Бюджетування і контроль (ID:349623)
Зміст
Вступ
1. Бюджетування та його сутність
2. Організація системи бюджетування на підприємстві
3. Бюджетування в діяльності вітчизняних підприємств
Висновки
Список використаних джерел
Зразок роботи
Складові мастер-бюджету організації [5, с. 91]:
1. Бюджет продажів. Мета даного бюджету полягає в розрахунку обсягу продажів в цілому і за всіма видами продукції. Виходячи зі стратегії організації, її виробничих потужностей і структури ринку розраховується кількість потенційно реалізованої продукції.
2. Бюджет виробництва. Мета даного блоку мастер-бюджету полягає в розрахунку обсягів виробництва різних видів продукції виходячи з планових обсягів продажів і залишку запасів готової продукції.
3. Бюджети витрати і закупівель прямих матеріалів. На основі даних про обсяги виробництва, нормативах витрат сировини на одиницю виробленої продукції, запаси сировини на кінець і початок періоду та цін на сировину і матеріали визначаються потреби в сировині та матеріалах, а виходячи з них — обсяги закупівель і загальна величина витрат на їх придбання. Дані формуються як в натуральних одиницях, так і в грошовому вираженні по кожній статті матеріалів.
4. Бюджет прямих витрат праці. Мета даного бюджету — розрахунок загальних витрат на залучення трудових ресурсів, зайнятих безпосередньо у виробництві. Вихідними даними блоку є результати розрахунку бюджетних обсягів виробництва і норм оплати праці. Алгоритм розрахунку залежить від багатьох факторів, в тому числі і від системи нормування та оплати праці працівників.
5. Бюджет виробничих і накладних витрат. Розрахунок ведеться за статтями накладних витрат (на амортизацію, електроенергію, страховку, інші загальновиробничі витрати і т. д.).
6. Бюджет виробничих витрат. Розрахунок ведеться на підставі даних попередніх блоків відповідно до методики калькулювання собівартості, прийнятої в організації (за постійними або змінними витратами).
7. Бюджет витрат на збут. В даному блоці обчислюється прогнозна оцінка накладних витрат на реалізацію продукції. Постатейний склад витрат визначається різними факторами, в тому числі і специфікою діяльності компанії. Частина комерційних витрат може бути змінної (наприклад, комісійні агентам), частина — умовно-змінними (витрати на транспортування), умовно-постійними (реклама на просування продукції) або просто постійними (оклад співробітників комер¬ційної служби).
8. Бюджет управлінських витрат. Даний блок включає прогнозні оцінки адміністративних на¬кладних витрат. Постатейний склад залежить від багатьох факторів, однак серед витрат на управління дуже рідко зустрічаються змінні витрати (за винятком систем формування преміального фонду вищого керівництва в залежності від рівнів виробництва або продажів), тут переважають постійні витрати, які організація змушена нести для підтримки бізнесу.
Інші роботи з даної категорії: