0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Бухгалтерський облік (ID:1044553)

Тип роботи: контрольна
Сторінок: 16
Рік виконання: 2024
Вартість: 200
Купити цю роботу
Зміст
ТЕМА 7. ОБЛІК ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ТА ІНШИХ НЕОБОРОТНИХ МАТЕРІАЛЬНИХ АКТИВІВ Завдання 7.1.Облік надходження основних засобів Методичні вказівки: За даними нижченаведених ситуацій (табл. 1) відобразити операції з надходження основних засобів на рахунках бухгалтерського обліку, визначити необхідні суми. Таблиця 1 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Дата Первинний документ Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 7 1.03.09.ххр. на умовах наступної оплати у ТОВ “Альфа” придбано комп’ютер (ноутбук) за договірною вартістю 8 940,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 03.09.ххр. Отримано від ТОВ “Альфа” документи на оплату послуг з доставки комп’ютера на суму 312,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 05.09.ххр. з поточного рахунку в банку перераховано оплату (повну) ТОВ “Альфа” за отриманий комп’ютер та за послуги доставки. 05.09.хх р. отриманий комп’ютер введено в експлуатацію (в обліку класифікується як об’єкт основних засобів). 31.10.хх р. нараховано амортизацію комп’ютера (за перший місяць експлуатації) – суму визначити самостійно. Примітка:первісна вартість комп’ютера – визначити самостійно; ліквідаційна вартість – 350,00 грн.;строк корисного використання – 7 років.Метод нарахування амортизації – кумулятивний. Комп’ютер (ноутбук) – є об’єктом основних засобівзбутового призначення. 2.05.09.ххр. перераховано з поточного рахунку в банку попередню оплату ТОВ “Декор” в сумі 15 180,00 грн.(в т.ч. ПДВ).(за майбутнє постачання меблів, їх транспортування та виконання робіт по встановленню) 08.09.ххр. отримано від постачальника меблі (диван кутовий) вартістю 14 520,00 грн.(в т.ч. ПДВ). Вартість послуг з перевезення та встановлення склала 660,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 09.09.ххр. меблі (диван) введено в експлуатацію (в обліку класифікується як об’єкт основних засобів). 31.10.хх р. нараховано амортизацію меблів (диван кутовий) (за перший місяць експлуатації) – суму визначити самостійно. Примітка:первісна вартість дивану – визначити самостійно; ліквідаційна вартість – 580,00 грн.;строк корисного використання – 15 років.Метод нарахування амортизації – прямолінійний. Диван кутовий – є об’єктом основних засобівадміністративного призначення. 3. Підприємство 10.09.хх р. отримало від ТОВ “Ексім” безкоштовно об’єкт основних засобів (верстат) за справедливою вартістю 41 750,00 грн. 10.09.хх р. отримано від транспортної організації ТОВ “Транзит” документи на оплату транспортних послуг з перевезення верстату на суму 1 716,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 10.09.хх р. включено витрати з транспортування верстату до первісної вартості безкоштовно отриманого об’єкту основних засобів.12.09.хх р. перераховано з поточного рахунку в банку оплату (повну) ТОВ “Транзит” за послуги перевезення. 31.10.хх р. нараховано амортизацію верстату (за перший місяць експлуатації) та визнано дохід в сумі нарахованої амортизації (суму визначити самостійно). Примітка:первісна вартість верстату – визначити самостійно; ліквідаційна вартість – 1800,00 грн.;строк корисного використання – 16 років.Метод нарахування амортизації – прискореного зменшення залишкової вартості. Верстат – є об’єктом основних засобіввиробничого призначення. Завдання 7.2.Нарахування амортизації основних засобів Методичні вказівки: 1)Нарахувати амортизацію основних засобів підприємства за вересень 20хх р., визначити суми накопиченого зносу та залишкової вартості станом на 30.09.хх р. Розрахунок амортизації оформити у нижченаведених Відомостях. 