Струкутра роботи. Курсова робота складається зі вступу,двох розділів,висновку,списку використаних джерел.