Зміст
1.Види господарського обліку та їх характеристика. Характерні відмінності бухгалтерського обліку та вимоги до нього
2.Логіко-математичні моделі визначення сальдо на рахунках
3.Характеристика інвентаризації як елементу методу бухгалтерського обліку
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
Завдання 1. Відображення в обліку операцій процесу заготівлі.
За умовою завдання 1 необхідно:
1. Записати господарські операції в журнал реєстрації за кореспондуючими рахунками.
2. Відкрити відповідні синтетичні рахунки, субрахунки і аналітичні рахунки, записати на них залишки на 1 квітня 20___ року.
3. Відобразити господарські операції на відповідних рахунках бухгалтерського обліку.
4. Скласти розрахунок розподілу транспортно-заготівельних витрат.
5. Підрахувати обороти і визначити залишки на відповідних синтетичних рахунках, субрахунках і аналітичних рахунках станом на 30 квітня 20__року.
Вихідні дані:
Таблиця 1
Залишки на синтетичних рахунках на 1 квітня 20___р., грн
№ Назва рахунків
2
1 Рахунки в банках 84350
2 Розрахунки з постачальниками та підрядниками (кредитове сальдо) 8900
3 Виробничі запаси 21836
Таблиця 2
Залишки на аналітичних рахунках до субрахунку «Сировина й матеріали»
№ Назва рахунків Ціна за одиницю, грн кількість, од. загальна вартість, грн.
1 Матеріали «А», шт. 20 290 5800
2 Матеріали «Б», шт. 30 420 12600
3 Матеріали «В», шт. 40 55 2200
4 Транспортно-заготівельні витрати, грн * 1236 21836
Примітка: Суми за видами матеріалів визначити самостійно.
Таблиця 4
Господарські операції з обліку процесу заготівлі за квітень 20__р.
№ Зміст Сума, грн. Кореспонденція рахунків
Д-т К-т
1 Оприбутковані сировина і матеріали, які надійшли від постачальника (кількість, ціною за одиницю), шт.:
«А» – 20 грн
380*20 = 7600 7600
«Б» – 30 грн
290*30 = 8700 8700
«В» – 40 грн
180*40 = 7200 7200
Разом: (суми визначити) 23500
Відображено ПДВ (20%) за придбані матеріали (суму визначити)
23500*0,2 = 4700 4700
2 Нараховано підрядній організації за навантаження придбаних матеріалів 507,5
Відображено ПДВ (20%) за отримані послуги (суму визначити)
507,5*0,2 = 101,5 101,5
3 Нараховано автотранспортному об’єднанню за доставку матеріалів 1645
Відображено ПДВ(20%) за отримані послуги (суму визначити)
1645*0,2 = 329 329
4 Перераховано з поточного рахунку в погашення заборгованості постачальникам і підрядникам 34900
5 Віднесено вартість послуг експедитора на витрати, пов’язані з придбанням і доставкою матеріалів у підприємство 40
6 Списані на виробництво матеріали (кількість, ціною за одиницю)
«А» – 20 грн
390*20 = 7800 7800
«Б» – 30 грн
580*30 = 17400 17400
«В» – 40 грн
125*40 = 5000 5000
Разом: (суму визначити) 30200
7 Відпущені матеріали для капітального будівництва (кількість ціною за одиницю)
«А» – 20 грн
20*65 = 1300 1300
«Б» – 30 грн
115*30 = 3450 3450
«В» – 40 грн
35*40 = 1400 1400
Разом: (суму визначити) 6150
8 Віднесено відповідну суму транспортно-заготівельних витрат на:
а) виробництво 2347,87
б) капітальне будівництво 478,13
Разом : 2826
Завдання 2. Відображення в обліку процесу виробництва
За умовою завдання 2 необхідно:
1. Записати господарські операції в журналі реєстрації за кореспондуючими рахунками.
2. Відкрити синтетичні рахунки: «Виробництво», «Готова продукція», «Загальновиробничі витрати», «Адміністративні витрати».
