Зміст
Вступ
Практична частина
Спеціалізоване підприємство "Наст" займається виробництвом меблів для офісів, магазинів та на індивідуальні замовлення населення. Воно є платником податку на прибуток і ПДВ на загальних підставах. Залишки активів, капіталу і зобов'язань на початок періоду:
1) основні засоби: первісна вартість 301564,28; знос 84338,38;
2) залишок коштів на поточному рахунку — 50601,82грн.;
3) статутний капітал — 202000,00 грн. (в тому числі частка учасника ПП „Надія” 100000,00 грн., ТОВ „Ліс” 100000,00 грн., фіз. особа Іванів В.А. 2000,00 грн.);;
4) неоплачений капітал — 13100,00 грн. (в тому числі ПП „Надія” 10080,00 грн., ТОВ „Ліс” 3020,00 грн.);
5) нерозподілений прибуток — 60000,00 грн.;
6) залишки за рахунками зобов'язань;
Назва рахунка Сума, гри.
Розрахунки за податками/податок на доходи фізичних осіб 387,34
Розрахунки за заробітною платою 4050,62
Розрахунки за єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 1866,76
7) готова продукція 2377,00 грн. (10 одиниць);
8) заборгованість за довгостроковим кредитом банку у національній валюті 10000,00 грн.;
9) поточна заборгованість за довгостроковими зобов’язаннями у національній валюті 5000,00грн.
Додаткові умови:
• підприємство обліковує витрати на рахунках 9-го класу;
• встановлена вартісна межа малоцінних необоротних матеріальних активів — 6000 грн., їх амортизацію нараховують у першому місяці використання об'єктів у розмірі 100% вартості;
Завдання:
1) скласти баланс підприємства станом на початок періоду;
2) проставити кореспонденцію рахунків, внести необхідні записи у журнал господарських операцій та заповнити необхідні первинні документи;
3) здійснити необхідні розрахунки та скласти бухгалтерські довідки;
4) заповнити оборотну відомість на підставі проведених операцій;
5) скласти баланс та звіт про фінансові результати на кінець періоду
4. ЖУРНАЛ ГОСПОДАРСЬКИХ ОПЕРАЦІЙ
№ Зміст операції (документ, що засвідчує її проведення) Сума, грн.
1 2 5
1. Перераховано аванс постачальнику ТОВ „Людмила” за матеріали (платіжне доручення № 1 від 03.01.ХХ, банківська виписка від 03.01.ХХ), сума з урахуванням ПДВ. 32160
Відображено податковий кредит з ПДВ (податкова накладна №2 від 03.01.ХХ)
32160/6 = 5360 5360
Отримано матеріали від постачальника ТОВ „Людмила” (накладна № 14 від 10.01.ХХ)
32160-5360 = 26800 26800
Закрито розрахунки з податкового кредиту 5360
Проведено залік заборгованостей (бухгалтерська довідка) 32160
2. Одержано матеріали від постачальника ТОВ „Вікторія” накладна № 71 від 04.01.ХХ, сума без урахування ПДВ 12000,00
Відображено податковий кредит з ПДВ (податкова накладна № 71 від 04.01.ХХ)
12000*0,2 = 2400 2400
Виписано постачальнику вексель №1 від 08.01.ХХ на суму 14600,00. Вексель підлягає погашенню 08.11.ХХ.
