Зміст
1. Суб’єкт підприємницької діяльності – мале підприємство «ІСЛА».
2. Вид економічної діяльності – роздрібна торгівля.
3. Середньоспискова чисельність постійно працюючих – 13 чол.
4. Згідно наказу по підприємству про облікову політику на фінансовий рік встановлено, що:
- Облік руху товарів здійснюється за цінами продажу;
- Облік ТЗВ ведеться на окремому рахунку (рах. 289).
Завдання
1. Скласти журнал реєстрації господарських операцій за листопад 201_ р.
2. Скласти розрахунок списання транспортних витрат.
3. Скласти розрахунок списання націнки на реалізовані товари за місяць.
Журнал господарських операцій універсам «ІСЛА» за листопад 201_ р.
№
Зміст операції
Сума загальна,
грн. Бухгалтерський облік
Кореспонденція рахунків
Сума, грн.
Д К
1 2 3 4 5 6
1 Оприбутковано від постачальника товари на підставі договору
(сума без ПДВ) 95000
Відображено суму податкового кредиту з ПДВ на підставі податкової накладної постачальника
95000*0,2 = 19000 19000
2 На підставі акта наданих послуг АТП відображено суму витрат з
доставки товарів 9750
Відображено суму податкового кредиту з ПДВ на підставі податкової
накладної перевізника
9750*0,2 = 1950 1950
3 Оприбутковано тару під товарами від постачальника (сума без ПДВ) 7690
Відображено суму податкового кредиту з ПДВ на підставі податкової накладної постачальника
7690*0,2 = 1538 1538
4 Відображено суму торговельної націнки на товар, що придбано 25250
5 Перераховано згідно виписки банку безготівковим розрахунком:
а) - постачальнику за товари і тару
95000+19000+7690+1538 = 123228 123228
б) - перевізнику за перевезення товару
9750+1950 = 11700 11700
6 Внаслідок проведеної інвентаризації виявлено встановлену нестачу товарів в межах норм природного убутку 245
Списано ТЗВ, що відносяться до виявленої нестачі товарів 8
7 Списано на фінансовий результат виявлену нестачу
245+8 = 253 253
8 Видано з каси підзвітній особі кошти на купівлю товарів 90
9 Оприбутковано товари, що придбано підзвітною особою (без ПДВ) 85
Відображено суму податкового кредиту з ПДВ
85*0,2 = 17 17
10 Відображено суму торговельної націнки на товар, що придбано
підзвітною особою 25
11 З каси погашена заборгованість перед підзвітною особою за
перевитрачені кошти
90-85-17 = - 12 12
12 Відображено витрати на послуги рекламного агентства (без ПДВ) 425
Відображено суму податкового кредиту з ПДВ
425*0,2 = 85 85
13 Відображено дохід від реалізації товарів за готівку 320000
Нараховане податкове зобов’язання з ПДВ від суми реалізації товарів
320000/6 = 53333,33 53333,33
14 Здано виручку через інкасатора 320000
Зараховано виручку на поточний рахунок 320000
15 Проведено нарахування амортизації на:
а) - обладнання магазину 725
б) - обладнання офісу 540
16 Нарахована заробітна плата:
а) - працівникам відділу продажу (збуту) 3590
б) - адміністрації 6600
17 На підставі розрахунків проведено нарахування єдиного соціального внеску на фонд оплати праці (22,0%)
3590*0,22 = 789,8
6600*0,22 = 1452
- працівникам відділу продажу (збуту) 789,8
- адміністрації 1452
18 Згідно виписки банку перераховано:
- єдиний соціальний внесок за листопад 20 р.
789,8+1452 = 2241,8 2241,8
- податок на прибуток до бюджету 500
- податок на додану вартість до бюджету 1450
- рекламному агентству за послуги з реклами
425+85 = 510 510
19 Списано чистий дохід від реалізації товарів на фінансові результати
320000-53333,33 = 266666,67 266666,67
20 Списано витрати на фінансові результати:
- Адміністративні
540+6600+1452 = 8592 8592
- витрати на збут
425+725+3590+789,8 = 5529,8 5529,8
21 Списано собівартість реалізованих товарів на підставі розрахунку бухгалтера (таблиця 3) 195600
22 Списано реалізовану торгову націнку на підставі розрахунку бухгалтера (таблиця 3) 71066,67
23 Списано транспортно-заготівельні витрати (таблиця 4) 20030,4
24 Списано на фінансовий результат собівартість реалізованих товарів
195600+20030,4 = 215630,4 215630,4
25 Нараховано податок на прибуток
-253+266666,67-8592-5529,8-215630,4 = 36661,47
36661,47*0,18 = 6599,06 6599,06
26 Списано на фінансові результати податок на прибуток 6599,06
27 Списано суму нерозподіленого прибутку (непокритого збитку)
36661,47-6599,06 = 30062,41 30062,41
2
Розрахунок списання націнки на реалізовані товари за місяць
№ з/п Показники Сума
Рахунок 285 «Торгова націнка»
1. Залишок на початок місяця
2. Надійшло за місяць
3. Разом (1+2)
Рахунок 28 «Товари»
4. Залишок на початок місяця
5. Надійшло за місяць
6. Разом (4+5)
7. Середній відсоток торгової націнки (3 : 6 * 100)
8. Сума реалізованої торгової націнки за місяць (сума реалізації товару * на рядок 7)
9. Собівартість реалізованого товару (сума реалізованого товару – рядок 8)
Розрахунок списання транспортних витрат
Показники Транспортні витрати за місяць Вартість товару
1. Залишок на початок місяця
2. Надійшло за місяць
3. Разом (1+2)
4. Середній відсоток транспортних витрат
5. Реалізовано за місяць
6. Залишок на кінець місяця