Зразок роботи
Робота написана під наглядом та з врахуванням порад наукового керівника кандидата економічних наук.
Захищено на 94 бали (А) зі 100
Готовий безкоштовно вислати частину роботи індивідуально на пошту (з графіками, формулами, розрахунками), щоб можна було переконатися в якості роботи
т. 068 455-57-41
ВСТУП
Актуальність теми. Всі держави світу ставлять перед собою цілі економічного розвитку, основними з яких є забезпечення стійких темпів росту виробництва, досягнення рівня зайнятості, стабільності цін, досягнення зовнішньополітичної рівноваги. Проте, важливо відмітити, що серед кінцевих цілей існує одна, відповідальність за реалізацію якої у всьому світі несе центральний банк - це збереження внутрішньої і зовнішньої вартості національної валюти. Ця ціль досягається за допомогою різноманітних інструментів грошово-кредитного регулювання економіки, сутність якої полягає в тому, що центральний банк впливає на об'єм грошової маси в обігу і ціну кредиту, тобто відсоткову ставку. Ці два компоненти знаходяться в полі зору і центрального банку Великобританії. Для стійкого функціонування банківської системи необхідним є формування гнучкого механізму грошово-кредитного регулювання економіки, який дозволяє Банку Англії ефективно впливати на господарську активність, контролювати діяльність банківських інститутів, здобувати стабілізацію грошового обігу.
Монетарна політика є складовою частиною економічної політики держави, яка сприяє досягненню прогнозованих соціально-економічних показників шляхом реалізації монетарних цілей і завдань, користуючись інструментами грошово-кредитного і валютного регулювання. Цілком очевидно, що без оволодіння ефективними інструментами грошово-кредитної політики не може бути ефективної ринкової економіки.
.....................................................................................................
2. Структура Банку Англії в сучасних умовах
Рамки для організаційної структури Банку Англії встановлені законом 1998 року «Про Банк Англії», із змінами, внесеними законом 2009 року «Про банківську діяльність» та законом 2012 року «Про фінанасові послуги».
Управління центробанком Великобританії покладено на Раду директорів, яка повинна скликати свої засідання принаймні один раз на місяць. До складу Ради директорів входять керуючий, три його заступники і 13 членів Ради. Заступникам керівника надаються обов’язки відповідно до грошово - кредитної політики, фінансової стабільності та пруденційного регулювання. Дев'ять директорів є невиконавчими і один з них призначається канцлером Казначейства. [15]
Згідно закону 2012 року, було створено місце третього заступника керуючого, що відповідає за пруденційний банківський нагляд. Кількість членів Ради було зменшено з 16 до 13 чоловік.
Термін призначення керуючого збільшено з 5 до 8 років, його заступники призначаються на п'ять, а члени Ради директорів - на три роки. Всі вони можуть призначатися і на наступні строки.
Рада директорів має проводити свої засідання не рідше одного разу на місяць, і в її компетенцію входять всі питання управління банком, крім питань кредитно -грошової політики, якими займається спеціальний Комітет з грошово-крдитної (монетарної) політики (КМП). [16]
Обов'язки Ради директорів щодо банку Англії Законом 1998 включають в себе визначення цілей і стратегії, а також забезпечення ефективного виконання функцій Банку Англії і найбільш ефективного використання своїх ресурсів.
Делегати Ради директорів, керівник та інші члени виконавчої ради банку Англії узгоджують між собою:
• стратегію та цілі банку;
• видатки бюджету банку;
• основні капітальні проекти;
• фінансові рамки банку;
• політику управління ризиками банку;
• затвердження рахунків і призначення аудиторів;
• головну задачу для управління балансом банку;
• призначення високопосадовців в банку;
• зміни в розмірі винагороди та пенсійного забезпечення;
• плани діяльності банку на майбутнє;
• створення підкомітетів, їх компетенції та членства. [3]
З 1993 року Банк Англії публікує свої щоквартальні звіти , в яких міститься аналіз стану економіки країни. Крім того, в даних документах звертається увага на розвиток інфляційних процесів і дається прогноз щодо інфляції на найближчі 2 роки. [17]
Детальна організаційна структура Банку Англії зображена у додатку А. Серед основних комітетів, які здійснюють управління центральним банком Великобританії є:
• комітет з грошово-кредитної політики
• комітет з фінансової політики
• наглядовий комітет
• комітет з управління та ризику
• комітет з управління фінансовою системою
• комітет по призначенню на посаду
• операційний комітет
• комітет з винагород
.....................................................................................................................
3. Функції банку Англії
Банк Англії, як і центральні банки інших країн, в даний час знаходиться в центрі фінансових та економічних змін, що вимагають від них нових зусиль для адаптації до мінливості економічних умов. Це викликає необхідність внесення принципових змін у їхні функції, організацію і технологію, а також радикально нового підходу до міжбанківської кооперації і міжнародного співробітництва. [19]
Починаючи з 6 травня 1997 року, Банк Англії отримав оперативну незалежність у проведенні монетарної політики.
Закон 1998 року ввів кілька важливих змін у функціональну діяльність Банку Англії:
• Частина I покладає офіційні вимоги щодо звітності Банку Англії і здійснення фінансування на законодавчій основі.
• Частина II покладає функціональну відповідальність з грошово-кредитної політики Банку Англії;
• Частина III присвячена передачі контролюючих функцій Банку Англії органу Управління фінансовими послугами. [20]
Закон 2009 року «Про банківську діяльність» передбачає:
створення нового Комітету з питань фінансової стабільності, завдання якого полягають в обґрунтуванні стратегії фінансової стабільності та наданні рекомендацій щодо її впровадження.
Створення спеціального режиму для оперативного вирішення питань, пов'язаних з врегулюванням ситуацій у проблемних банках
Введення контролю центрального банку Великобританії за випуском шотландських та північно-ірландських банкнот.
Надання Банку Англії незалежності в проведенні грошово-кредитного регулювання
За змінами закону 2012 року, Банк Англії бере на себе відповідальність за систему розрахунків з цінними паперами у Великобританії. [21]
Численні функції , які виконує Банк Англії можна розділити на дві групи:
. Основні тенденції та сучасний стан грошово-кредитної політики Банку Англії
Метою грошово-кредитної політики Банку Англії є забезпечення цінової стабільності - низького рівня інфляції і підтримка державних економічних цілей для економічного зростання та підвищення зайнятості. Стабільність цін визначається цільовим показником інфляції, що становить 2%. Цільовий показник інфляції уряду оголошується щороку канцлером Казначейства в річному бюджетному звіті. Інфляція нижче цільового показника в 2 % також негативно впливає на економічне функціонування.
Якщо річний рівень інфляції становить понад 3 % або менше 1% - голова Банку Англії повинний написати відкритий лист до канцлера з поясненням причин такого інфляційого збільшення або скорочення, і повинен зазначити дії, які Банк Англії пропонує здійснити для забезпечення стабільного рівня інфляція.
Законом 1998 року Банк Англії отримав право самостійно встановлювати процентні ставки. Законодавство передбачає, що в крайньому випадку, уряд має право давати вказівки центральном банку з приводу встановлення процентних ставок на певний період.
Банк Англії, змінюючи офіційну процентну ставку, намагається вплинути на загальний рівень витрат в економіці. Коли кількість витрачених грошей зростає швидшими темпами, ніж обсяг виробленої продукції, виникає інфляція. Таким чином, зміна процентних ставок використовується для контролю над інфляцією.
Банк Англії встановлює процентну ставку, за якою він кредитує фінансові установи. Ця процентна ставка потім впливає на весь діапазон ставок, встановлених комерційними банками, будівельними товариствами та іншими установами для своїх вкладників і позичальників. Центральний банк Великобританії також має можливість впливати на ціну фінансових активів, таких як облігації та акції , а також обмінний курс, який впливає на споживачів і попит у бізнесі. Зниження процентних ставок зменшує привабливість ощадних
......................
У 2005 році темпи зростання британської економіки, на відміну від оптимістичних прогнозів, суттєво уповільнилися: зростання ВВП знизилося до 1,8% — це був найгірший показник із 1992 року. Погіршення економічної ситуації сталося внаслідок прискорення тенденції підвищення цін на нафту. Реагуючи на послаблення економічного розвитку в країні, 4 серпня 2005 року Банк Англії вперше за останні два роки знизив базову відсоткову ставку до 4,5%.
Із часу запровадження інфляційного таргетування відхилення від цільового показника були постійними, але вони коливалися у допустимих межах (додаток Б). Ситуація різко погіршилась у листопаді 2006 року, коли індекс споживчих цін зріс до 2,7%, сягнувши найвищого за останні 15 років рівня, 11 січня 2007 року Банк Англії збільшив базову відсоткову ставку на 0.25% — до 5.25%, зрівнявши її з рівнем ставки Федеральної резервної системи США. Як зазначалося у прес-релізі Банку Англії, рішення про підвищення ставки було зумовлене рекордно "високим рівнем інфляції, що супроводжувалося значним зростанням грошової кредитної маси в умовах, коли економіка працювала на межі можливостей через незадіяність потужностей". [31, с.40-42]
З 2007 року, інфляція, якщо судити по змінам Індексу споживчих цін (ІСЦ), варіювала у межах 3-ох % (рис. 4.1).
