Зміст
Завдання 1. Облік процесу постачання.
1. Відкрити синтетичні та аналітичні рахунки та записати на них залишки на 01.03.20___р. (табл. 1.2, 1.3).
2. Записати господарські операції в реєстраційний журнал (табл. 1.1).
3. Відобразити господарські операції на рахунках, додатково відкривши рахунки 23 «Виробництво», 91 «Загальновиробничі витрати».
4. При складанні господарських операцій з ціллю доступності засвоєння матеріалу та спрощення розрахунків в завдання не застосовується ПДВ (податок на додану вартість).
5. Скласти розрахунок розподілення траспортно-заготівельних витрат.
6. Підрахувати обороти та вивести залишки по відкритим рахункам на 01.04.20___р.
Умови до завдання 1
1. Залишки на синтетичних рахунках на 01.03.2021 р. (в грн.)
№ Наймененування рахунків Варіант
10
1 Поточний рахунок в національній валюті 65000
2 Розрахунки з постачальниками та підрядчиками (К-т) 8600
3 Сировина та матеріали 23070
2. Залишки на аналітичних рахунках по рахунку 201 «Сировина та матеріали»
№ Наймен. матеріалів Од.виміру Ціна Варіанти
10
1 Матеріал «А» Шт. 25 540
2 Матеріал «Б» Шт. 15 310
3 Матеріал «В» Шт. 40 45
4 Транспортно – заготівельні витрати грн. Х 3120
Примітка: Суми по видам матеріалів визначити самостійно
3. Господарські операції за березень 2021р.
№ Зміст господарських операцій Варіанти
10
1 Зараховані на склад матеріали від постачальників (кількість по ціні за одиницю)
А 25 грн.
Б 15 грн.
В 40 грн.
(суму визначити самостійно)
600
380
150
2 Нараховано підрядній організації за погрузку придбаних матеріалів 720
3 Нараховано автотранспортному об’єднанню за доставку матеріалів 2010
4 Перераховано з поточного рахунку в банку постачальникам та підрядникам 40300
5 Відпущенні у виробництво матеріали (кількість по ціні за одиницю)
А 25 грн.
Б 15 грн.
В 40 грн.
Всього (суму визначити)
650
350
85
6 Відпущені матеріали в підрозділ допоміжного виробництва (загально виробничі витрати)
А 25 грн.
Б 15 грн.
В 40 грн.
Всього (суму визначити самостійно)
110
55
40
7 Віднесена відповідно сума транспортно – заготівельних витрат на:
а) виробництво
б) загально виробничі витрати
Всього (суму визначити, розрахунок)
24900
5175
30075
Завдання 2. Облік процесу виробництва.
1. Записати господарські операції в реєстраційний журнал.
2. Відкрити синтетичні рахунки 23 «Виробництво», 26 «Готова продукція», 91 «Загальновиробничі витрати».
3. Відкрити аналітичні рахунки:
«Виробництво продукції А»,
«Виробництво продукції Б»,
«Готова продукція А»,
«Готова продукція Б».
4. Відобразити господарські операції на відкритих синтетичних та аналітичних рахунках, підрахувати обороти та вивести залишок на 01.04.20___р.
5. Скласти відомість розподілення загальновиробничих витрат пропорційно сумі прямих витрат.
6. Адміністративні витрати не розподіляти.
7. Скласти калькуляцію фактичної собівартості одиниці кожного виду продукції.
8. Скласти розрахунок калькуляційних різниць по кожному виду продукції.
9. Записи в реєстраційний журнал здійснювати без використання рахунків класу 8 (всі непрямі витрати відображають на рахунках 9 класу, прямі витрати – на рахунку 23).
Умови до завдання 2
Таблиця 2.1
№ Зміст господарських операцій Варіанти
10
1 Нараховано знос засобів, які використовувались при:
а) виробництві
продукції А
продукції Б
б) для цехів інших підрозділів;
в) для основних засобів адміністративного призначення.
ВСЬОГО:
5450
5000
2300
1980
14730
2 Нараховані матеріали по фактичний собівартості:
а) на виробництво
продукції А
продукції Б
б) для цехів інших підрозділів;
в) для адміністративного призначення.
