Зміст
Завдання 3.1.
Із зазначених господарських операцій виберіть ті, які треба відображати в бухгалтерському обліку:
1. Укладання угоди на придбання запасів.
2. Святкування десятої річниці з дня заснування підприємства в неробочий час за власні кошти працівників.
3. Святкування десятої річниці з дня заснування підприємства за кошти, виділені з каси підприємства, на підставі наказу керівництва.
4. Придбання матеріалів для виробництва фарби.
5. Нарахування працівникам заробітної платні.
6. Використання придбаних матеріалів для виробництва фарби.
7. Оприбуткування виготовленої фарби на склад.
8. Укладання угоди з покупцями на відвантаження фарби.
9. Відвантаження покупцям виготовленої фарби.
10. Оплати за отриману фарбу.
11. Розгляд результатів діяльності підприємства за один місяць на виробничій нараді.
12. Розгляд і затвердження результатів діяльності підприєм¬ства на загальних зборах акціонерів.
13. Ухвалення на загальних зборах акціонерів рішення визнати роботу Ради директорів задовільною.
14. Ухвалення на загальних зборах акціонерів рішення про виплату диві¬дендів з частини отриманого у звітному році прибутку.
15. Ухвалення на загальних зборах акціонерів рішення про звільнення головного бухгалтера.
Операція необхідність відображення в обліку
Завдання 3.2.
За кожною із семи наведених операцій встановити, які статті балансу підприємства “Мрія” (див. завдання 2.6)будуть змінюватися і в якому напрямі (збільшення чи зменшення).
Визначити, до якого типу господарських операцій належить кожна зміна.
1. Одержано в касу готівкою з рахунка в банку – 32 000 грн.;
2. За рахунок короткострокової позики банку погашено заборгованість постачальникам – 10 000 грн.;
3. Частина прибутку минулого року приєднана до статутного капіталу – 8 000 грн.;
4. Витрачено матеріали на виробництво продукції – 6 000 грн.;
5. Оприбутковано матеріали, які надійшли від постачальників – 12 000 грн.;
6. Виплачено заробітну платню робітникам – 32 000 грн.;
7. Перераховано кошти для погашення заборгованості банку за позику – 4 000 грн.
№
Баланс Тип операції
Стаття активу Стаття пасиву Підсумок балансу
+ - + -
Завдання 3.3.
На підставі наведених даних відкрити реєстраційний журнал господарських операцій підприємства “Мрія” за місяць, що минув після складання балансу, та встановити кореспонденцію рахунків.
Таблиця 3.3.1
Журнал реєстрації господарських операцій підприємства “Мрія”
№ Зміст операції Кореспонденція Сума
Дебет Кредит
1 Одержано в касу готівку з рахунку 32 000
2 За рахунок короткострокової позики банку погашено заборгованість постачальникам 10 000
3 Частина прибутку минулого року приєднана до статутного капіталу 8 000
4 Витрачено матеріали на виробництво продукції 6 000
5 Оприбутковано матеріали, які надійшли від постачальників 12 000
6 Виплачено заробітну платню
працівникам 32 000
7 Перераховано кошти для погашення заборгованості банку за позику 4 000
Завдання 3.4.
На підставі балансу та журналу реєстрації господарських операцій підприємства “Мрія” відкрити рахунки схематичної форми (Т-рахунки), записавши у них початкове сальдо, виписати операції по рахунках, підрахувати обороти та вивести сальдо, скласти баланс на кінець місяця, що минув після складання попереднього балансу.
Бухгалтерський рахунок ____
Дт Кт
Сальдо
Операції
Обороти
Сальдо
Початковий баланс підприємства “Мрія”
Актив Рахунок Сума Пасив Рахунок Сума
1 2 3 4 5 6
Нематеріальні активи 12 8500 Статутний капітал 401 864000
Основні засоби 10 550000 Нерозподілений прибуток 441 53000
Інші необоротні матеріальні активи 11 5000 Короткострокові позики банку 601 154000
Виробничі запаси 20 110000 Розрахунки з оплати праці 66 45000
Незавершене виробництво 23 300000 Розрахунки з постачальниками 631 20000
Готова продукція 26 61900
Розрахунки з підзвітними особами 372 100
Каса 30 500
Поточний рахунок в банку в національній валюті 311 100000
Баланс 1136000 Баланс 1136000
Завдання 4.1.
Підприємство придбало будівельні матеріали загальною вартістю 3200 грн., які було віднесено на субрахунок 205 "Будівельні матеріали" рахунку 20 "Виробничі запаси". По¬ряд із тим витрати, пов'язані із доставкою будівельних матеріалів на підприємство, обліковувалися на окремому субрахунку "Транспортно-заготівельні витрати" рахунку 20 "Виробничі за¬паси" і склали 470 грн. Виходячи із цього, якою буде фактична собівартість придбаних будівельних матеріалів.
Завдання 4.2.
Підприємство "А" здійснило випуск цінних па¬перів (акцій), на які було здійснено підписку, а також проведена оп¬лата зі сторони акціонерів. Після реалізації зазначеного статутний капітал підприємства зріс і становив 240 000 грн. і обліковувався відповідно на рахунку 401 "Статутний капітал". Через певний час частина акціонерів за згодою підприємства перепродала йому належні їм акції на суму 60000 грн. Вартість акцій власної емісії, придбаних підприємством у своїх акціонерів, знайде своє відображення на контрпасивному рахунку 45 "Вилучений капітал". За якою сумою буде відображена в балансі величина статутного капіталу і яким чином. Пояснити.