.............................................................................................................
Основні знаряддя грошово-кредитного контролю спрямовані, в першу чергу, на регулювання величини залишків на резервних рахунках кредитних установ у центральному банку або умов поповнення цих рахунків. На сьогоднішній день, мінімальні резерви мають подвійне значення. По-перше, вони повинні забезпечувати постійний рівень ліквідності комерційних банків, по-друге – вони є інструментом центрального банку Великобританії для регулювання грошової маси, платежів і кредитоспроможності комерційних банків. [6, с.107-108]
Здійснюючи усереднення резервів, Банк Англії зобов'язується постачати сукупні резерви банкам для досягненням ними своїх цілей. Він використовує свої операції на відкритому ринку, щоб врегулювати рух резервних рахунків банку (додаток Д).
Постачання резервів в даний час визначається рівнем резервів, введених через покупку активів, завдяки довгостроковим операціям (Indexed Long-Term Repo and Contingent Term Repo Facility) та впливу інших стерлінгових потоків через балансові рахунки Банку Англії (наприклад, обмін резервів на банкноти). Короткострокові операції Repo в даний час не потрібні і призупинені.
Банк Англії здійснює свою діяльність на валютних ринках, насамперед, з двох причин:
1. Управління золотими і валютними резервами Великобританії.
2. Управління іноземними валютними резервами.
Офіційні резерви Великобританії включають золото, іноземні валютні активи, SDR та RTP Міжнародного валютного фонду. За винятком RTP, усі резерви зберігаються на державному рахунку, відомому як Обмінний зрівняльний рахунок (Exchange Equalisation Account) (ОЗР), яким управляє Казначейство.
.......................................................................................................
. Проблеми та перспективи грошово-кредитної політики Банку Англії
Відновлення Великобританії набирає розмаху, а інфляція повернулася до наближеного значення цільового показника у 2 %. Зниження невизначеності, простіші умови кредитування та стимулювання грошово- кредитної політики повинні підтримувати непорушність економічного зростання. Проте, стабільне зростання економіки досі не супроводжується покращенням продуктивності. Приріст зайнятості виявився винятково сильним і рівень безробіття впав набагато швидше, ніж очікував Комітет монетарної політики, і, ймовірно, досягне 7 %-ої межі навесні 2014 року. Нинішні безпрецедентні обставини в країні не дозволяють повернути стабільний рівень інфляції такими швидкими темпами, як зазвичай. КМП стверджує, що в країні залишаються значні резервні потужності, еквівалентні приблизно 1% - 1,5% від ВВП, зосереджені на ринку праці. Враховуючи поточний депресійний рівень виробництва, ресурси в економіці не використовуються на повну силу. Інфляція, імовірно, залишиться близькою до цілього показника протягом прогнозного періоду.
Економіка Великобританії перенесла серію потрясінь за останні роки, які привели до тривалого періоду ослаблення попиту і зростання інфляції. Ці потрясіння супроводжувалися надзвичайно зниженою продуктивністю. Це зниження може бути прямим наслідком слабкого попиту.
Комітету з грошово-кредитної політики необхідно брати до уваги вплив монетарної політики на фінансову стабільність. Фінансова нестабільність може довгостроково впливати на економіку, перешкоджаючи економічному зростанню і поставити під загрозу стабільність цін. Облікова ставка Банку Англії на свому історично низькому рівні 0,5%, протягом чотирьох років, починаючт з 2009 року (додатки К,Л,М), призвела до зниження прибутковості по десятирічним державним облігаціям Великобританії. Такий тривалий період низьких процентних ставок може призвести до ризиків у фінансовій стабільності. Наприклад, це може стимулювати інвесторів збільшити прибуток від заробітку, виділяючи кошти на високоприбуткові, але ризикові інструменти.
...............................................................................................
ВИСНОВКИ
Незалежність Банку Англії є вагомим чинником підтримання макроекономічної стабільності у Великобританії. Його монетарна політика, органічно поєднуючи елементи консерватизму та інноваційності, служить барометром національного економічного розвитку й ефективним інструментом реагування на локальні й міжнародні кризи.
За кризових умов, починаючи з 2008 року, для відновлення економіки потрібна активна монетарна, ліквідна і банківська політика. Крім діяльності центрального банку, потрібні реформи в області пропозиції для створення більш високих доходів і кращих інвестиційних можливостей в майбутньому.
За період відродження економіки, інфляція повернулася до наближеного значення цільового показника у 2 %. Зниження невизначеності, простіші умови кредитування та стимулювання грошово- кредитної політики повинні підтримувати непорушність економічного зростання.
............................................................................................................................