Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. У відповідності до трактування поняття «особа з особливими освітніми потребами» вважається, що це особа яка потребує постійної (або тимчасової) підтримки в освітній діяльності, при цьому слугує гарантом прав дитини із ООП на отримання освіти. Необхідною умовою розвитку дитини із ООП є здійснення корекційно-розвиткових занять, які являють собою систему заходів, що спрямовані на корекцію порушень у пізнавальній, емоційно-вольовій сфері та мовленні дитини. Саме корекційно-розвиткові заняття складають основу у створенні індивідуальних програм розвитку дитини із ООП, яка обов’язково містить у собі перелік необхідних психолого-педагогічних та корекційних потреб, що розробляються спеціалістами з метою визначення конкретних навчальних підходів до навчання.
Корекційно-розвиткові заняття дозволяють дитини із ООП подолати порушення у мовленнєвій функцій, та поряд з цим удосконалити мовні та комунікативні уміння. Використання сучасних прийомів та методів навчання у роботі із дітьми із ООП дозволить подолати фонетико-фонематичний недорозвиток, а також подолати загальне недорозвинене мовлення. Корекційні заняття є підґрунтям для формування у дитини із ООП основних предметних компетентностей, а саме: мовленнєвої, мовної, читацької та інших.
Аналізуючи питання розвитку мовлення у дітей заявленої категорії, ми прийшли до висновку, що ефективність залежить від уміння спеціалістів поєднувати між собою потрібні методи та прийоми корекційної роботи. Доведено, що із усіх сучасних підходів важливе місце відводять саме комплексам підібраних завдань та вправ, що ґрунтується на індивідуальних та вікових особливостях дитини.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питання щодо здійснення корекційно-розвиткових занять з дітьми із ООП висвітлено у працях: О. М. Таранченко [19, c. 51], А. А. Колупаєва [8, c. 44], О. С. Хайдарова, Г. О. Блеч [23, c. 289] та інші.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та дослідити особливості здійснення корекційно-розвиткових занять із розвитку мовленнєвої функції у дітей із ООП.
Об’єкт дослідження: діти із особливими освітніми потребами та їх особливості розвитку.
Предмет дослідження: сучасні методи та напрямки логопедичної роботи у розвитку мовлення дітей із особливими освітніми потребами.
Завдання дослідження:
1. Проаналізувати теоретичні відомості щодо особливостей розвитку мовлення у дітей із особливими освітніми потребами.
2. Визначити зміст, основні етапи та завдання корекційної роботи з розвитку мовлення дітей з особливими потребами.
3. Проаналізувати специфіку розвитку мовленнєвої функції у дітей із особливими освітніми потребами у спеціальних навчальних закладах освіти.
4. Розглянути основні напрямки корекційно-розвиткових занять із подолання мовленнєвих порушень у дітей із особливими освітніми потребами.
5. Розглянути сучасні методи у розвитку мовленнєвої функції дитини із особливими освітніми потребами.
Методи дослідження: в ході нашого дослідження нами були використанні наступні методи дослідження: аналіз, дедукція, синтез, узагальнення, порівняння, графічна обробка матеріалів у табличних формах.
Практичне значення. Матеріали нашого дослідження можуть бути використання командою психолого-педагогічного супроводу дитини із ООП, а саме: логопедом, психологом, вихователями та іншими корекційними педагогами з метою поглиблення знань щодо особливостей реалізації корекційних занять з розвитку мовленнєвої функції дітей заявленої категорії.
Структура роботи. Курсова робота складається з вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.