Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Ефективність подолання мовленнєвих порушень у дітей на пряму залежить від розвитку логопедичної науки та системи корекційно-розвиткового втручання, що передбачає наявність як традиційних так і інноваційних технологій, прийомів та методів роботи з дітьми. Одним із таких інноваційних методів, який на сьогодні досить активно використовується у роботі логопедів є – метод кінезіотерапії.
Кінезіотерапія є методом фізичної реабілітації, яка базується на розробку спеціально-організованих рухів, активних та пасивних вправ, які використовуються з лікувальною метою. Зазвичай у корекційно-логопедичній роботі педагогів використовують окремі напрямки кінезіотерапії, серед яких: артикуляційна гімнастика, лікувальна фізкультура, коригуючі тренажери, лікувальна фізкультура та тейпування.
Використання кінезіотерапії в системі комплексної корекційної роботи, що направлена на подолання мовленнєвих порушень у дітей дошкільного віку надає можливість підвищити ефективність логопедичної роботи, а також поряд з цим позитивно впливає на розвиток нервово-м’язового апарату дитини, що в кінцевому результаті зміцнює фізичний стан здоров’я дитини.
Зазначимо, для того щоб корекційна робота за використання методів кінезіотерапії була успішною потрібно створювати повноцінне предметно-розвивальне середовище, яке сприятиме формування дрібної моторики у дітей дошкільного віку. Неоцінену допомогу дошкільникам, які володіють мовленнєвими порушеннями є проведення корекційних занять за використання пробок, круп, прищіпок. Дані корекційні завдання допомагають логопеду сформувати у дитини координацію, тактильні відчуття а також розвинути інтерес до самих корекційних занять.
Питання використання методу кінезіотерапії у корекційній роботі із дітьми дошкільного віку висвітлено у напрацюваннях: С. Д. Притиковська [20], Т. М. Дягтяренко [3, c. 61], М. К. Шеремет [24, c. 298], Г. І. Сизко [21] та інші.
Мета дослідження: здійснити теоретичний аналіз проблеми використання кінезіотерапії у розвитку та корекції мовленнєвих функцій дітей дошкільного віку.
Завдання дослідження:
1. Здійснити теоретичний аналіз сучасного стану вивчення кінезіотерапії у корекційній роботі із дітьми дошкільного віку.
2. Дослідити вплив кінезіотерапії на мовленнєвий розвиток дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами.
3. Ознайомитися із особливостями проведення кінезіотерапії з дітьми дошкільного віку, що мають мовленнєві порушення: напрямки та методики лікування.
4. Розглянути методи та прийоми кінезіотерапії у логопедичній роботі із дітьми з мовленнєвими порушеннями.
Об’єкт дослідження: кінезіотерапія як засіб оптимізації мовленнєвих функцій у дітей.
Предмет дослідження: методи та прийоми кінезіотерапії у логокорекційній роботі із дітьми дошкільного віку.
Методи дослідження. Для досягнення поставлених завдань нами було використано систему взаємопов’язаних методів дослідження: аналіз, синтез, систематизація та узагальнення матеріалів джерел з дослідженої проблематики, графічна обробка матеріалів у табличних формах.
Практичне значення. Матеріали нашого дослідження можуть бути корисними для вихователів, психологів, логопедів з метою ознайомлення із сучасними методиками лікування мовленнєвих порушень у дітей дошкільного віку засобами кінезіотерапії.
Структура роботи. Курсова робота складається з вступу, двох розділів, висновків, списку використаної джерел і додатків.