2) Відобразити операції з нарахування амортизації основних засобів в системі рахунків бухгалтерського обліку (табл. 2). Відомість № 25 Розрахунок амортизації основних засобів прямолінійним методом за вересень 20хх р. Інвентарний номер Найменування Рахунок витрат Первісна вартість, грн. Ліквідаційна вартість, грн. Амортизаційна вартість, грн. Термін корисного використання (роки) Амортизація, грн. Накопичений знос з початку використання, грн. на 31.08 Накопичений знос з початку використання, грн. на 30.09 Залишкова вартість об’єкту на 30.09 на рік на місяць 1 2 3 4 5 6 = 4 – 5 7 8 9 10 11 = 9 + 10 12 = 4 – 11 103.001 Будинок офісу 92 540 000,00 21 000,00 95 150,00 103.002 Будинок цеху 91 795 000,00 37 000,00 111 173,48 103.003 Складське приміщення для готової продукції 93 264 000,00 11 200,00 51 496,28 106.001 Комплект меблів (А.1) 92 28 700,00 1 400,00 6 256,36 106.002 Комплект меблів (Б.1) 92 17 450,00 870,00 3 799,40 106.003 Комплект меблів (Б.2) 92 13 100,00 650,00 2 852,96 106.004 Комплект меблів (Цех 1) 91 8 780,00 430,00 2 355,32 106.005 Комплект меблів (Цех 2) 91 9 170,00 450,00 2 459,60 106.006 Комплект меблів (Склад) 93 7 710,00 320,00 2 463,56 Всього х 1 683 910,00 73 320,00 1610590 х 278 006,96 Відомість № 26 Розрахунок амортизації основних засобів методом прискореного зменшення залишкової вартості за вересень 20хх р. Інвентарний номер Найменування Рахунок витрат Рік знаходження в експлуатації Первісна вартість, грн. Залишкова вартість на кінець попереднього року експлуатації, грн. Ліквідаційна вартість, грн. Термін корисного використання (роки) Подвійна норма амортизації, % Амортизація Накопичений знос з початку використання, грн. на 31.08 Накопичений знос з початку використання, грн. на 30.09 Залишкова вартість об’єкту на 30.09 на рік гр. 5 (або гр.6) х гр. 9 на місяць 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 = 11 + 12 14 = 5 - 13 104.001 Верстат для нарізання дерева (001) 23 4 32 700,00 21 906,45 1 600,00 16 12,5 12 619,07 104.002 Верстат для нарізання дерева (002) 23 4 38 000,00 25 457,03 1 900,00 16 12,5 14 664,41 104.003 Верстат для шліфування (003) 23 4 29 500,00 19 762,70 1 400,00 16 12,5 11 384,18 104.004 Верстат для шліфування (004) 23 4 23 450,00 15 709,67 1 000,00 16 12,5 9 049,45 104.005 Верстат для обробки дерева (005) 23 4 40 800,00 27 332,81 2 000,00 16 12,5 15 744,95 104.006 Верстат для обробки дерева (006) 23 4 42 000,00 28 136,72 2 100,00 16 12,5 16 208,00 104.007 Верстат для декоративної обробки (007) 23 1 51 120,00 --- 2 500,00 16 12,5 4 260,00 104.008 Швейна машина (008) 23 4 18 960,00 9 707,52 900,00 10 20 10 546,80 104.009 Швейна машина (009) 23 1 22 300,00 --- 1 000,00 10 20 2 973,36 105.001 Автомобіль вантажний 91 4 140 300,00 102 278,70 7 000,00 20 10 44 839,86 Всього х х 439 130,00 250 291,60 21 400,00 х х 40307,55 3358,96 142 290,08 145649,04 293480,96 Відомість № 27 Розрахунок амортизації основних засобів кумулятивним методом за вересень 20хх р. Інвентарний номер Найменування Рахунок витрат Рік знаходження в експлуатації Первісна вартість, грн. Ліквідаційна вартість, грн. Амортизаційна вартість, грн. Термін корисного використання (роки) Цифра для розрахунку Сума цифр років Амортизація Накопичений знос з початку викорис-тання, грн. на 31.08 Накопичений знос з початку викорис-тання, грн. на 30.09 Залишкова вартість об’єкту на 30.09 на рік на місяць 1 2 3 4 5 6 7 = 5 – 6 8 9 10 11 12 13 14 = 12 + 13 15 = 5 – 14 104.010 Комп’ютер (А-010) 92 4 20 450,00 1 000,00 8 5 36 13 146,79 104.011 Принтер лазерний (А-011) 92 4 6 200,00 300,00 7 4 28 4 354,78 104.012 Комп’ютер (Б-012) 92 4 15 350,00 750,00 8 5 36 9 868,50 104.013 Комп’ютер (Б-013) 92 1 12 100,00 600,00 8 8 36 1 703,68 104.014 Принтер лазерний (Б-014) 92 4 5 280,00 250,00 7 4 28 3 712,61 104.015 Комп’ютер (Цех – 015) 91 2 9 700,00 460,00 8 7 36 3 251,09 104.016 Комп’ютер (Склад - 016) 93 3 10 430,00 500,00 8 6 36 5 240,86 104.017 Автомобіль легковий 92 4 158 900,00 7 500,00 10 7 55 87 169,72 Всього х х 238 410,00 11 360,00 х Х х 128 448,03 Таблиця 2 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Первинний документ, дата Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 1 Відомість № 25, 26, 27 розрахунку амортизації основних засобів 30.09.хх р. Нараховано амортизацію основних засобів за вересень 20хх р. 1) виробничого призначення 228,19+265,18+205,86+163,64+ 284,72+293,09+ 532,5+161,79+ 371,67 = 2506,64 2) загальновиробничого призначення 2526,67+53,53+55,9+ 852,32+ 149,72 = 4141,24 3) адміністративного призначення 2162,5+142,19+86,35+64,84+ 225,12+70,24+168,98+212,96+ 59,88+1605,76 = 4798,82 4) збутового призначення 1170,37+55,98+137,92 = 1364,27 Завдання 7.3.