Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Сучасний дитячий садок, як невід’ємна частина суспільства, дає дошкільнятам не лише суму знань, умінь і навичок, а й робить творчого, самостійного та активного освітнього громадянина. У всьому комплексі перерахованих завдань розвиток мовлення залишається основним.
Одним із найважливіших елементів дошкільного навчального процесу є навчання дітей мовленню. Не треба нікому довго пояснювати, наскільки важливий для людини дар мови. Ці слова творять світ у самій людині, і дуже важливо допомогти дітям якомога успішніше здобути цей дар. Щоб діти потрапили до школи з добре розвиненою мовою, їм необхідно якомога більше грати, що сприяє розвитку мовлення та мислення.
Вербальне спілкування є одним із перших видів діяльності, які діти вивчають в онтогенезі і є універсальною вимогою для розвитку особистості дошкільного віку. Розвиток мови тоді займає центральне місце в загальній системі мовної освіти в дитячому садку. Потім фіксуються всі досягнення дитини в оволодінні рідною мовою, її фонетичною системою, її словником і граматичною системою. Володіння мовними навичками дозволяє дитині вільно спілкуватися з однолітками та дорослими, дає їй можливість отримувати необхідну інформацію та пізнавати навколишній світ.
Проблема розвитку мовлення була і залишається в центрі уваги психологів (Л. С. Виготський, Б. Д. Ельконін, А. Н. Леонтьєв Л. І. Леушина Н. І. Жинкин); вчених у галузі педагогіки та лінгводидактики (Ф. О. Сохін, С. І. Тихеєва, О. О. Фльоріна, К. Д. Ушинський, Н. Ф. Виноградова, Л. В. Ворошніна, В. В. Гербова, Н. А. Орланова). Ці дослідження заклали теоретичні основи дослідження методики мовного розвитку дітей дошкільного віку. Вчені розробили інструменти, які сприяють ефективному розвитку мовленню в навчальній діяльності. Цей науковий резерв доповнюється та збагачується сучасними дослідженнями (А. М. Богуш, Н. В. Гавриш, Л. П. Ворошніна, А. Я. Зрожевська, О. Л .Коненко, О. О. Смірнова, О. І. Білан).
Таким чином, тема дослідження: «Засоби розвитку мовлення дітей дошкільного віку» є актуальною.
Об’єкт дослідження – мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку.
Предметом дослідження є особливості використання засобів розвитку мовлення дошкільників.
Мета дослідження – теоретично та практично обґрунтувати особливості використання засобів розвитку мовлення дітей дошкільного віку.
Завдання дослідження:
1. Теоретично розглянути розвиток мовлення дітей як головне завдання дошкільного закладу.
2. Охарактеризувати засоби розвитку мовлення дошкільників.
3. Проаналізувати ефективність використання дидактичних ігор для розвитку мовлення дітей.
Структура та обсяг роботи. Курсова робота складається із вступу, трьох розділів, коротких висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел та додатків. Загальний обсяг роботи – 45 сторінок.