14600+1460 = 16060 14600
16060
Списано на фінансові витрати 1/10 дисконту за векселем 1460
3. Виплата зарплати за попередній місяць
Перераховано в бюджет податок з доходів фізичних осіб (платіжне доручення №2 від 04.01.ХХ, банківська виписка від 04.01.ХХ) 387,34
Перераховано єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (нарахування) (платіжне доручення № 3 від 04.01.ХХ, банківська виписка від 04.01.ХХ) 1866,76
Отримано готівку в касу для виплати заробітної плати (банківська виписка від 04.01.ХХ, прибутковий касовий ордер №1 від 04.01.ХХ) 3618,04
Виплачено зарплату (платіжна відомість №1 від 04.01.ХХ) 3618,04
Депоновано невиплачену заробітну плату (відомість депонування заробітної плати №1 від 08.01.ХХ) -
Повернено готівку на рахунок у банку (видатковий касовий ордер №1 від 08.01.ХХ, банківська виписка від 08.01.ХХ) -
4. Отримання в оренду основного засобу (легковий автомобіль адміністративного призначення)
Отримано за договором операційної оренди легковий автомобіль (договір оренди, акт приймання-передачі) 25000,00
Нараховано орендну плату (договір оренди, рахунок №5 від 08.01.ХХ) сума без урахування ПДВ 400,00
Відображено податковий кредит з ПДВ (податкова накладна №5 від 08.01.ХХ)
400*0,2 = 80 80
Сплачено орендну плату за поточний місяць (платіжне доручення № 7 від 09.01.ХХ, банківська виписка від 09.01.ХХ) 480,00
5. Відпущено сировину та матеріали на потреби основного виробництва накладна на внутрішнє переміщення матеріалів № 1 від 08.01.ХХ 5686,95
6. Використано матеріали для пакування продукції накладна на внутрішнє переміщення матеріалів №2 від 10.01.ХХ 532,70
7. Придбання малоцінного необоротного матеріального активу з наступною оплатою
Одержано від ПП „Техніка” монітор (договір купівлі-продажу, накладна №52 від 12.01.ХХ), сума без урахування ПДВ 1100,00
Відображено суму податкового кредиту (податкова накладна №52 від 12.01.ХХ)
1100*0,2 = 220 220
Введено монітор в експлуатацію (передано в бухгалтерію підприємства на підставі акта приймання-передачі основних засобів №1 від 12.01.ХХ) 1100
Перераховано кошти постачальнику (платіжне доручення № 8, банківська виписка від 12.01.ХХ)
1100+220 = 1320 1320
8. Безоплатне отримання основних засобів
Отримано безоплатно від ПП „Техніка” причіп до легкового автомобіля (акт приймання-передачі основних засобів №2 від 15.01.ХХ) 3000,00
9. Продаж основних засобів з одержанням авансу
Одержано аванс від ПП „Техніка” за комплект монтажних інструментів (банківська виписка від 16.01.ХХ) сума з урахуванням ПДВ 2480,00
Відображено податкові зобов'язання з ПДВ (податкова накладна № 1 від 16.01.ХХ)
2480/6 = 413,33 413,33
Виведено з експлуатації об'єкт основних засобів у зв'язку з продажем (списано залишкову вартість, акт приймання-передачі основних засобів №3 від 19.01.ХХ) 1350,00
1350,00
Відображено списання зносу (акт приймання-передачі основних засобів №3 від 19.01.ХХ) 450,00
Передано комплект монтажних інструментів покупцю (договір купівлі-продажу, накладна №1 від 19.01.ХХ) 2480,00
Закрито рахунки розрахунків (бухгалтерська довідка) 2480
Відображено розрахунки за податковими зобов'язаннями 413,33
10. Списання об'єкта основних засобів
Виведено з експлуатації автомобіль у зв'язку з його крадіжкою (акт приймання-передачі основних засобів № 4 від 22.01.ХХ) 23200,00
Відображено списання зносу (акт приймання-передачі основних засобів № 4 від 22.01.ХХ) 12800,00
Відображено суму збитків на позабалансовому рахунку (бухгалтерська довідка) 30000,00
11 Одержання доходів від операційної оренди основних засобів
Отримано в касу підприємства аванс за перший місяць оренди (прибутковий касовий ордер №2 від 22.01.ХХ) 3360
Нараховано податкові зобов'язання (податкова накладна № 2 від 22.01.ХХ)
3360/6 = 560 560
Нараховано орендну плату за поточний місяць (договір оренди, рахунок на оплату № 1 від 22.01.ХХ), сума з урахуванням ПДВ 3360
Відображено закриття рахунка податкових зобов'язань 560
Закрито рахунки розрахунків (бухгалтерська довідка) 3360
Здано готівку в банк (видатковий касовий ордер № 2 від 22.01.ХХ, банківська виписка від 22.01.ХХ) 3360
12. Надійшли матеріали в рахунок повного погашення заборгованості ТОВ „Ліс” по внесках до статутного капіталу накладна № 112 від 23.01.ХХ.
3020*5/6 = 2516,67 2516,67
Відображено податковий кредит з ПДВ (податкова накладна №112 від 23.01.ХХ)
3020-2516,67 = 503,33 503,33
13. Одержано деревообробний станок як внесок до статутного капіталу від засновника ПП „Надія” — неплатника ПДВ справедливою вартістю 12080,00 і введено його в експлуатацію акт приймання-передачі основних засобів №5 від 26.01.ХХ, витрати по транспортуванню склали 2400,00 грн. з урахуванням ПДВ рахунок ПП „Ванчук” №3 від 26.01.ХХ.