Облік вибуття основних засобів Методичні вказівки: За даними нижченаведених ситуацій (табл. 3) відобразити операції з реалізації, списання, безоплатної передачі та внеску до статутного капіталу іншого підприємства об’єктів основних засобів на рахунках бухгалтерського обліку, визначити необхідні суми. Таблиця 3 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Дата Первинний документ Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 7 1. Підприємство 09.09.ххр. прийняло рішення реалізувати ТОВ “Вимпел” об’єкт основних засобів (верстат для обробки дерева) за договірною вартістю 64 380,00 грн. (в т.ч. ПДВ). Первісна вартість верстата – 32 050,00 грн., накопичений знос – 21 030,00 грн. 21.09.ххр. реалізовано покупцеві об’єкт основних засобів та визнано дохід від реалізації. 22.09.ххр.отримано на поточний рахунок в банку оплату (часткову) від покупця в сумі 28 800,00 грн.25.09.хх р. отримано на поточний рахунок в банку оплату (кінцеву) від покупці (суму визначити самостійно) 2. Підприємством 18.09.хх р. було прийнято рішення про списання та ліквідацію верстату, який зіпсувався у результаті аварії. Первісна вартість об’єкта 29 460,00 грн., сума накопиченого зносу – 17 800,00 грн. Витрати на демонтаж склали: заробітна плата – 1 280,00 грн. та відрахування на соціальні заходи в частині ЄСВ (22 %) – визначити самостійно. Після демонтажу залишилися деталі, що можуть бути використані в подальшій господарській діяльності підприємства, на суму 955,00 грн. та металобрухт – 1 376,00 грн. 3. Підприємство 20.09.хх р. прийняло рішення про безоплатну передачу технічному училищу (для навчальних цілей) об’єкт основних засобів (комп’ютер). Первісна вартість об’єкту – 11 560,00 грн., накопичений знос – 5 110,00 грн. 4.23.09.ххр. у відповідності до установчих документів було внесено до статутного капіталу ТОВ “Промінь” вантажний автомобіль в обмін на корпоративні права. Первісна вартість автомобіля – 180 460,00 грн., накопичений знос – 89 320,00 грн. Згідно акту експертної оцінки справедлива вартість автомобіля визначена в сумі 97 000,00 грн. Завдання 7.4.Облік поліпшення об’єктів основних засобів та їх переоцінки Методичні вказівки: За даними нижченаведених ситуацій (табл. 4) відобразити операції з ремонту, модернізації та переоцінки об’єктів основних засобів на рахунках бухгалтерського обліку, визначити необхідні суми. Таблиця 4 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Первинний документ Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 1.Проведено поточний ремонт (господарським способом) автомобіля директора. У відповідності до виконаних робіт, здійснено такі витрати: запасні частини – 3 230,00 грн.; паливо – 460,00 грн.; МШП (спец рукавиці) – 156,00 грн.;заробітна плата робітників (які займалися ремонтом) – 1 920,00 грн.; Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 22 % (від нарахованої заробітної плати) 2. У відповідності до договору купівлі-продажу (на умовах наступної оплати) ТОВ “Сервіс Центр” провели технічний огляд вантажних автомобілів загальновиробничого призначення (для підтримання об’єктів в робочому стані). Згідно з Актом приймання-здачі виконаних робіт (наданих послуг), вартість технічного огляду склала 8 196,00 грн. (в т.ч. ПДВ).Оплату (повну) ТОВ “Сервіс Центр” здійснено з поточного рахунку в банку. 3. Відповідно розробленого кошторису підприємство здійснило роботи з модернізації виробничого обладнання цеху, які виконувались господарським способом. Для здійснення робіт використано:запасних частин на суму 32 180,00 грн.,будівельних матеріалів – 9 340,00 грн. За виконані роботи з модернізації обладнання робітникам було нараховано заробітну плату в сумі 26 530,00 грн. Згідно з чинним законодавством проведено нарахування на заробітну плату робітників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування(22 %). Після закінчення робіт фактичні витрати з модернізації виробничого обладнання (згідно Акту приймання – здачі модернізованого об’єкта)було включено до його первісної вартості. 5. З метою відповідності залишкової вартості основних засобів (вантажний автомобіль) ринковій вартості аналогічних об’єктів підприємство прийняло рішення здійснити його переоцінку. Станом на 31.12.