ВСЬОГО:
13400
10750
3071
1490
28710
3 Нарахована заробітна плата:
а) робітникам зайнятим при виробництві
продукції А
продукції Б
б) робітникам цехів;
в) робітникам адміністративно-управлінського персоналу (АУП);
ВСЬОГО: (суму визначити самостійно)
9000
7800
3200
2000
4 Нараховано до єдиний соціальний внесок від суми заробітної плати (відносяться на витрати):
а) робітників зайнятих при виробництві
продукції А
продукції Б
б) робітникам цехів;
в) робітникам АУП;
ВСЬОГО:
2880
2496
1024
640
7040
5 Отримано в касу з поточного рахунку в банку на заробітну плату 19600
6 Видано з каси заробітна плата робітникам та службовцям 19600
7 Нараховано ОблЕнерго за відпуск електропостачання:
а) для виробництва
продукції А
продукції Б
б) для потреб цехів;
в) для потреб адміністративного персоналу
ВСЬОГО
1530
1260
600
400
3790
8 Перераховано ОблЕнерго за постачання електроенергії з поточного рахунку в банку
3790
9 Оприбуткована готова продукція по плановій собівартості (кількість за одиницю):
а) 40 грн.
б) 25 грн.
ВСЬОГО: (суму визначити)
900
1450
10 Визначена фактична собівартість, одержаної готової продукції А і Б, та списана різниця між фактичною та повною собівартістю продукції (методом додаткових проводок чи «червоне сторно»).
11 Примітка:
Залишки незавершеного виробництва на 01.03.20___р.
виробництво А
виробництво Б
ВСЬОГО:
477
723
1170
Завдання 3. Облік процесу реалізації.
1. Відкрити синтетичні та аналітичні рахунки та записати на них залишки.
2. Крім того відкрити синтетичні рахунки 93 «Витрати на збут», 90 «Собівартість реалізації», 70 «Доходи від реалізації», «Доходи від реалізації продукції А», «Доходи від реалізації продукції Б», 79 «Фінансові результати».
3. На підставі господарських операцій скласти реєстраційний журнал.
4. Визначити фінансові результати від реалізації.
5. Підрахувати обороти та вивести залишки по відкритим рахункам синтетичного та аналітичного обліку.
Умови до виконання завдання 3
1. Залишки по синтетичним рахункам
Таблиця 3.1
№ Зміст господарських операцій
Варіант 10
1 Готова продукція 26450
2 Поточний рахунок в банку 11000
3 Розрахунки по податкам та платежам (К-т) 1290
4 Розрахунки з іншими кредиторами (К-т) 1850
5 Розрахунки по оплаті праці (К-т) 16000
6 Розрахунки по страхуванню (К-т) 10000
7 Нерозподілені прибутки (непокриті збитки кредити) (К-т) 49000
8 Адміністративні витрати 1160
9 Розрахунки з підзвітними особами(Д-т) 255
2. Залишки по аналітичним рахункам до рахунку «Готова продукція»
Таблиця 3.2
Одиниця виміру Фактична собівартість Варіанти - кількість виробів
10
Вироби А
Вироби Б Шт.
Шт. 50
45 340
210
Суму визначити: 26450
3. Господарські операції за місяць
Таблиця 3.3
№ Зміст господарських операцій Варіанти
10
1 Відвантажена покупцям готова продукція (кількість шт. по фактичній собівартості)
виріб А 50 грн.
виріб Б 45 грн.
Всього: (суму визначити)
240
132
2 Описані затрати на відрядження пов’язані з реалізацією продукції. 105
3 Нараховано АТП-70256 за транспортування реалізованої продукції 660
4 Нарахована заробітна плата робітникам відділу збуту та складів 740
5 Здійснено нарахування єдиного соціального внеску на фонд оплати праці працівників відділу збуту
237
6 Нарахована амортизація по основним засобам відділу збуту, складів 96
7 Отримана на поточний рахунок в банку виручка за реалізовані:
Вироби А
Вироби Б
УСЬОГО:
18240
10560
28800
8 Нарахований ПДВ в розмірі 20% від продажної вартості реалізованої продукції.
по виробам А
по виробам Б
УСЬОГО:
3040
1760
4800
9 Перераховано з поточного рахунку:
Держказначейству ПДВ
автотранспортному підприємству
УСЬОГО:
4800
660
5460
10 Списана виробнича собівартість реалізованої продукції:
вироби А
вироби Б
УСЬОГО:
12000
5940
17940
11 Списуються в кінці місяця на фінансові результати:
11.1 Списуються в кінці місяця адміністративні витрати 1160
11.2 Списуються витрати, пов’язані із збутом готової продукції (суму визначити)
11.3 Списується сума доходу від реалізованої продукції (суму визначити)
виробу А
виробу Б
УСЬОГО:
Завдання 4. Складання балансу.