3. Відкрити аналітичні рахунки: «Виробництво продукції «А», «Виробництво продукції «Б», «Готова продукція «А», «Готова продукція «Б».
4. Відобразити господарські операції на відкритих синтетичних і аналітичних рахунках, підрахувати обороти, вказавши залишки на 31 травня 20___р.
5. Скласти розрахунок розподілу загальновиробничих витрат. Визначити фактичну собівартість кожного виду продукції і списати різницю між фактичною та плановою собівартістю кожного виду продукції.
Вихідні дані:
Таблиця 5
Господарські операції з обліку процесу виробництва за травень 20___р., грн. (без застосування рахунків класу 8 «Витрати за елементами»)
№ Зміст Сума, грн. Кореспонденція рахунків
Д-т К-т
1 Нараховано амортизацію основних засобів:
а) які використані безпосередньо на виготовленні продукції:
«А» 5450
«Б» 4750
Разом: 10200
б) загальновиробничого призначення 2460
в)загальногосподарського (адміністративного) призначення 1890
Всього: 14550
2 Списані матеріали за фактичною собівартістю:
а) на виробництво продукції:
«А» 12150
«Б» 9600
Разом: 21750
б) на витрати по обслуговуванню виробництва 2670
в) на загальногосподарські (адміністративні) потреби 1480
Всього: 25900
3 Нараховано заробітну плату:
а) робітникам, зайнятим у виробництві продукції:
«А» 22120
«Б» 22450
Разом: 44570
б) апарату управління цехами 6240
в) адміністративному персоналу 3160
Всього: 53970
4 Здійснено нарахування єдиного соціального внеску (37,19%) на фонд оплати праці (використовуємо актуальну ставку 22%):
а)робітників, зайнятих у виробництві продукції:
«А»
22120*0,22 = 4866,4 4866,4
«Б»
22450*0,22 = 4939 4939
Разом: 9805,4
б) управлінського персоналу цехів
6240*0,22 = 1372,8 1372,8
в)адміністративного персоналу
3160*0,22 = 695,2 695,2
Всього: (суми визначити) 11873,4
5 Одержано з рахунку в банку кошти і оприбутковано в касу 51940
6 Видано з каси заробітну плату робітникам та службовцям 50430
7 Нараховано постачальникам за використану електроенергію для:
а) виробництва продукції:
«А» 1690
«Б» 1470
Разом: 3160
б) потреб виробничих приміщень 610
в) адміністративних потреб 560
Всього: 4330
8 Оприбуткована продукція, одержана з виробництва (кількість по плановій собівартості за одиницю)
«А» – 50 грн
1170*50 = 58500 58500
«Б» – 30 грн
1490*30 = 44700 44700
Разом:(суму визначити) 103200
9 Перераховано в погашення заборгованості постачальнику за отриману електроенергію 4330
10 Розподіляються і списуються загальновиробничі витрати за призначенням на:
-змінні: «А» 4417,98
«Б» 4483,89
- постійні розподілені:
«А» 1656,74
«Б» 1681,46
- постійні нерозподілені 1112,73
Разом :
(суми визначити, розрахунок привести в додатку до завдання 2) 13352,8
11 Списуються адміністративні витрати на фінансові результати (суму визначити)
1890+1480+3160+695,2+560 = 7785,2 7785,2
12 Визначити фактичну собівартість одержаної готової продукції та відобразити різницю між фактичною та плановою собівартістю продукції:
«А» 5450+12150+22120+4866,4+1690+4417,98+1656,74 – 58500-4000 = -10148,88 «червоне сторно» 10148,88
«Б» 4750+9600+22450+4939+1470+4483,89+1681,46-44700-1900=2774,35 2774,35
Примітка: залишки незавершеного виробництва на 31 травня 20__р.:
«А» 4000
«Б» 1900
Разом: 5900
*Примітка: При розподілі загальновиробничих витрат необхідно врахувати, що за нормальною потужністю загальновиробничі витрати (умовно) поділяються на:
- змінні (2/3),
- постійні (1/3).