хх р. (минулий рік)первісна вартість об’єкта склала 210 650,00 грн., накопичений знос – 95 400,00 грн. Справедлива вартість об’єкта на 31.12.ххр. (поточний рік) – 85 000,00 грн. Примітка: точність розрахунку Індексу переоцінки – 2-а (два) знаки після коми. Завдання 7.5.Облік інших необоротних матеріальних активів Методичні вказівки: 1) За даними нижченаведених ситуацій (табл. 5) відобразити операції з надходження та вибуття інших необоротних матеріальних активів на рахунках бухгалтерського обліку, визначити необхідні суми. 2) Нарахувати амортизацію за жовтень 20хх р. інших необоротних матеріальних активів (на об’єкти, які придбано у вересні 20ххр.) та відобразити її в обліку (табл. 6). Таблиця 5 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Дата Первинний документ Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 7 1.14.09.х р. отримано від ТОВ “Світанок” наступні види матеріальних цінностей (в обліку класифікуються як інші необоротні матеріальні активи): • шафи для зберігання одягу – 3 шт. за ціною 1 320,00 грн. за одиницю + ПДВ; • шафи офісні – 2 шт. за ціною 1 680,00 грн. за одиницю + ПДВ; • стіл письмовий – 3 шт. за ціною 965,00 грн. за одиницю + ПДВ. Загальна вартість придбаних цінностей – 12 258,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 15.09.х р. отримані цінності введено в експлуатацію. 16.09.х р. перераховано з поточного рахунку в банку оплату (повну) ТОВ “Світанок” за отримані матеріальні цінності. 2.17.09.х р. отримано від ТОВ “Фікус Плюс” наступні види матеріальних цінностей (в обліку класифікуються як інші необоротні матеріальні активи): • контейнери інвентарні – 2 шт. за ціною 875,00 грн. за одиницю + ПДВ; • стелажі складські – 2 шт. за ціною 1 495,00 грн. за одиницю + ПДВ. Загальна вартість придбаних цінностей – 5 688,00,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 18.09.х р. отримані цінності введено в експлуатацію. 18.09.х р. перераховано з поточного рахунку в банку оплату (повну) ТОВ “Фікус Плюс” за отримані матеріальні цінності. 3.28.09.ххр. підприємство прийняло рішення щодо списання матеріальних цінностей, які стали непридатними для подальшого використання: • тумба офісна: первісна вартість – 650,00 грн.,нарахований знос – 595,00 грн.; • стіл офісний:первісна вартість – 1 115,00 грн.,нарахований знос – 1 020,00 грн.; • полиця офісна:первісна вартість – 365,00 грн.,нарахований знос – 365,00 грн. Таблиця 6 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Первинний документ, дата Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 1 Відомість № 13 розрахунку амортизації ІНМА 31.10.ххр. Нараховано амортизацію інших необоротних матеріальних активів за жовтень 20хх р. 1) загальновиробничого призначення 8,72+8,72+6,95+7,7 = 32,09 2) адміністративного призначення 8,88+8,88+6,95 = 24,71 3) збутового призначення 8,72+6,95+7,7+9,13+9,13 = 41,63 Відомість № 13 Розрахунок амортизаціїінших необоротних матеріальних активівпрямолінійним методом за жовтень 20хх р. Інвентарний номер Найменування Рахунок витрат Первісна вартість, грн. Ліквідаційна вартість, грн. Амортизаційна вартість, грн. Термін корисного використання (роки) Амортизація, грн. Накопичений знос з початку використання, грн. на 30.09 Накопичений знос з початку використання, грн. на 31.10 Залишкова вартість об’єкту на 31.10 на рік на місяць 1 2 3 4 5 6 = 4 – 5 7 8 9 10 11 = 9 + 10 12 = 4 – 11 112.001 Шафа для одягу (ЗВ - 001) 91 1 320,00 65,00 12 --- 8,72 112.002 Шафа для одягу (ЗВ - 002) 91 1 320,00 65,00 12 --- 8,72 112.003 Шафа для одягу (З - 003) 93 1 320,00 65,00 12 --- 8,72 112.004 Шафа офісна (А - 004) 92 1 680,00 82,00 15 --- 8,88 112.005 Шафа офісна (А - 005) 92 1 680,00 82,00 15 --- 8,88 112.006 Стіл письмовий (ЗВ – 006) 91 965,00 48,00 11 --- 6,95 112.007 Стіл письмовий (З – 007) 93 965,00 48,00 11 --- 6,95 112.008 Стіл письмовий (А – 008) 92 965,00 48,00 11 --- 6,95 115.001 Контейнер (ЗВ – 001) 91 875,00 43,00 9 --- 7,7 115.002 Контейнер (З – 002) 93 875,00 43,00 9 --- 7,7 115.003 Стелаж (З – 003) 93 1 495,00 71,00 13 --- 9,13 115.004 Стелаж (З – 004) 93 1 495,00 71,00 13 --- 9,13 Всього х 14 955,00 731,00 11376 х 1180,84 98,43 --- 14856,57
