Зразок роботи
спрямовувати роботу персоналу і служб готелю на забезпечення збереження і утримання приміщень та майна в справному стані відповідно до правил і норм експлуатації, безперебійної роботи обладнання, зовнішнього благоустрою, дотримання санітарно-технічних і протипожежних правил;
забезпечувати рентабельне ведення готельного господарства, своєчасне і якісне надання проживають комплексу послуг;
організовувати роботу з профілактичного огляду житлових номерів, підсобних та інших приміщень готелю, з проведення капітального та поточного ремонту;
вживати заходів до зміцнення та розширення матеріально-технічної бази готелю, підвищенню рівня її комфортабельності;
забезпечувати ведення та своєчасне подання звітності про господарсько-фінансової діяльності готелю.
У директора в підпорядкуванні знаходяться: адміністратори і бухгалтер. Виходячи з посадової інструкції адміністратора готелю - адміністратор готелю відноситься до категорії керівників. Адміністратор повинен мати середню професійну освіту, або початкову освіту зі стажем роботи в цій сфері 2 роки. Адміністратор готелю повинен знати: нормативні документи готелі, правила надання готельних послуг, правила і методи організації процесу обслуговування, порядок утримання житлових приміщень, етику, етикет і психологію обслуговування гостей, правила внутрішнього розпорядку, законодавство про працю і правила техніки безпеки, пожежної безпеки і виробничої санітарії.
Адміністратор готелю:
забезпечує роботу з ефективного і культурного обслуговування клієнтів, створенню для них комфортних умов;
зустріч гостей, і оформлення документів для поселення гостей;
здійснює контроль за своєчасною підготовкою номерів до прийому прибувають в готель, провітрюванням незаселених номерів, дотриманням чистоти в готелі, збереженням майна і обладнання;
інформує проживають у готелі про надавані додаткові платні послуги, приймає замовлення на їх виконання і контролює їх виконання;
дає усні довідки, що стосуються готелю, розташування міських визначних пам'яток, спортивних споруд;
приймає і оформляє необхідні документи;
здійснює контроль за виконанням працівниками вказівок керівництва організації;
вживає заходів до вирішення конфліктів, що виникають при обслуговуванні проживаючих.
Покоївка готелю, виходячи з посадової інструкції покоївки, підпорядковується адміністратору. Покоївка повинна знати: стандарт покоївки, розташування номерів, нормативи оснащення приміщень і номерного фонду, правила внутрішнього трудового розпорядку. На цій посаді досить мати лише середню освіту. В обов'язки покоївки входить:
знати і використовувати порядок і норми роботи в господарському відділі;
здійснювати прибирання номерного фонду згідно встановлених процедур;
покоївка зобов'язана вести журнал передачі зміни.
Бухгалтер в готелі, особливо в невеликому, веде всі фінансово-господарські операції. Вища освіта в даній сфері обов'язково і досвід роботи не менше 2 років. Бухгалтер, керуючись законами України, положеннями, та нормативно-правовими документами (кримінальний кодекс, цивільний кодекс, трудовий кодекс, податковий та ін.) здійснює такі функції:
здійснення прийому і контролю первинної документації по відповідних ділянках бухгалтерського обліку;
облік основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, витрат на виробництво, реалізації продукції, результатів господарсько-фінансової діяльності;
нарахування і перерахування платежів до державного бюджету та позабюджетні фонди;
відображення в бухгалтерському обліку операцій, пов'язаних з рухом грошових коштів і товарно-матеріальних цінностей;
підготовка даних по ділянках бухгалтерського обліку для складання звітності.
Для визначення організаційно-правового становища бухгалтера в структурі підприємства та забезпечення умов для його ефективної праці розроблено посадову інструкцію бухгалтера (Додаток В).
Говорячи про службу безпеки і відеоспостереження, то вона перебуває в підпорядкуванні адміністратора. Обов'язково мати сертифікат охоронця. У їх обов'язок входить дотримання порядку і безпеки співробітників готелю і гостей.
Сучасний готель оснащений великою кількістю різного обладнання і майна. У ньому працює значна кількість обслуговуючого персоналу, відбувається постійна зміна проживаючих. Саме тому питанням охорони праці і техніки безпеки в готелях приділяється велика увага.
У готелях повинні проводиться заходи щодо профілактики травматизму, створення нормальних санітарно-гігієнічних умов, електробезпеки, навчання персоналу.
Загальне керівництво роботою з охорони й безпеки праці в готелі здійснює директор (роботодавець). Він зобов'язаний забезпечити виконання вимог законів про працю, правил і норм з охорони праці, державних стандартів, а також виконання зобов'язань, передбачених колективним договором (контрактом).
Директор готелю наказом призначає відповідального за безпеку праці, формує склад служби охорони праці, призначає відповідальних за стан охорони праці в кожному підрозділі і відповідальних за навчання персоналу готелю і перевірку знань з охорони праці.
На основі положень, правил і типових інструкцій у кожному готелі розробляється своє положення про організацію роботи з охорони праці і виробничої санітарії. Крім того, для кожної категорії працівників розробляються інструкції.
Працівник готелю зобов'язаний дотримуватися норм, правил, інструкцій з охорони праці, вміти правильно застосовувати колективні й індивідуальні засоби захисту, негайно повідомляти своєму безпосередньому керівникові про будь-який нещасний випадок, а також про ситуації, що створюють загрозу життю і здоров'ю людей.
Працівники готелю допускаються до роботи лише після проходження інструктажу з техніки безпеки. Видами інструктажу є вступний, первинний, повторний, позаплановий, поточний.
Аналіз стану основних засобів
Основні засоби є одним з найважливіших чинників будь-якого виробництва. Їх стан та ефективне використання прямо впливає на кінцеві результати господарської діяльності підприємств.
Аналіз стану основних засобів на підприємстві ТзОВ «Євроготель» подано в таблиці 2.2
Таблиця 2.2
Показники стану основних засобів ТзОВ «Євроготель» за 2014-2016 роки
Показники Роки Відхилення 2016 р. від
2014 р. 2015 р.
2014 2015 2016 Абсол. Відн., % Абсол. Відн., %
Первісна вартість, тис. грн. 15066,8 15194,4 24405,7 9338,9 161,98 9211,3 160,62
Знос, тис. грн. 8338,4 9016,2 11249,4 2911 134,91 2233,2 124,8
Залишкова вартість, тис. грн. 6728,4 6178,2 13156,3 6427,9 195,5 6978,1 212,9
Коефіцієнт зносу 0,46 0,59 0,46 - х -0,13 х
Коефіцієнт придатності 0,54 0,41 0,54 - х 0,13 х
З даних, наведених у таблиці 2.2 видно, що в ТзОВ «Євроготель» протягом 2014-2016 рр. поступово збільшується первісна вартість (на 9211,3 тис. грн у 2016 році в порівнянні з 2015 роком), знос ( на 2233,2 тис. грн у 2016 році в порівнянні з 2015 роком), залишкова вартість ( на 6978,1 тис. грн у 2016 році в порівнянні з 2015 роком). Коефіцієнт зносу , який характеризує ступінь зносу основних засобів змінився тільки у 2015 році і становив 0,59 , у 2014 і 2016 роках цей показник становив 0,46 . Аналогічна ситуація з коефіцієнтом придатності, у 2015 році він становив 0,41, у 2014 та 2016 роках становив 0,54. Це означає що збільшилася частина основних засобів, яка є придатною для експлуатації.