Зміст
10. Калькуляційні одиниці
Задача № 10
Обґрунтуйте рішення про прийняття спеціального замовлення. Бухгалтеру підприємства "Люкс" стало відомо, що у підприємства з'явився новий замовник, який може закупити 20 крісел для відпочинку по ціні 197,87 грн. Підприємство має вільні виробничі потужності. Звичайна ціна реалізації таких крісел становить 260 грн. при рентабельності 10% і ПДВ – 20%.
Згрупувавши всі витрати, бухгалтер склав калькуляцію на вико¬нання цього спеціального замовлення (таблиця 1).
Таблиця 1 Калькуляція на вико¬нання спеціального замовлення.
№ п/п Витрати Всього На одиницю продукції
1 Матеріали 1 600 80
2 Виплати на оплату праці та відрахування на соціальні потреби 600 30
3 Виробничі накладні витрати (у т.ч. 50% постійні витрати) 400 20
4 Витрати на управління і збут (у т.ч. 40% постійні витрати) 398 19,9
Разом 2 998 149,9
Визначте собівартість одного виробу звичайного та для спеціаль¬ного замовлення. Необхідно:
1. Провести диференціальний аналіз, розрахувавши диференціальні
витрати і диференціальний прибуток.
2. Зробити висновки про те, що обумовить прийняття додаткового
замовлення: додатковий прибуток чи збиток ?
Завдання № 1 (варіант № 1)
1. Згрупувати наведені втрати підприємства "Чумак" за наступними ознаками:
– за зв’язком зі зміною обсягів;
– за калькуляційними статтями.
Таблиця 2 Витрати підприємства
Елементи витрат Сума, грн.
Вартість, використаних на виробництво, сировини і
матеріалів 900
Нараховано за роботи та послуги сторонніх організацій виробничого характеру 600
Оплачено відпустку робітника цеху, який навчається у вищому навчальному закладі 100
Реалізовано зворотні відходи 30
Виплачено звільненим вихідну допомогу та середній заробіток 120
Нараховано збір за реєстрацію підприємства в органах державного управління 150
Списано напівфабрикати, використані у виробництві 400
Втрати у результаті технічно небезпечного браку 60
Списано транспортно-заготівельні витрати 130
Списано витрати на підготовку га освоєння нового виробництва 480
Списано витрати на утримання та експлуатацію обладнання 420
Нараховано місцеві податки 200
Списано витрати на охорону праці 20
Оплачено телевізійну рекламу продукції підприємства 60
Оплачено аудиторські послуги 1 000
Заробітна плата (нараховано)
основного виробничої о персоналу
адміністрації
20 000
11 000
Списано витрати на дослідження ринку 500
Нараховано плату за телефон, у т.ч. 100
- абонентську 20
Списано витрати на ремонт і утримання ксерокса 150
Нараховано проценти банку за короткотермінові позики 600
Література