Зміст
Теоретична частина
1.Облік і звітність плати за землю
2.Касовий метод обліку ПДВ
3.Податкові соціальні пільги по податку на доходи фізичних осіб
4.Облік і звітність екологічного податку за викиди в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення
5.Порядок складання декларації з податку на прибуток
Практична частина
Завдання 1
Дані для розрахунку:
Підприємство в січні 20ХХ року імпортувало товар, контрактна вартість якого складає 36000 грн. Також було сплачено 5000 грн. за брокерське оформлення. Плата за митне оформленні склала 2% від митної вартості, митний збір – становив 30 дол. США за 1 годину роботи митних працівників. Митне оформлення відбувалося 1,5 години. Курс НБУ – 8,01 грн. за 1 дол. США. В лютому 20ХХ року підприємство купило:
- товари на суму 15 000 грн. з ПДВ;
- зошити вітчизняного виробництва на суму 14000 грн.;
- послуг на суму 3000 грн. з ПДВ.
В цьому ж місяці відбулося відвантаження товару раніше імпортованого, з якого 30% пішло за кордон на експорт, а інша частина – реалізована на території України. Націнка на цей товар становила 18%. Також в цьому місяці підприємство продало 50% куплених зошитів з націнкою в 10%.
Необхідно: визначити суму ПДВ до сплати.
Завдання 2
ПАТ «Венера» платник податку на прибуток та платник ПДВ протягом звітного періоду здійснило наступні операції:
1. Оприбуткувало товар А – вартість 40 000 грн. без ПДВ.
2. Перерахувало грошові кошти постачальнику за товар А.
3. Виплатило дивіденди учасникам (юридичним особам) – 10 000 грн.
4. Виплатило авансовий внесок з податку на прибуток при виплаті дивідендів – ?
5. Безкоштовно отримало комп’ютер від учасника, залишкова вартість якого – 3000 грн.
6. Отримало послуги по рекламі від нерезидента з Німеччини – 6000 грн.
7. Перерахувало кошти нерезиденту за рекламу – 6000 грн.
8. Відвантажило весь товар А покупцю, попередньо націнивши його на 45%, в т.ч. ПДВ.
9. Списало собівартість реалізованого товару А – 40 000 грн.
10. Нарахувало заробітну плату працівникам відділу збуту – 10 000 грн., та відрахування на соціальні заходи із заробітної плати цих працівників – 3900 грн.
11. Нарахувало амортизацію основних засобів адміністративного та збутового призначення – 2000 грн.
12. Придбало та ввело в експлуатацію принтер вартістю 900 грн. без ПДВ.
13. Отримано оплату за товар А, що раніше відвантажений – 69 600 грн. з ПДВ.
14. Отримало від фізичної особи-підприємця, платника єдиного податку, послуги в сфері інформатизації – 3000 грн. без ПДВ.
15. Імпортувало партію комп’ютерів вартістю – 5000 дол. США (курс на день розмитнення – 8,01 грн. за 1 дол.США. Під час розмитнення сплачено мито – 2500 грн. Витрати на транспортування комп’ютерів до митної території України – 4000 грн. Торгова націнка на комп’ютери при подальшій реалізації цих комп’ютерів склала 35%.
16. Отримало авансову оплату від покупця за комп’ютери з ПДВ - ?
17. Отримано роботи по ремонту принтера – 500 грн. з ПДВ.
18. Відвантажено партію комп’ютерів покупцю, оплату яких отримано раніше - ?
19. Списано собівартість відвантажених комп’ютерів - ?
Довідкова інформація:
- Балансова вартість необоротних активів на початок звітного року – 25000 грн.
- Метод нарахування амортизації для малоцінних необоротних матеріальних активів, згідно облікової політики ПАТ «Венера» – 50х50%, для основних засобів – прямолінійний.
- Виручка від реалізації продукції підприємства за минулий рік склала 1 300 000 грн. з ПДВ.
Необхідно: визначити суму податку на прибуток, яку підприємство сплатить до бюджету.
Завдання 3
Фізична особа-нерезидент продає фізичній особі-резиденту будинок, який знаходився в її власності один рік. Оціночна вартість будинку - 210 000 грн.
Необхідно: визначити розмір ПДФО.
Завдання 4
Підприємство імпортувало 10 000 пляшок пива солодового (місткістю 0,5 літра, вміст алкоголю 7,5%), контрактною вартістю 5 200 євро. Ставка акцизного податку склала 0,87 грн. за 1 літр.
Необхідно: розрахувати суму акцизного податку, яку підприємство сплатить при ввезенні пива солодового.
Завдання 5
Дані для заповнення:
ТОВ «Вій» платник податку на додану вартість з місячним звітним періодом. Протягом квітня поточного року ним було здійснено наступні операції:
1. відвантажено товари ТОВ «ЗАРА»: вартість товару 20833 грн., ПДВ – 4166,67 грн.;
2. отримано аванс за товари від ПП «Попелюшка»: 5000,00 грн., в т.ч. ПДВ 833,33 грн.;
3. ліквідовано верстат за рішенням керівництва підприємства, балансова вартість якого становить 5000,00 грн. Документи до податкового органу не подавались. Бухгалтерією ТОВ «Вій» було нараховано податкове зобов’язання з ПДВ на день списання верстату з балансу – 1000,00грн.;
4. відвантажено товари в Росію (оформлено вантажну митну декларацію): митна вартість товарів 2000,00 дол. США, курс НБУ на день митного оформлення 8,00 грн. за 1 дол. США. Вартість експортованого товару на день митного оформлення в гривневому еквіваленті – 16 000,00 грн.;
5. отримано юридичні послуги від іноземного підприємства (Німеччина) – підписано акт наданих послуг на суму 1000,00 євро. Курс НБУ на день підписання акту – 11,04 грн. з 1 євро. Місцем поставки таких послуг є митна територія України. ТОВ «Вій» на день підписання акту наданих послуг нарахувало податкове зобов’язання з ПДВ із вартості отриманих послуг – ?;
6. придбано канцтовари у ПП «Експрес-сервіс» на суму 2400,00 грн., в т.ч. ПДВ 400,00 грн.;
7. імпортовано товар з Молдавії, митна вартість якого 40 000,00 грн. Під час розмитнення ТОВ «Вій» з розрахункового рахунку перерахованого ПДВ в сумі 8000,00 грн. У підприємства є оригінал вантажної митної декларації;
8. перераховано аванс ПрАТ «Сузір'я» за матеріали – 6000,00 грн., в т.ч. ПДВ 1000,00 грн.;
9. отримано від ТОВ «Папірус» - неплатника ПДВ товари вартістю 2500,00 грн.
10. отримано товари від ПП «Аляска» для використання не в господарській діяльності питну воду вартістю 600,00 грн., в т.ч. ПДВ 100 грн.
Необхідно: на основі господарських операцій заповнити декларацію з ПДВ.
Список використаних джерел