Скласти бухгалтерський баланс на 01____20____р. по наступній схемі. При складанні керуватися П (С) БО 2 «Баланс»
БАЛАНС
Актив Пасив
Розділи та статті балансу Сума грн. Розділи та статті балансу Суму грн.
1 2 3 4
1. Необоротні активи
Усього за розділом І
ІІ. Оборотні активи
Усього за розділом ІІ
ІІІ. Витрати майбутніх періодів
Усього за розділом ІІІ 1. Власний капітал
Усього за розділом І
ІІ. Забезпечення наступних витрат та платежів
Усього за розділом ІІ
ІІІ. Довгострокові зобов’язання
Усього за розділом ІІІ
ІV. Поточні зобов’язання
Усього за розділом IV.
V. Доходи майбутніх періодів
Усього за розділом V
Баланс Баланс
Умови до складання балансу
№ Зміст господарських операцій Варіанти
10
1 Каса 120
2 Поточні рахунки в національній валюті 24700
3 Акредитиви 2200
4 Будинки та споруди 28000
5 Знос основних засобів 27000
6 Витрати на формування основного стада 1200
7 Капітальне будівництво 24000
8 Готова продукція 7300
9 Насіння 8200
10 Корма 12640
11 Молодняк тварин на вирощування 9260
12 Заборгованість постачальникам 8400
13 Нафтопродукти 9280
14 Заборгованість робітникам та службовцям 4670
15 Заборгованість по податкам і платежам 6830
16 Заборгованість органам соціального страхування 1170
17 Мінеральні добрива 7960
18 Короткострокові позики банків 43000
19 Доходи майбутніх періодів 3880
20 Будівельні матеріали 4340
21 Довгострокові векселя видані 3420
22 Права користування природними ресурсами 2000
23 Заборгованість покупців та замовників 2940
24 Зобов’язання з фінансової оренди 5400
25 Розрахунки з іншими кредиторами 2400
26 Розрахунки з іншими дебіторами 2400
27 Транспортні засоби 87000
28 Багаторічні насадження 12740
29 Статутний капітал 100000
30 Резервний капітал 8000
31 Пайовий капітал 12000
32 Прибутковий нерозподілений 4000
33 Запасні частини 2800
34 Малоцінні та швидкозношувальні предмети 740
35 Відстрочені податкові зобов’язання (П) 7200
36 Робоча та продуктивна худоба 1949
37 Знос нематеріальних активів 340
38 Інвентарна тара 110
39 Цільове фінансування 25000
40 Витрати майбутніх періодів 40
Завдання 5. Складання облікових регістрів
1. На підставі господарських операцій скласти журнал реєстрації та проставити кореспонденції рахунків.
2. Відкрити рахунки в Головній книзі та записати залишки на 1.03.20__р. в Головній книзі по формі.
3. Відкрити журнал–ордер №1 та відомості №1.1, №1.2. Перераховані регістри відкрити по формі.
4. Скласти відомість по рахунку 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» лінійно–позиційним способом (в розрізі аналітичних рахунків).
5. Скласти відомість по рахунку 372 «Розрахунки з підзвітними особами» по кожній підзвітній особі.
6. Відобразити в журналах–ордерах і відомостях господарські операції по дебету та кредиту рахунків 30 «Каса в національній валюті», 31 «Розрахунки в банках», 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками», 372 «Розрахунки з підзвітними особами».
7. Підрахувати підсумки записів в журналах–ордерах та відомостях та записати їх в Головну книгу.
8. Вивести та записати в Головну книгу залишки по рахункам 30 «Каса в національній валюті», 31 «Розрахунки в банках», 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками», 372 «Розрахунки з підзвітними особами»на 1.04.20___р.
Умови до виконання завдання 5
а) на 1.03 20__р. підприємство має слідуючи залишки на бухгалтерських рахунках (грн.)
№ Зміст господарських операцій Варіанти
1 Каса в національні валюті 9000
2 Поточний рахунок в національній валюті
3 Розрахунки з постачальниками та підрядниками (кредит) 2870
4 Розрахунки з підзвітними особами (дебет) 60
б) залишки на аналітичних рахунках 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками»
№ Зміст господарських операцій Варіанти
1 «Облгропостач» 1820
2 «Агрохімпостач» 1050
3 Усього: 2870
в) Залишки на аналітичних рахунках 372 «Розрахунки з підзвітними особами»
№ Зміст господарських операцій Варіанти
1 Дебітори:
2 Рожко М.Ф. 30
3 Семенов І.М. 30
4 Усього: 60
г) Господарські операції за квітень 20____р. (в грн.)
