Зміст
На підставі журналу господарських операцій необхідно:
1) визначити кореспонденцію рахунків;
2) провести розрахунки, наведені в таблицях;
3) на основі проведених розрахунків та журналу господарських операцій заповнити регістри бухгалтерського обліку (журнали, відомості), головну книгу та скласти фінансову звітність (баланс, звіт про фінансові результати).
Вихідні дані:
1. Підприємство - ВАТ "Веселка" займається пошиттям та реалізацією швейних виробів.
2. Звітний період - рік.
3. Залишки за рахунками синтетичного обліку станом на
01.01.201_ р.
Шифр
рахунку Назва рахунку Сума, гри.
10 Основні засоби 1280000
13 Знос необоротних активів (амортизація) 239000
201 Сировина і матеріали 39650
203 Паливо 1300
23 Виробництво 10778
22 МШП 3100
26 Готова продукція 24000
30 Готівка 500+1000
31 Рахунки в банках 46800
36 Розрахунки з покупцями та замовниками (Дт) 12300
372 Розрахунки з підзвітними особами (заборгованість працівникам) 340
377 Розрахунки з іншими дебіторами 560
40 Зареєстрований (пайовий) капітал 255000+1000
42 Додатковий капітал 727598
43 Резервний капітал 62500
44 Нерозподілені прибутки (непокриті збитки) (Кт) 38900
46 Неоплачений капітал 2500
62 Короткострокові векселі видані 19000
63 Розрахунки з постачальниками і замовниками (Кт) 26000
64 Розрахунки за податками і платежами (Кт) 8020
65 Розрахунки за страхуванням 14610
66 Розрахунки за виплатами працівникам 31200
4. Розшифровка за субрахунком 201 "Сировина і матеріали".
№ Найменування сировини Од. виміру Кількість Сума, грн.
1. Тканина "Міленіум" м 273 27300
2. Нитки шт. 325 6500
3. Ґудзики компл. 130 1950
4. Транспортно-заготівельні витрати - - 3900
Разом - - 39650
5. Розшифровка за рахунком 26 "Готова продукція".
№ Найменування
сировини Од. виміру Кількість Облікова
вартість Фактична
собівартість
1. Сорочки шт. 500 12500 14000
2. Теніски шт. 400 8000 10000
Разом: - - 20500 24000
6. Розшифровка за рахунком 63 "Розрахунки з постачальниками та підрядниками".
№ Постачальник Сума, грн.
1. База "Укртекстильторг" 19500
2. Фірма "Фурнітура" 6500
Разом 26000
7. Розшифровка до статті "Незавершене виробництво".
№ Стаття затрат По виробах Разом
Сорочки Теніски
1. Сировина і матеріали 4250 1300 5550
2. Зарплата виробничого персоналу 2000 750 2750
3. Відрахування на соціальне страхування 740 278 1018
4. Загальновиробничі витрати 900 560 1460
Разом 7890 2888 10778
8. Елементи облікової політики підприємства згідно з наказом № 1 від 02.01.201_р.:
- розподіл загальновиробничих витрат при визначенні виробничої собівартості окремих виробів здійснюється пропорційно нарахованій заробітній платі виробничого персоналу;
- списання виробничих запасів у виробництво і готової продукції на реалізацію здійснюється за методом оцінки вибуття запасів FIFO;
- перелік змінних загальновиробничих витрат:
• матеріальні витрати;
• витрати на оплату праці (30% нарахованої зарплати і премій);
• відрахування на обов'язкове державне пенсійне та соціальне страхування (30% нарахованих відрахувань);
• інші операційні витрати.
Журнал реєстрації господарських операцій за 20_р.
№ Зміст операції Варіант
2
1 Виписка з поточного рахунку в банку:
1.1 Отримана по чеку готівка і оприбуткована в касу 30500,00
1.2 Перераховано в місцевий бюджет ПДФО 4600,00
1.3 Перераховано єдиний соціальний внесок 13210
2 Скласти авансовий звіт № 231.
Майстер Демедюк П.Н. перебував у відрядженні у м Київ. Термін відрядження – 4 днів: Проїзд Лисичанськ-Київ, Київ- Лисичанськ – 300,00 грн. (в обидва боки).
Суму добових прийняти на рівні максимального розміру добових у поточному році.
Віднести на загальновиробничі витрати.