2400/6=400 12080
2000
400
2000
14. Безоплатно отримано матеріали від ПП „Олена” накладна №23, від 24.01.ХХ 25000,00
15. Нараховано зарплату і премію (розрахункова або розрахунково-платіжна відомість за січень ХХ р.):
— працівникам виробництва 1500+1500=3000 3000
— загальновиробничому персоналу 2200+2200=4400 4400
— адміністративному персоналу 15000+2900 = 17900 17900
— працівнику відділу збуту 2050
16. Нараховано лікарняні за три дні непрацездатності Журавського М. О. (листок непрацездатності) 250
17. Утримано із заробітної плати (розрахункова або розрахунково-платіжна відомість):
— податок на доходи фізичних осіб 3960
— військовий збір 414
18. Нараховано єдиний внесок на соціальне страхування:
— виробничому персоналу 973,12
— загально виробничого персоналу 1408
- адміністративного персоналу 4004
- збутового персоналу 506
19. Нараховано амортизацію необоротних активів (відомість нарахування амортизації):
Виробничого призначення 84,40
Загальновиробничого призначення 605,00
Адміністративного призначення 764,00
Відділу збуту 387,50
20. Витрати на електроенергію рахунок №227 від 31.01.ХХ:
На загальновиробничі потреби 100,00
На адміністративні потреби 34,00
На збут 50,00
Відображено податковий кредит з ПДВ податкова накладна №227 від 31.01.ХХ
(100+34+50)*0,2 = 36,8 36,8
21. Витрати на прибирання приміщень акт виконаних робіт№18 від 31.01.ХХ:
Загально виробничого призначення 105,00
Адмінбудівлі 40,00
Торговельного приміщення 50,00
Відображено податковий кредит з ПДВ податкова накладна №18 від 31.01.ХХ
(105+40+50)*0,2 = 39 39
22. Віднесено загальновиробничі витрати до (розрахунок розподілу загальновиробничих витрат):
— виробничих витрат 3820
— собівартості реалізованої продукції 2798
23. Оприбутковано з виробництва готову продукцію акт оприбуткування готової продукції №1 від 25.01.ХХ (100 одиниць)
2377/10 * 100 = 23770 23770
24. Реалізовано продукцію за передоплатою (80 одиниць)
Одержано передоплату від покупця (банківська виписка від 23.01.ХХ) 34320
Нараховано податкові зобов'язання з ПДВ (податкова накладна №3 від 23.01.ХХ)
34320/6 = 5720 5720
Відображено доход при відвантаженні продукції покупцю (накладна №2 від 26.01.ХХ) 34320
Закрито рахунок податкових зобов'язань 5720
Відображено собівартість реалізованої продукції (відомість обліку готової продукції) (за середньозваженою)
80*237,7 = 19016 19016
Відображено залік заборгованостей (бухгалтерська довідка) 34320
25. Реалізація продукції з наступною оплатою (18 одиниць)
Відображено доход при відвантаженні продукції покупцю (накладна №3 від 29.01.ХХ) 11400
Нараховано податкові зобов'язання з ПДВ (податкова накладна №4 від 29.01.ХХ)
11400/6 = 1900 1900
Списано собівартість реалізованої продукції (бухгалтерська довідка)
237,7*18 = 4278,6 4278,6
Одержано оплату від покупця (банківська виписка 31.01.ХХ) 11400
26. Відображено частину заборгованості за довгостроковим кредитом, що підлягає погашенню протягом 12 місяців з дати балансу (бухгалтерська довідка, договір кредитування) 4900,00
27. Сплачено частину основного боргу за довгостроковим кредитом (платіжне доручення № 9 від 31.01.ХХ, виписка банку від 31.01.ХХ) 800,00
28. Нараховані відсотки за користування довгостроковим кредитом за січень 20ХХ року (бухгалтерська довідка, договір кредитування) 200,00
29. Сплачено відсотки за користування довгостроковим кредитом за січень 20ХХ року (платіжне доручення № 10 від 31.01.ХХ, виписка банку від 31.01.ХХ) 200,00
30. Віднесено витрати на рахунки фінансових результатів:
Фінансові витрати
1460+200 1660
Адміністративні витрати
400+17900+4004+764+34+40 23142
Збутові витрати
532,70+2050+506+387,5+50+50 3576,2
Інші витрати операційної діяльності
1350+250 1600
Інші витрати
23200 23200
Собівартість реалізованої продукції
2798+19016+4278,6 26092,6
31. Віднесено доходи на рахунок фінансових результатів:
Інший операційний дохід
2480-413,33+3360-560+25000 29866,67
Дохід від реалізації товарів, робіт, послуг
34320-5720+11400-1900 38100
32. Визначено фінансовий результат по видах діяльності:
Відображено нерозподілений збиток
29866,67+38100-1660-23142-3576,2-1600-23200- 26092,6 = -11304,13 11304,13
Висновки
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