№ Найменування документів Зміст операції Варіант 10
1 Прибутковий касовий ордер (ПКО) № 125 від 01.04 Внесена до каси виручка від реалізації
2 Прибутковий касовий ордер №1258 від 02.04 Внесені до каси невикористані підзвітні суми Семенова І.М. 24
3 ПКО № 129
від 04.04 Отримано в касу з поточного рахунку в банку на витрати по відрядженню та господарські витрати 290
4 Видатковий касовий ордер (ВКО) № 115 від 05.04 Видано підзвіт Афанасьєва Н.М. на витрати по відрядженню 260
5 Авансовий звіт №6 від 06.04
Податкова накладна Оприбутковані малоцінні та швидкозношуючі предмети (без ПДВ), які придбала підзвітна особа Рожко М.Ф. 30
Відображена сума ПДВ 6
6 ПКО №130
від 07.04 Отримано в касу з поточного рахунку в банку
7 Платіжна відомість №4 Виплачена з каси заробітна плата робітникам та службовцям 8210
8 Авансований звіт №7 від 10.04 Списуються на адміністративні витрати підзвітні суми гол. Агронома Н.М. Афанасьєва при відрядженні 245
9 ПКО №131 Внесені в касу невикористані підзвітні суми Афанасьєва Н.М. 20
10 ВКО №116 Видано з каси підзвіт Рожко М.Ф. на господарські витрати 52
11 Виписка з поточного рахунку в банку 10.04 Отримана на поточний рахунок в банку короткострокова позика 17800
12 Виписка банку 14.04 Перерахована з поточного рахунку заборгованість Агрохімпостач
13 Рахунок – фактура №108 15.04., ТТН №110
Податкова накладна Отримані від Нафтобази паливно – мастильні матеріали (без ПДВ) (оплата не проведена)
Відображений ПДВ
Усього: 3000
14 ТТН №114 від 16.04 рахунок №121 Отримані від Облгропостач сировина і матеріали (оплата не проведена) Відображений ПДВ.
12000
2400
15 ТТН №119 від 24.04 рахунок №125
Податкова накладна Отримані від Облгропостач запасні частини (плата не проведена)
Відображений ПДВ 4050
Усього: 4860
16 Рахунок – фактура № 205 від 25.04
Податкова накладна
Нараховано Трансавто за доставку сировини та матеріалів.
Відображений ПДВ 470
94
Усього: 564
17 Виписка банку Отримані на поточний рахунок грошові кошти від покупців за реалізацію продукції
40300
18 Виписка банку 27.04 Перерахована з поточного рахунку заборгованість по короткостроковій позиці.
4000
19 Авансовий звіт №8 28.04 податкова накладна Оприбутковані малоцінні та швидкозношувані предмети від Рожко М.Ф.
Відображений ПДВ 40
8
20 Виписка з поточного рахунку платіжне доручення № 40 від 29.04 Перерахована з поточного рахунку погашення заборгованість за минулий місяць Облагропостач по пред’явленому рахунку №212
по пред’явленому рахунку №125
Усього:
21 Виписка банку платіжне доручення №42 від 30.04 Перераховано з поточного рахунку Транс авто по рахунку №205 від 25.04
Завдання 6. Складання первинної документації
Заповнити первинні документи відповідно до варіанту. Реквізити підприємства та інші реквізити документа, не вказані в умові, визначати самостійно.
Умови для виконання завдання 6
Варіант №10
1)товарний чек
Працівнику відділу збуту Симоненку С.О. 10.03 ц.р. було видано аванс в сумі 120 грн. для придбання канцелярських приладів. В цей же день він відзвітувався та надав товарний чек за придбання 6 пачок паперу за ціною 20 грн., в т.ч. ПДВ.
2) платіжне доручення
платіжне доручення № 17 від 25.05 ц.р. на перерахування ПП "Зоря" м. Нова Каховка з рахунку №2610125684136 в обласному відділенні АКБ "Промінвестбанк", код банку 311056, ідентифікаційний код 00824537, на рахунок № 26365485396589 магазину "Меблі" м. Херсон в банку "Форум", код банку 206784, ідентифікаційний код 01836527 за рахунком № 214 від 24.05 ц.р. як попередня оплата за офісне обладнання в сумі 500 грн. Перший примірник доручення підписаний директором Кротовим К.В, головним бухгалтером Лисичкіним Л.Н. та завірений печаткою підприємства.