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ТЕМА 7. ОБЛІК ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ТА ІНШИХ НЕОБОРОТНИХ МАТЕРІАЛЬНИХ АКТИВІВ Завдання 7.1.Облік надходження основних засобів Методичні вказівки: За даними нижченаведених ситуацій (табл. 1) відобразити операції з надходження основних засобів на рахунках бухгалтерського обліку, визначити необхідні суми. Таблиця 1 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Дата Первинний документ Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 7 1.03.09.ххр. на умовах наступної оплати у ТОВ “Альфа” придбано комп’ютер (ноутбук) за договірною вартістю 8 940,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 03.09.ххр. Отримано від ТОВ “Альфа” документи на оплату послуг з доставки комп’ютера на суму 312,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 05.09.ххр. з поточного рахунку в банку перераховано оплату (повну) ТОВ “Альфа” за отриманий комп’ютер та за послуги доставки. 05.09.хх р. отриманий комп’ютер введено в експлуатацію (в обліку класифікується як об’єкт основних засобів). 31.10.хх р. нараховано амортизацію комп’ютера (за перший місяць експлуатації) – суму визначити самостійно. Примітка:первісна вартість комп’ютера – визначити самостійно; ліквідаційна вартість – 350,00 грн.;строк корисного використання – 7 років.Метод нарахування амортизації – кумулятивний. Комп’ютер (ноутбук) – є об’єктом основних засобівзбутового призначення. 2.05.09.ххр. перераховано з поточного рахунку в банку попередню оплату ТОВ “Декор” в сумі 15 180,00 грн.(в т.ч. ПДВ).(за майбутнє постачання меблів, їх транспортування та виконання робіт по встановленню) 08.09.ххр. отримано від постачальника меблі (диван кутовий) вартістю 14 520,00 грн.(в т.ч. ПДВ). Вартість послуг з перевезення та встановлення склала 660,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 09.09.ххр. меблі (диван) введено в експлуатацію (в обліку класифікується як об’єкт основних засобів). 31.10.хх р. нараховано амортизацію меблів (диван кутовий) (за перший місяць експлуатації) – суму визначити самостійно. Примітка:первісна вартість дивану – визначити самостійно; ліквідаційна вартість – 580,00 грн.;строк корисного використання – 15 років.Метод нарахування амортизації – прямолінійний. Диван кутовий – є об’єктом основних засобівадміністративного призначення. 3. Підприємство 10.09.хх р. отримало від ТОВ “Ексім” безкоштовно об’єкт основних засобів (верстат) за справедливою вартістю 41 750,00 грн. 10.09.хх р. отримано від транспортної організації ТОВ “Транзит” документи на оплату транспортних послуг з перевезення верстату на суму 1 716,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 10.09.хх р. включено витрати з транспортування верстату до первісної вартості безкоштовно отриманого об’єкту основних засобів.12.09.хх р. перераховано з поточного рахунку в банку оплату (повну) ТОВ “Транзит” за послуги перевезення. 31.10.хх р. нараховано амортизацію верстату (за перший місяць експлуатації) та визнано дохід в сумі нарахованої амортизації (суму визначити самостійно). Примітка:первісна вартість верстату – визначити самостійно; ліквідаційна вартість – 1800,00 грн.;строк корисного використання – 16 років.Метод нарахування амортизації – прискореного зменшення залишкової вартості. Верстат – є об’єктом основних засобіввиробничого призначення. Завдання 7.2.Нарахування амортизації основних засобів Методичні вказівки: 1)Нарахувати амортизацію основних засобів підприємства за вересень 20хх р., визначити суми накопиченого зносу та залишкової вартості станом на 30.09.хх р. Розрахунок амортизації оформити у нижченаведених Відомостях. 