0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Артефакт як документ (ID:1131520)

Тип роботи: курсова
Сторінок: 27
Рік виконання: 2019
Вартість: 140
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ Вступ ……………………………………………………………….………3 Розділ І. Історико-теоретичний характер дослідження 1.1. Історія розвитку документа …………………………….…...6 1.2. Поняття артефактного документа …………………….…….9 Розділ ІІ. Види артефактних документів 2.1. Цінний і рідкісний документ ………………………………..12 2.2. Книга, як пам’ятка культури ……………………………….14 Розділ ІІІ. Артефакт в нашому житті 3.1. Актуальність артефакту ……………………………………..17 3.2. Сучасні артефактні документи ……………………………...21 Висновки …………………………………………………………………..23 Список використаних джерел ……………………………..…………….26
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Існує три ряди явищ, рівнобіжні компоненти яких знаходяться в спорідненні: документ, книга, артефакт /наука, література, мистецтво/ і архів, бібліотека, музей. Думати про порівняльну значимість у житті суспільства цих установ не можна без врахування їхньої ідентифікації на рівні основних форм духовної культури. Чи потрібні застереження щодо того, що наука знаходиться в спорідненні не тільки з документом, але й з книгою? І що взагалі наука, література і мистецтво взаємно один у одного проникають і доповнюють? І що архіви, крім документів, зберігають книги і предмети мистецтва; бібліотеки, крім книг, зберігають документи, кожен музей має у своїх фондах книги і документи? Роль літератури і мистецтва в пізнанні минулого, а роль бібліотек і музеїв у репрезентації історичної пам'яті не менш важливі, ніж аналогічні ролі історичної науки і архівів. Якщо «Євгеній Онєгін» - енциклопедія російського життя першої половини XIX ст., скільки томів архівних документів можуть її переважити? Скільки одиниць збереження архіву можуть переважити Біблію? «Іліаду» і «Одіссею»? Колекцію Шлімана з Трої? Яка ємність піраміди Хеопса, якщо виміряти її в мегабайтах історичної пам'яті? Не можна погодитися з тим, що комплектування музеїв здійснюється менш впорядковано, ніж архівів. Багато музеїв-палаців настільки впорядковані по своїм фондам, що зберегли з недоторканності свій побут і як пам'ятники архітектури, і як колекції творів мистецтва (Версаль, Прадо, Ермітаж та ін.). Багато музеїв створювалися на основі колекцій, які цілеспрямовано формувалися і продовжують поповнювати свої фонди, зберігаючи раніше сформовані ціннісні орієнтири (музеї Московського Кремля, Ермітаж, Третьяковська галерея, Музей образотворчих мистецтв на Волхонці та ін.). Власне, про цінність своїх фондів, створення і збереження гомогенності своїх колекцій піклується кожен музей. Історичні та культурні музеї, архіви і бібліотеки зберігають артефакти різних часів. Все більше число людей усвідомлює, що залучення до історичного минулого - це не лише знайомство із шедеврами світової цивілізації, унікальними пам'ятниками древнього мистецтва, не лише школа виховання, але й невід'ємна частина сучасного життя, у визначеній мірі оцінка сьогодення і навіть «відкриття» майбутнього. Це обумовлює необхідність історичних досліджень минулого. Досягнення античних цивілізацій доцільно розглянути в різних областях: наука і техніка, мистецтво, філософія. Вивчення античної епохи ґрунтується на документах тих часів - рукописів, епітафій, написів на знайдених архітектурних пам'ятках та ін. Однією з найдискусійніших проблем сучасного документознавства є визначення структури цієї науки та її місця серед інших наукових і навчальних дисциплін. Н.М. Кушнаренко стверджує, що документознавство - це «метанаука для всіх наук документно-комунікативного циклу».За її словами, «документознавство як інтегративна наукова дисципліна тісно пов'язане із справочинством, книго-, бібліотеко-, бібліографо-, архівознавством, інформатикою тощо». За більш широкого підходу до складу документознавства входять історичне джерелознавство та музеєзнавство, семіотика, текстологія, кодикологія та інші науки», але в «структурі документознавства» ці науки відсутні. Н.М. Кушнаренко поділяє документознавство на загальне та особливе. Загальне «складається з трьох розділів»: теорії документа, історії документа, історії та теорії документно-комунікативної діяльності. Стосовно документів епохи античності виключно важливим є саме вивчення історії документа. Пошуки документів епохи античності тривають, нові знахідки, як і ретельний аналіз відомих, нерідко ставлять під сумнів минулі уявлення та погляди на досягнення античності, їх хронологію і т.д., що свідчить про актуальність нових досліджень в цьому напрямку. Під документами розуміють спеціально створені людиною носії інформації, призначені для її передачі та зберігання. Документи надають у розпорядження соціолога як об'єктивні факти, так і закріплені в цих документах прояви суспільної свідомості. Аналіз документів надає змогу досліднику побачити важливі сторони соціального життя, визначити норми і цінності, які притаманні певному суспільству в певний історичний період, отримати відомості про ті чи інші соціальні структури, простежити динаміку взаємодії між різними соціальними групами і т. ін. Коло документів, які відбивають різні боки суспільного життя, дуже широке, і тому практично кожне соціологічне дослідження використовує цей метод набуття соціологічної інформації. Артефакт (від лат. Artefactum - штучно зроблене) культури - штучно створений об'єкт, що має знаковий чи символічний зміст. Артефактом культури є: - створені людьми предмети, речі, знаряддя праці, одяг, господарське начиння, житло, дороги; - феномени духовного життя суспільства, наукові теорії, вірування, твори мистецтва і фольклор. Отже, артефакти - це особливо цінні у соціально-культурному змісті документи, які необхідні для розвитку цивілізованого суспільства. Проблеми їх пошуку, ідентифікації, зберігання та експонування мають довічну актуальність, яка визначає мету даної роботи, Мета роботи полягає у вивченні науково-методичних засад документообороту артефактів. Об'єктом дослідження є артефакти в процесі їх пошуків, ідентифікації, зберігання та експонування. Предметом дослідження є науково-методичні засади вивчення артефактів.