300+472,3*4= 2189,2 2189,2
Всього витрат 2189,2
3 Видатковий касовий ордер від 03. 12. _ р. і платіжні відомості:
3.1 Виплачено згідно з авансовим звітом № 231 2189,2
3.2 Виплачена зарплата за листопад 20_ р. 30000,00
4 Товарно-транспортна накладна № 17 від 03.12._р.
Надійшло і оприбутковано на склад від бази “Укртекстильторг” за цінами придбання (без ПДВ) всього 70423
тканина “Міленіум” – по 125,0 грн. за м.
к-сть метрів
515*125 = 64375 64375
нитки –по 24,00 грн за шт.
к-сть штук
24*252 = 6048 6048
крім цього ПДВ (податкова накл. № 17 від 03.12.20_р.)
(64375+6048)*0,2= 14084,6 14084,6
5 Рахунок-фактура № 238 від 04.12.200_р.
Надійшло і оприбутковано на склад ґудзики від фірми “Фурнітура” по 15,0 грн. за комплект, всього
305*15 = 4575
4575*5/6= 3812,5
4575/6= 762,5 3812,5
762,5
к-сть комплектів 305
6 Акцептовані (визнані) витрати на транспортування (без ПДВ). Оплата не проведена 2000,00
крім цього ПДВ (податкова накл. № 789 від 20.12.20_р.)
2000*0,2= 400 400
7 Лімітно-забірні картки № 1-3 від 05.12.200_р.
Передано на виробництво матеріали (табл. 1)
тканина “Міленіум” на виготовлення, в т.ч.:
- сорочок, к-сть метрів -510 56925
- тенісок, к-сть метрів – 155 19375
нитки на виготовлення, в т.ч.:
- сорочок, к-сть метрів – 180 3600
- тенісок, к-сть метрів -79 1580
ґудзики на виготовлення, в т.ч.:
- сорочок, к-сть метрів -261 3587,5
- тенісок, к-сть метрів - 131 1637,5
8 Списуються трансп.-загот. витрати в частині, що відносяться до матеріалів, використаних на виробництво (табл..2), всього: 4651,41
в т.ч. на виготовлення:
- сорочок 3439,4
- тенісок 1212,01
9 Придбано згідно накладної № 456 від 12.12.20_р. автомобіль ГАЗ 31023 (в т.ч. ПДВ) в ТВ “Укрволгатехсервіс” 29200,00
Без ПДВ 29200/6*5 = 24333,33 24333,33
ПДВ 29200/6 = 4866,67 4866,67
10 Надано ТВ “Укрволгатехсервіс” тюнінгові послуги по придбаному автомобілю (в т.ч. ПДВ), всього 4500,00
Без ПДВ 4500/6*5 = 3750 3750
ПДВ 4500/6= 750 750
11 Нараховано і сплачено збір за реєстрацію автомобіля (3% від вартості)
29200*0,03 = 876 876
876
12 Визначити і відобразити первісну вартість придбаного автомобіля в склад основних засобів згідно акта від 20.12.20_ р.
24333,33+ 3750+ 876 = 28959,33 28959,33
13 Погашено заборгованість перед ТВ “Укрволгатехсервіс” за рахунок короткострокової позики банку 4500
14 Наряди на виконання робіт і розрахункові відомості на 30.12.20_р.:
Нарахована зарплата, всього 46186
14.1 в т.ч. виробничому персоналу, зайнятому виготовленням 24586
- сорочок 13586,00
- тенісок 11000,00
14.2 Робітникам, зайнятим на роботах загальновиробничого характеру, всього: 8400
в т.ч.
- Шестерняк М.І. (аліменти на 1 дитину до 6 років) 4200
- інший робітник, зайняті на роботах загальновиробничого характеру 4200
14.3 Адміністративному персоналу 9000,00
14.4 Працівнику відділу збуту 4200
15 Проведені утримання із заробітної плати (розрахунок здійснити за діючими ставками):
- ПДФО
46186*0,18= 8313,48 8313,48
- військовий внесок
46186*0,015 = 692,79 692,79
Утримання із робітників, зайнятих на роботах загально виробничого характеру провести у таблиці 4. 889,5
16 Довідка бухгалтерії. Проведені нарахування на соціальні заходи від суми нарахованої зарплати згідно діючих тарифів (розрахунок провести у табл.3), всього, в т.ч. 10160,92
виробничому персоналу, зайнятому виготовленням, всього, в т.ч.: 5408,92
- сорочок 2988,92
- тенісок 2420
загальновиробничому персоналу 1848
апарату управління підприємством 1980
працівникам відділу збуту 924
17 Провести розрахунок амортизації дисконту (табл..№ 6)
Підприємством 04.01.200_р. придбано облігації номінальною вартістю 40000 грн. за 35583 грн. 35583
Фіксована ставка % за облігацією становить 12% річних 4800
Дата погашення облігації через 4 років 759,2
Виплата відсотка здійснюється в кінці року – 31.12.200_р. 4800
18 Відпущено зі складу МШП на:
а) загальновиробничі потреби 510,00
б) адміністративні потреби 250,00
в) на потреби відділу збуту
320,00
19 Нараховано знос основних засобів підприємства (розрахунок провести у табл. 5), всього, в т.ч.