2) Відобразити операції з нарахування амортизації основних засобів в системі рахунків бухгалтерського обліку (табл. 2). Відомість № 25 Розрахунок амортизації основних засобів прямолінійним методом за вересень 20хх р. Інвентарний номер Найменування Рахунок витрат Первісна вартість, грн. Ліквідаційна вартість, грн. Амортизаційна вартість, грн. Термін корисного використання (роки) Амортизація, грн. Накопичений знос з початку використання, грн. на 31.08 Накопичений знос з початку використання, грн. на 30.09 Залишкова вартість об’єкту на 30.09 на рік на місяць 1 2 3 4 5 6 = 4 – 5 7 8 9 10 11 = 9 + 10 12 = 4 – 11 103.001 Будинок офісу 92 540 000,00 21 000,00 95 150,00 103.002 Будинок цеху 91 795 000,00 37 000,00 111 173,48 103.003 Складське приміщення для готової продукції 93 264 000,00 11 200,00 51 496,28 106.001 Комплект меблів (А.1) 92 28 700,00 1 400,00 6 256,36 106.002 Комплект меблів (Б.1) 92 17 450,00 870,00 3 799,40 106.003 Комплект меблів (Б.2) 92 13 100,00 650,00 2 852,96 106.004 Комплект меблів (Цех 1) 91 8 780,00 430,00 2 355,32 106.005 Комплект меблів (Цех 2) 91 9 170,00 450,00 2 459,60 106.006 Комплект меблів (Склад) 93 7 710,00 320,00 2 463,56 Всього х 1 683 910,00 73 320,00 1610590 х 278 006,96 Відомість № 26 Розрахунок амортизації основних засобів методом прискореного зменшення залишкової вартості за вересень 20хх р. Інвентарний номер Найменування Рахунок витрат Рік знаходження в експлуатації Первісна вартість, грн. Залишкова вартість на кінець попереднього року експлуатації, грн. Ліквідаційна вартість, грн. Термін корисного використання (роки) Подвійна норма амортизації, % Амортизація Накопичений знос з початку використання, грн. на 31.08 Накопичений знос з початку використання, грн. на 30.09 Залишкова вартість об’єкту на 30.09 на рік гр. 5 (або гр.6) х гр. 9 на місяць 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 = 11 + 12 14 = 5 - 13 104.001 Верстат для нарізання дерева (001) 23 4 32 700,00 21 906,45 1 600,00 16 12,5 12 619,07 104.002 Верстат для нарізання дерева (002) 23 4 38 000,00 25 457,03 1 900,00 16 12,5 14 664,41 104.003 Верстат для шліфування (003) 23 4 29 500,00 19 762,70 1 400,00 16 12,5 11 384,18 104.004 Верстат для шліфування (004) 23 4 23 450,00 15 709,67 1 000,00 16 12,5 9 049,45 104.005 Верстат для обробки дерева (005) 23 4 40 800,00 27 332,81 2 000,00 16 12,5 15 744,95 104.006 Верстат для обробки дерева (006) 23 4 42 000,00 28 136,72 2 100,00 16 12,5 16 208,00 104.007 Верстат для декоративної обробки (007) 23 1 51 120,00 --- 2 500,00 16 12,5 4 260,00 104.008 Швейна машина (008) 23 4 18 960,00 9 707,52 900,00 10 20 10 546,80 104.009 Швейна машина (009) 23 1 22 300,00 --- 1 000,00 10 20 2 973,36 105.001 Автомобіль вантажний 91 4 140 300,00 102 278,70 7 000,00 20 10 44 839,86 Всього х х 439 130,00 250 291,60 21 400,00 х х 40307,55 3358,96 142 290,08 145649,04 293480,96 Відомість № 27 Розрахунок амортизації основних засобів кумулятивним методом за вересень 20хх р. Інвентарний номер Найменування Рахунок витрат Рік знаходження в експлуатації Первісна вартість, грн. Ліквідаційна вартість, грн. Амортизаційна вартість, грн. Термін корисного використання (роки) Цифра для розрахунку Сума цифр років Амортизація Накопичений знос з початку викорис-тання, грн. на 31.08 Накопичений знос з початку викорис-тання, грн. на 30.09 Залишкова вартість об’єкту на 30.09 на рік на місяць 1 2 3 4 5 6 7 = 5 – 6 8 9 10 11 12 13 14 = 12 + 13 15 = 5 – 14 104.010 Комп’ютер (А-010) 92 4 20 450,00 1 000,00 8 5 36 13 146,79 104.011 Принтер лазерний (А-011) 92 4 6 200,00 300,00 7 4 28 4 354,78 104.012 Комп’ютер (Б-012) 92 4 15 350,00 750,00 8 5 36 9 868,50 104.013 Комп’ютер (Б-013) 92 1 12 100,00 600,00 8 8 36 1 703,68 104.014 Принтер лазерний (Б-014) 92 4 5 280,00 250,00 7 4 28 3 712,61 104.015 Комп’ютер (Цех – 015) 91 2 9 700,00 460,00 8 7 36 3 251,09 104.016 Комп’ютер (Склад - 016) 93 3 10 430,00 500,00 8 6 36 5 240,86 104.017 Автомобіль легковий 92 4 158 900,00 7 500,00 10 7 55 87 169,72 Всього х х 238 410,00 11 360,00 х Х х 128 448,03 Таблиця 2 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Первинний документ, дата Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 1 Відомість № 25, 26, 27 розрахунку амортизації основних засобів 30.09.хх р. Нараховано амортизацію основних засобів за вересень 20хх р. 1) виробничого призначення 228,19+265,18+205,86+163,64+ 284,72+293,09+ 532,5+161,79+ 371,67 = 2506,64 2) загальновиробничого призначення 2526,67+53,53+55,9+ 852,32+ 149,72 = 4141,24 3) адміністративного призначення 2162,5+142,19+86,35+64,84+ 225,12+70,24+168,98+212,96+ 59,88+1605,76 = 4798,82 4) збутового призначення 1170,37+55,98+137,92 = 1364,27 Завдання 7.3.