Завдання 5.1.
За результатами інвентаризації на складі швейного підпри-ємства виявлено нестачу 25 м тканини (придбаної за ціною 18 грн (у т.ч. ПДВ)) на суму 450 грн (у т.ч. ПДВ – 75 грн). Винним визнано комірника, з яким укладено договір про повну матеріальну відповідальність (нестачу внесено комірником до каси підприємства). Загальний індекс інфляції становить 101,5 %.
Виконати
1) розрахувати суму збитків, які має відшкодувати винна особа;
2) відобразити в бухгалтерських проведеннях операції, пов’язані з виявленням нестачі та її відшкодуванням.
Завдання 5.2.
Після проведення інвентаризації центральної каси ТзОВ “Галактика” комісією одержано такі результати:
1) 12.07.0_ р. було виявлено 430 грн у касі, причому за документами залишок коштів мав би становити 400 грн.
2) 23.12.0_ р. було проведено інвентаризацію на підставі наказу від 22.12.0_ р. № 41 та виявлено 36 786,18 грн у касі, разом з тим:
• 1-гривневі купюри – на суму 748 грн;
• 2-гривневі купюри – на суму 708 грн;
• 5-гривневі купюри – на суму 1 155 грн;
• 10-гривневі купюри – на суму 5 140 грн;
• 20-гривневі купюри – на суму 6 340 грн;
• 50-гривневі купюри – на суму 3 550 грн;
• 100-гривневі купюри – на суму 12 700 грн;
• 200-гривневі купюри – на суму 6 200 грн;
• монети – на суму 245,18 грн;
• дві чекові книжки (на 25 аркушів (20 – використані) та 50 аркушів (50 – використані)).
За документами залишок коштів у касі мав би становити 36 806,18 грн. Суму нестачі відразу було списано на винну особу – касира підприємства Т.М. Богатирську і утримано шляхом внесення суми нестачі до каси.
За результатами проведеної інвентаризації комісією у складі директора І.Г. Кордуби, головного інженера Т.П. Батарейного та головного бухгалтера Л.І. Володарської складено акт про результати інвентаризації готівкових коштів № 21.
3) 02.01.0_ р. було виявлено нестачу грошових коштів у касі на суму 400 грн. Винну особу не було встановлено.
Виконати
1) відобразити в бухгалтерському обліку підприємства результати інвентаризації каси;
2) скласти акт про результати інвентаризації готівкових коштів.
3)
Завдання 5.3.
Задано:
- початкові сальдо (на початок місяця) бухгалтерських рахунків (табл.5.3.1);
- господарські операції, які відбулися протягом місяця (табл. 5.3.2).
Виконати:
- на підставі початкових сальдо рахунків скласти баланс ( початковий) на перше число місяця;
- відкрити рахунки бухгалтерського обліку і відобразити на них суми ( суми сальдо і суми за господарськими операціями) відповідно до заданої умови завдання;
- підрахувати обороти і кінцеві сальдо за кожним бухгалтерським рахунком;
- скласти оборотно-сальдову відомість за місяць;
- скласти баланс (кінцевий) на останнє число місяця.
Таблиця 5.3.1
Початкові сальдо бухгалтерських рахунків
Бухгалтерський рахунок
Сума сальдо (тис.грн.)
1 варіант 2 варіант 3 варіант
10 "Основні засоби" 42 600 23 400 37 630
401 "Статутний капітал" 65 520 55 000 70 000
20 "Виробничі запаси" 13 800 11 600 15 350
44 "Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)" (прибуток) 5 000 3 000 6 500
661 "Розрахунки за заробітною платою" 5 400 2 500 4 170
26 "Готова продукція" 10 300 15 700 13 050
631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" 8 100 7 200 4 800
30 "Каса (Готівка)" 20 42 35
311 "Поточні рахунки в національній валюті" 16 200 8 458 5 601
60 "Короткострокові позики" 7 000 2 000 3 700
23 "Виробництво" 6 400 3 800 7 419
361 "Розрахунки з вітчизняними покупцями" 1 700 6 700 10 115
Таблиця 5.3.2
Господарські операції протягом місяця
№
Зміст господарської операції Сума (тис.грн.)
1 варіант 2 варіант 3 варіант
1. Перераховано з поточного рахунку постачальнику 6 300 7 500 4 800
2. Відпущено на виробництво продукції запаси 10 750 8 300 10 300
3. Надійшли кошти на поточний рахунок від покупців 1 000 5 700 9 115
4. Одержані в касу з поточного рахунку грошові кошти 850 1 200 1 500
5. Видано з каси заробітну плату 800 1 100 1 350
6. Надійшли запаси від постачальника 2 700 7 200 3 500
7. Погашено короткостроковий банківський кредит 2 000 800 2 100
8. Надійшла на склад продукція з виробничого підрозділу 5 572 2 900 5 457
9. Надійшов автомобіль від постачальника і уведений в експлуатацію 464 507 498
10. Статутний капітал підприємства збільшився грошовими внесками учасників 500 300 200