Постійні витрати в свою чергу поділяються на:
- постійні розподілені (3/4),
- постійні нерозподілені (1/4)
База розподілу загальновиробничих витрат – пряма заробітна плата основних виробничих робітників.
Завдання 3. Відображення в обліку процесу реалізації
За умовою завдання 3 необхідно:
1. Записати в журнал реєстрації за кореспондуючими рахунками господарські операції за травень 20___р.
2. Відкрити синтетичні рахунки: «Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)»; «Дохід від реалізації»; «Фінансові результати»; «Собівартість реалізації»; «Адміністративні витрати» «Витрати на збут», «Податок на прибуток».
3. Відобразити на відкритих рахунках і субрахунках господарські операції.
4. Визначити фінансовий результат від реалізації продукції і списати його за призначенням.
Вихідні дані:
Таблиця 6
Журнал реєстрації господарських операцій по підприємству за травень 20__р., грн.
№ Зміст Сума, грн. Кореспонденція рахунків
Д-т К-т
1 Відображено дохід від реалізації продукції покупцям, включаючи ПДВ, вартість якої не оплачено 30000
2 Нараховано податкове зобов’язання з ПДВ у звітному періоді (суму визначити)
30000/6 = 5000 5000
3 Відображається собівартість реалізованої продукції 11000
4 Віднесено за призначенням суму нерозподілених загальновиробничих витрат (операція 12 завдання 2) 1112,73
5 Погашено покупцями заборгованість за придбану ними продукцію 30000
6 Списано пакувальні матеріали, використані на реалізацію 80
7 Прийнято до оплати платіжне доручення транспортної організації за доставку продукції до місця реалізації 102
8 Списана з начальника відділу збуту підприємства підзвітна сума, яка витрачена на службове відрядження по реалізації продукції 85
9 Нарахована рекламному агентству оплата послуг за рекламу продукції, яку реалізують 140
10 Віднесено суму витрат на збут на фінансові результати підприємства
(суму визначити)
80+ 102+85+140 = 407 407
11 Списана собівартість реалізованої продукції на фінансові результати (суму визначити)
11000+1112,73 = 12112,73 12112,73
12 Віднесено суму адміністративних витрат на зменшення фінансового результату
(операція 13 завдання 2) 7785,2
7785,2
13 Нараховано податок на прибуток у розмірі 18 %
(суму визначити)*
30000-5000- 407- 12112,73-7785,2 = 4695,07
4695,07*18/100 = 845,11 845,11
14 Віднесена сума податку на прибуток на фінансові результати (суму визначити) 845,11
15 Віднесена сума доходів від реалізації готової продукції на фінансові результати
(суму визначити) 30000-5000 = 25000 25000
16 Списано фінансовий результат звітного періоду за призначенням
(суму визначити) 4695,07-845,11 = 3849,96 3849,96
*Примітка: Для розрахунку податку на прибуток, необхідно визначити абсолютну суму прибутку від реалізації продукції (без зазначення кореспонденції рахунків).
Завдання 4. Відображення господарських операцій в регістрах синтетичного обліку
1. Відкрити регістри синтетичного обліку по рахунках 30 «Каса», 31 «Рахунки в банках», 63 «Розрахунки з постачальниками і підрядниками», субрахунку 372 «Розрахунки з підзвітними особами» і записати залишки станом на 1 травня в Головній книзі за наступною формою:
2. Визначити і вказати в журналі господарських операцій за травень кореспонденцію рахунків за приведеними операціями.
3. Зробити необхідні записи в журналах-ордерах № 1 с.-г. (рахунки 30, 31), № 3 А с.-г. (субрахунок 372), № 3 В с.-г. (рахунок 63) на підставі господарських операцій за травень.