загальновиробничого призначення 4400,5
загальногосподарського призначення 7000
20 Накладна № 14 від 20.12.20_р.
Випущена з виробництва і оприбуткована на склад готова продукція (за обліковими цінами), всього: 7540
- сорочок – по 25,00 грн. за шт. к-сть шт.-5300
25*5300= 132500 132500
- тенісок – по 20,00 грн. за шт. к-сть шт.-2240
20*2240= 44800 44800
21 Рахунок-фактура від рекламної агенції “Гроші та світ” № 23 від 17.12.20_р.
Надані рекламні послуги, всього: 13000,00
Без ПДВ
13000/6*5 = 10833,33 10833,33
ПДВ
13000/6 = 2166,67 2166,67
22 Товарно-транспортна накладна № 189387 від 22.12.20_р.
Відвантажено покупцям готову продукцію (за обліковими цінами): 181000
- сорочки – по 25,00 грн. за шт. к-сть шт.-5400
5400*25= 135000 135000
- теніски – по 20,00 грн. за шт. к-сть шт.-2300
2300*20= 46000 46000
23 Відображена реалізація готової продукції за відпускними цінами 350500,0
24 Нараховано податкове зобов’язання з ПДВ (податкова накладна № 134 від 22.12.0_р.
350500/6 = 58416,67 58416,67
25 Рахунок-фактура від АТП-13070.
Акцептовані (визнані) витрати на транспортування відвантаженої продукції, всього: 2100,00
Без ПДВ
2100/6*5 = 1750 1750
ПДВ
2100/6= 350 350
26 Прийнято від покупців короткостроковий вексель 8000,00
27 Виписка з поточного рахунку в банку
Надійшов платіж від покупців за відвантажену продукцію 290000,0
Оплачено рахунки постачальників за отриману раніше сировину, всього, в т.ч.: 64600,00
- бази “Укропттекстильторг” 59000,00
- фірми “Фурнітура” 5600,00
28 Списуються загально виробничі витрати (табл. 7,8,9) всього, в т.ч.:
на собівартість виробництва
- сорочок 6190,45
- тенісок 5011,95
на собівартість реалізованої продукції 6145,3
29 В кінці місяця відображається відхилення фактичної собівартості готової продукції від облікової вартості (табл.10,11,12), всього, в т.ч.:
сорочки (червоне сторно) 43222,73
теніски (червоне сторно) 2955,54
30 В кінці місяця відображається відхилення фактичної собівартості відвантаженої продукції від облікової вартості (табл.13,14), всього, в т.ч.:
сорочки (червоне сторно) 65484
теніски (червоне сторно) 508
31 Дохід від реалізації списано на фінансові результати
350500-58416,67 = 292083,33
4800+759,2 = 5559,2 292083,33
5559,2
32 Витрати діяльності списано на фінансові результати, всього
собівартість реалізації
135000+46000+6145,3-65484-508 = 121153,3 121153,3
адміністративні витрати
9000+1980+250+7000 = 18230 18230
витрати на збут
4200+924+320+10833,33+1750 = 18027,33 18027,33
33 Довідка бухгалтерії.
Нараховано податок на прибуток (діюча ставка податку)
292083,33+5559,2-121153,3-18230-18027,33 = 140231,9
140231,9*0,18 = 25241,74 25241,74
34 Податок на прибуток списано на фінансові результати 25241,74
35 Розраховано чистий прибуток (збиток) (табл. 15) 114990,16
36 Внесено засновником Петренко М.К. на поточний рахунок свою частку до статутного капіталу підприємства (оскільки неоплачений капітал на початок періоду рівний 2500, вважаємо, що саме цю суму вніс засновник) 2500