Облік вибуття основних засобів Методичні вказівки: За даними нижченаведених ситуацій (табл. 3) відобразити операції з реалізації, списання, безоплатної передачі та внеску до статутного капіталу іншого підприємства об’єктів основних засобів на рахунках бухгалтерського обліку, визначити необхідні суми. Таблиця 3 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Дата Первинний документ Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 7 1. Підприємство 09.09.ххр. прийняло рішення реалізувати ТОВ “Вимпел” об’єкт основних засобів (верстат для обробки дерева) за договірною вартістю 64 380,00 грн. (в т.ч. ПДВ). Первісна вартість верстата – 32 050,00 грн., накопичений знос – 21 030,00 грн. 21.09.ххр. реалізовано покупцеві об’єкт основних засобів та визнано дохід від реалізації. 22.09.ххр.отримано на поточний рахунок в банку оплату (часткову) від покупця в сумі 28 800,00 грн.25.09.хх р. отримано на поточний рахунок в банку оплату (кінцеву) від покупці (суму визначити самостійно) 2. Підприємством 18.09.хх р. було прийнято рішення про списання та ліквідацію верстату, який зіпсувався у результаті аварії. Первісна вартість об’єкта 29 460,00 грн., сума накопиченого зносу – 17 800,00 грн. Витрати на демонтаж склали: заробітна плата – 1 280,00 грн. та відрахування на соціальні заходи в частині ЄСВ (22 %) – визначити самостійно. Після демонтажу залишилися деталі, що можуть бути використані в подальшій господарській діяльності підприємства, на суму 955,00 грн. та металобрухт – 1 376,00 грн. 3. Підприємство 20.09.хх р. прийняло рішення про безоплатну передачу технічному училищу (для навчальних цілей) об’єкт основних засобів (комп’ютер). Первісна вартість об’єкту – 11 560,00 грн., накопичений знос – 5 110,00 грн. 4.23.09.ххр. у відповідності до установчих документів було внесено до статутного капіталу ТОВ “Промінь” вантажний автомобіль в обмін на корпоративні права. Первісна вартість автомобіля – 180 460,00 грн., накопичений знос – 89 320,00 грн. Згідно акту експертної оцінки справедлива вартість автомобіля визначена в сумі 97 000,00 грн. Завдання 7.4.Облік поліпшення об’єктів основних засобів та їх переоцінки Методичні вказівки: За даними нижченаведених ситуацій (табл. 4) відобразити операції з ремонту, модернізації та переоцінки об’єктів основних засобів на рахунках бухгалтерського обліку, визначити необхідні суми. Таблиця 4 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Первинний документ Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 1.Проведено поточний ремонт (господарським способом) автомобіля директора. У відповідності до виконаних робіт, здійснено такі витрати: запасні частини – 3 230,00 грн.; паливо – 460,00 грн.; МШП (спец рукавиці) – 156,00 грн.;заробітна плата робітників (які займалися ремонтом) – 1 920,00 грн.; Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 22 % (від нарахованої заробітної плати) 2. У відповідності до договору купівлі-продажу (на умовах наступної оплати) ТОВ “Сервіс Центр” провели технічний огляд вантажних автомобілів загальновиробничого призначення (для підтримання об’єктів в робочому стані). Згідно з Актом приймання-здачі виконаних робіт (наданих послуг), вартість технічного огляду склала 8 196,00 грн. (в т.ч. ПДВ).Оплату (повну) ТОВ “Сервіс Центр” здійснено з поточного рахунку в банку. 3. Відповідно розробленого кошторису підприємство здійснило роботи з модернізації виробничого обладнання цеху, які виконувались господарським способом. Для здійснення робіт використано:запасних частин на суму 32 180,00 грн.,будівельних матеріалів – 9 340,00 грн. За виконані роботи з модернізації обладнання робітникам було нараховано заробітну плату в сумі 26 530,00 грн. Згідно з чинним законодавством проведено нарахування на заробітну плату робітників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування(22 %). Після закінчення робіт фактичні витрати з модернізації виробничого обладнання (згідно Акту приймання – здачі модернізованого об’єкта)було включено до його первісної вартості. 5. З метою відповідності залишкової вартості основних засобів (вантажний автомобіль) ринковій вартості аналогічних об’єктів підприємство прийняло рішення здійснити його переоцінку. Станом на 31.12.