Зміст
1. Спосіб проведення ремонтних робіт основних засобів сторонніми підприємствами називається:
а) господарським; б) внутрішньопідрядним;
в) підрядним; г) немає правильної відповіді.
2. Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про основні засоби та розкриття інформації про них у фінансовій звітності регламентуються:
а) П(С)БО 8; б) П(С)БО 10; в) П(С)БО 7; г) НП(С)БО 1.
3. У січні придбано 20 одиниць запасів по 35 грн., у лютому – 15 одиниць по 27 грн., у березні – 30 одиниць по 29 грн. У квітні було реалізовано 33 одиниці. Собівартість запасів на кінець квітня за методом середньозваженої собівартості становить:
(20*35 + 15*27 + 30*29) / (20+15+30) = 30,38
Залишок на кінець:
20*35 + 15*27+ 30*29 – 33*30,38 = 972,46 ≈ 972 грн.
а) 972 грн.; б) 924 грн.; в) 1024 грн.; г) 1120 грн.
4. До первісної вартості запасів включають:
1) відсотки за користування комерційними кредитами;
2) вартість посередницьких послуг щодо придбанням запасів;
3) вартість послуг транспортної організації по перевезенню запасів;
4) вартість витрат, безпосередньо не пов’язаних з придбанням запасів.
5. За дебетом рахунку 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками» відображаються:
а) продажна вартість реалізованої продукції, яка включає ПДВ та інші податки і збори;
б) продажна вартість реалізованої продукції, яка не включає ПДВ та інші податки і збори;
в) виробнича собівартість реалізованої продукції; г) чиста реалізаційна вартість дебіторської заборгованості.
6. За наведеною кореспонденцією рахунків Дт 38 Кт 361 визначить зміст господарської операції:
а) нарахований резерв сумнівних боргів;
б) списано після закінчення звітного періоду дебіторська заборгованість, що визнана безнадійною; в) списана безнадійна дебіторська заборгованість підзвітній особі;
г) відображено погашення покупцем дебіторської заборгованості, яка раніше була визнана безнадійною.
7. Яким чином підприємство повинно відобразити в обліку придбання товарів:
а) Дт 22 Кт 372; Дт 641 Кт 63; б) Дт 28 Кт 63; Дт 641 Кт 63;
в) Дт 20 Кт 372; Дт 641 Кт 372; г) Дт 20 Кт 685; Дт 641 Кт 685;
8. Оприбуткування виробничих запасів, що надійшли від постачальників, відображують в обліку:
а) за собівартістю придбання, включаючи суму ПДВ;
б) за собівартістю придбання без суми сплаченого ПДВ;
в) за одним із вказаним вище варіантів в залежності від того, чи є підприємство платником ПДВ; г) за ринковою вартістю.
9. Яким записом відображаються в обліку використані матеріали для загальновиробничих потреб?
а) Дт 20 Кт 91; б) Дт 91 Кт 23;
в) Дт 91 Кт 20; г) Дт 90 Кт 22;
10. До виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) включають такі витрати:
а) прямі матеріальні витрати;
б) прямі витрати на оплату праці та інші прямі витрати;
в) змінні та постійні розподілені загальновиробничі витрати; г) усі відповіді вірні.
Примітка. Кожна вірна відповідь оцінюється в 1 бал.
Практична частина (20 балів)
Задача 1. (5 балів)
ТОВ «Промінь» придбало виробниче обладнання вартістю 18000 грн. (у т.ч. ПДВ – ? грн.). Крім того, були оплачені витрати, пов'язані з доставкою обладнання підприємством-перевізником в сумі 420 грн. (в т.ч. ПДВ – ? грн.). Всі розрахунки з постачальниками здійснені без передоплати.
Представлений звіт про використання коштів інженером підприємства про придбання запчастин, необхідних для монтажу обладнання на суму 360 грн. (т.ч. ПДВ – ? грн.). Проведені розрахунки з підзвітною особою. Всі запасні частини використані при складанні.
Витрати на заробітну плату працівникам, зайнятим монтажем обладнання власними силами склали 2250 грн., ЄСВ на ФОП працівників, що займаються монтажем – ?. Очікуваний термін служби столу – 10 років. Ліквідаційна вартість – 1000 грн. Метод нарахування амортизації – прямолінійний.
Необхідно:
1. Визначити первісну вартість обладнання та оприбуткувати його на баланс;
2. Відобразити господарські операції в бухгалтерському обліку;
3. Відобразити нарахування амортизації за перший місяць експлуатації обладнання в бухгалтерському
обліку.
Задача 2. (5 балів)
За наказом керівника ТОВ «Нельсон» (м. Черкаси) комерційний директор Назаров К.О. відряджений з
18.04 по 22.04 у м. Дніпро для укладання договору про постачання холодильного обладнання. За ВКО № 82 від 17.04. відрядженому робітнику виданий аванс в сумі 1550,0 грн. Після повернення Назаровим К.О. наданий в бухгалтерію звіт про використання коштів №34, до якого додані наступні документи: два залізничних білети по 480 грн. кожний (в т.ч. ПДВ), квитанція за проживання у готелі «Україна» – 1200 грн. (в т.ч. ПДВ), чек на придбання канцелярських товарів – 120 грн. (в т.ч. ПДВ). Добові обчислені в максимально дозволеному граничному розмірі - ? грн.
За ВКО № 93 від 25.04 з каси підзвітній особі відшкодовані витрати щодо відрядження.
Необхідно:
1. Розрахувати суму добових та суму фактичних витрат;
2. Скласти журнал реєстрації господарських операцій;
3. Провести розрахунки з підзвітною особою.
Задача 3. (10 балів)
№ з/п Зміст господарської операції Сума, грн.
1 Оприбутковано матеріали та сировину від постачальника 10000
2 Відображений ПК з ПДВ ?
3 Отримано рахунок транспортної організації за перевезення придбаних запасів 1200
4 Відображений ПК з ПДВ ?
5 Нарахована заробітна плата робітникам за розвантаження придбаних матеріалів 800
6 Нараховано ЄСВ на фонд оплати праці вище зазначених працівників ?
7 Нарахована заробітна плата робітникам виробництва 12000
8 Нараховано ЄСВ на фонд оплати праці вище зазначених працівників ?
9 Списано матеріали та сировину на потреби виробництва 11400
10 Списані ТЗВ за витраченими виробничими запасами ?
11 Нараховано амортизацію виробничого обладнання 750
12 Розподілені та списані загальновиробничі витрати 2500
13 Віднесені до складу виробничої собівартості втрати внаслідок технічно неминучого браку 380
14 Оприбутковано з виробництва готову продукцію ?
15 Нарахований дохід від реалізації готової продукції покупцям 42000
16 Відображено ПЗ з ПДВ ?
17 Списана собівартість реалізованої готової продукції 28000
18 Отримано від покупця короткостроковий вексель в погашення його заборгованості ?
19 Надійшли на рахунок в банку кошти в погашення векселя ?
20 Списано на фінансовий результат:
- чистий дохід від реалізації готової продукції
?
- собівартість реалізації ?
Довідкові дані: вартість сировини та матеріалів на початок місяця – 6000 грн., ТЗВ – 3100 грн.
Незавершене виробництво на початок місяця – 21000 грн., а на кінець – 13000 грн.
Необхідно: розрахувати відповідні суми та скласти журнал реєстрації господарських операцій.