Зразок роботи
Передусім, фінансова послуга – послуга по залученню і подальшого розміщення фінансових коштів фізичних і юридичних осіб на умовах платності і зворотності. В ширшому значенні, це послуга, безпосередньо не пов'язана з придбанням матеріальних об'єктів, а покликана в силу договірних зобов'язань, перерозподілити фінансові кошти між фізичними або юридичними особами –учасниками угоди. Звісно ж, фінансовою послугою є така, що здійснена (реалізована/куплена) на фінансовому ринку в цілому або на одному зі складових – ринків фінансових послуг.
Специфіка фінансових послуг полягає в тому, що більшість з них, зокрема, кредитування, можуть мати умови, що варіюються для тієї чи іншої категорії клієнтів. Більш того, для клієнта умови і порядок оплати наданої фінансової послуги є визначальним фактором, виступаючи нарівні з ціною послуги. По суті умови, на яких надається фінансова послуга (для кредитування – максимальний розмір кредиту, порядок фінансування, терміни розгляду заявки, терміни і порядок оплати, вимоги до позичальника і т. д.) є готовим пакетом пропозицій клієнту. Цей конкретний пакет пропозицій часто називають – «фінансовий продукт». Фінансовий продукт включає в себе:
Економічну характеристику (призначення, зміст і роль);
Порядок організації надання фінансової послуги (ціна, термін, правила документообігу, порядок обліку);
Повний набір документів супроводжуючих реалізацію конкретної фінансової послуги (договору, інші документи.
Відповідно до Закону Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг [4], ринки фінансових послуг – сфера діяльності учасників ринків фінансових послуг з метою надання та споживання певних фінансових послуг.
Тож, виклавши основні положення щодо фінансової послуги та ринку фінансових послуг в цілому, ми маємо загальне представлення щодо ринку фінансових послуг, що дозволить дослідити структуру ринку, сформувати його систему, а також зрозуміти принципи її організації.
Організаційна структура ринку фінансових послуг відображає певну ієрархію його суб’єктів. В цілому, суб'єктами ринку фінансових послуг є непрофесійні учасники ринку – юридичні особи, населення, професійні учасники ринку – фінансові посередники, інститути інфраструктури, держава, а також іноземні учасники ринку. Тож, пропонуємо графічно представити організаційна структура ринку фінансових послуг (рис. 1.1).