хх р. (минулий рік)первісна вартість об’єкта склала 210 650,00 грн., накопичений знос – 95 400,00 грн. Справедлива вартість об’єкта на 31.12.ххр. (поточний рік) – 85 000,00 грн. Примітка: точність розрахунку Індексу переоцінки – 2-а (два) знаки після коми. Завдання 7.5.Облік інших необоротних матеріальних активів Методичні вказівки: 1) За даними нижченаведених ситуацій (табл. 5) відобразити операції з надходження та вибуття інших необоротних матеріальних активів на рахунках бухгалтерського обліку, визначити необхідні суми. 2) Нарахувати амортизацію за жовтень 20хх р. інших необоротних матеріальних активів (на об’єкти, які придбано у вересні 20ххр.) та відобразити її в обліку (табл. 6). Таблиця 5 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Дата Первинний документ Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 7 1.14.09.х р. отримано від ТОВ “Світанок” наступні види матеріальних цінностей (в обліку класифікуються як інші необоротні матеріальні активи): • шафи для зберігання одягу – 3 шт. за ціною 1 320,00 грн. за одиницю + ПДВ; • шафи офісні – 2 шт. за ціною 1 680,00 грн. за одиницю + ПДВ; • стіл письмовий – 3 шт. за ціною 965,00 грн. за одиницю + ПДВ. Загальна вартість придбаних цінностей – 12 258,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 15.09.х р. отримані цінності введено в експлуатацію. 16.09.х р. перераховано з поточного рахунку в банку оплату (повну) ТОВ “Світанок” за отримані матеріальні цінності. 2.17.09.х р. отримано від ТОВ “Фікус Плюс” наступні види матеріальних цінностей (в обліку класифікуються як інші необоротні матеріальні активи): • контейнери інвентарні – 2 шт. за ціною 875,00 грн. за одиницю + ПДВ; • стелажі складські – 2 шт. за ціною 1 495,00 грн. за одиницю + ПДВ. Загальна вартість придбаних цінностей – 5 688,00,00 грн. (в т.ч. ПДВ). 18.09.х р. отримані цінності введено в експлуатацію. 18.09.х р. перераховано з поточного рахунку в банку оплату (повну) ТОВ “Фікус Плюс” за отримані матеріальні цінності. 3.28.09.ххр. підприємство прийняло рішення щодо списання матеріальних цінностей, які стали непридатними для подальшого використання: • тумба офісна: первісна вартість – 650,00 грн.,нарахований знос – 595,00 грн.; • стіл офісний:первісна вартість – 1 115,00 грн.,нарахований знос – 1 020,00 грн.; • полиця офісна:первісна вартість – 365,00 грн.,нарахований знос – 365,00 грн. Таблиця 6 ГОСПОДАРСЬКІ ОПЕРАЦІЇ ТОВ “Либідь” № з/п Первинний документ, дата Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків Сума, грн. Дебет Кредит 1 2 3 4 5 6 1 Відомість № 13 розрахунку амортизації ІНМА 31.10.ххр. Нараховано амортизацію інших необоротних матеріальних активів за жовтень 20хх р. 1) загальновиробничого призначення 8,72+8,72+6,95+7,7 = 32,09 2) адміністративного призначення 8,88+8,88+6,95 = 24,71 3) збутового призначення 8,72+6,95+7,7+9,13+9,13 = 41,63 Відомість № 13 Розрахунок амортизаціїінших необоротних матеріальних активівпрямолінійним методом за жовтень 20хх р. Інвентарний номер Найменування Рахунок витрат Первісна вартість, грн. Ліквідаційна вартість, грн. Амортизаційна вартість, грн. Термін корисного використання (роки) Амортизація, грн. Накопичений знос з початку використання, грн. на 30.09 Накопичений знос з початку використання, грн. на 31.10 Залишкова вартість об’єкту на 31.10 на рік на місяць 1 2 3 4 5 6 = 4 – 5 7 8 9 10 11 = 9 + 10 12 = 4 – 11 112.001 Шафа для одягу (ЗВ - 001) 91 1 320,00 65,00 12 --- 8,72 112.002 Шафа для одягу (ЗВ - 002) 91 1 320,00 65,00 12 --- 8,72 112.003 Шафа для одягу (З - 003) 93 1 320,00 65,00 12 --- 8,72 112.004 Шафа офісна (А - 004) 92 1 680,00 82,00 15 --- 8,88 112.005 Шафа офісна (А - 005) 92 1 680,00 82,00 15 --- 8,88 112.006 Стіл письмовий (ЗВ – 006) 91 965,00 48,00 11 --- 6,95 112.007 Стіл письмовий (З – 007) 93 965,00 48,00 11 --- 6,95 112.008 Стіл письмовий (А – 008) 92 965,00 48,00 11 --- 6,95 115.001 Контейнер (ЗВ – 001) 91 875,00 43,00 9 --- 7,7 115.002 Контейнер (З – 002) 93 875,00 43,00 9 --- 7,7 115.003 Стелаж (З – 003) 93 1 495,00 71,00 13 --- 9,13 115.004 Стелаж (З – 004) 93 1 495,00 71,00 13 --- 9,13 Всього х 14 955,00 731,00 11376 х 1180,84 98,43 --- 14856,57