4. Підсумки записів журналів-ордерів записати в Головну книгу.
5. Визначити залишки по рахунках у Головній книзі.
Вихідні дані для виконання завдання 4.
Таблиця 7
Залишки на рахунках підприємства станом на 1 травня 20___року, грн
№ Назва рахунків і субрахунків
2
1 Каса 345
2 Рахунки в банку 99350
3 Розрахунки з постачальниками та підрядниками (кредитове сальдо) 3190
4 Розрахунки з підзвітними особами 89
Таблиця 8
Залишки на аналітичних рахунках до синтетичного рахунку «Розрахунки з постачальниками та підрядниками», грн.
№ Назва аналітичних рахунків
2
1 АТ «Автосервіс» 2430
2 ВАТ «Агрохімія» 760
Разом: 3190
Таблиця 9
Залишки по аналітичних рахунках до субрахунку «Розрахунки з підзвітними особами» станом на 1.05.20___р, грн
№ Назва рахунків
2
1 Дебітори:
Петров А.М. 35
2 Самойлов А.І. 21
3 Лапко М.П. 33
Разом 89
Таблиця 10
Господарські операції за травень 20__року, грн.
№ Назва документів Зміст Сума, грн. Кореспонденція рахунків
Д-т К-т
1 Прибутковий касовий ордер №150 від 4 травня Оприбуткований в касу залишок невикористаної підзвітної суми Лапко М. П. згідно звіту про використання коштів № 19 33
2 Прибутковий касовий ордер № 146 від 3 травня Одержана готівка в касу з рахунку в банку 189
3 Звіт про використання коштів №22 від 4 травня Оприбутковані малоцінні швидкозношувані предмети, придбані Петровим А.М. 35
4 Прибутковий касовий ордер №151 від 5 травня Самойловим А.І. внесена в касу невикористана підзвітна сума 21
5 Видатковий касовий ордер №106 від 6 травня Видано в підзвіт Соколову І.О. на відрядження 35
6 Прибутковий касовий ордер №156 від 6 травня Одержано з поточного рахунку в банку по чеку на виплату заробітної плати 70200
7 Видатковий касовий ордер №109 від 6 травня Виплачена з каси заробітна плата робітникам і службовцям 69900
8 Звіт про використання коштів №25 від 6 травня Списана на адміністративні витрати підзвітна сума Соколова І.О. 35
9 Видатковий касовий ордер №162 від 11 травня Видана з каси готівка Петрову А.М. на господарські потреби 40
10 Виписка з поточного рахунку від 10-15 травня Надійшла на поточний рахунок в банку короткострокова позика 17600
11 Платіжне доручення №21 від 14 травня Перерахована з поточного рахунку заборгованість ВАТ «Агрохімія» 760
12 Рахунок - фактура №101 від 19 травня Надійшов і оприбуткований від АТ «Автосервіс» бензин за обліковою вартістю. 720
Відображено ПДВ (суму визначити)
720*20/100= 144 144
13 Рахунок - фактура №108 від 20 травня Отримані і оприбутковані від АТ «Автосервіс» запчастини за обліковою вартістю. 18700
Відображено ПДВ (суму визначити)
18700*0,2 = 3740 3740
14 Виписка з поточного рахунку від 25-30 травня Перераховано з поточного рахунку в банку заборгованість за короткострокову позику 4200
15 Звіт про використання коштів №29 від 19 травня Оприбутковані малоцінні швидкозношувані предмети, придбані Петровим А.М. 35
16 Прибутковий касовий ордер №164 від 21 травня Одержані в касу кошти від покупців 260
17 Видатковий касовий ордер №165 від 21 травня Видано аванс на службове відрядження Лапко М.П. 150
18 Виписка з поточного рахунку від 25-30 травня Частково погашена заборгованість з поточного рахунку: АТ «Автосервіс» за запчастини – рахунок-фактура №108 від 20травня за бензин – рахунок - фактура №101 від 19 травня 17700
710
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