Правозахисна журналістика – це журналістська практика в Україні на цінностях прав людини. Журналіст в даному випадку не є стороннім спостерігачем, як зазвичай. Він активно бере участь у зміні ситуації або вирішенні конфлікту, висловлює власну позицію, нам (ID:1047914)
Зміст
ВСТУП 5
РОЗДІЛ 1 Теоретичні основи соціального блага 7
1.1 Поняття та характеристика соціального блага 7
1.2 Сутність суспільного сектору економіки 12
РОЗДІЛ 2 Становлення та розвиток соціального блага в Україні 19
2.1 Період 1991 – 1994 рр. 19
2.2 Період 1994 – 2005 рр. 22
2.3 Період 2005 – 2010 рр. 23
2.4 Період 2010 – 2014 рр. 25
2.5 Період 2014 – 2019 рр. 27
2.6 Період 2019 – теперішній час 29
РОЗДІЛ 3 Проблеми та шляхи покращення розвитку соціального блага в Україні 33
3.1 Проблеми розвитку соціального блага в Україні 33
3.2 Шляхи покращення розвитку соціального блага в Україні 41
ВИСНОВКИ 46
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 48
ДОДАТКИ 51
Зразок роботи
Отже, можна зробити висновок, що сьогодні соціальні блага потрібно визначати як блага представлені товарами і послугами, виробленими в різних секторах економіки для задоволення соціальних потреб. Виокремлюють досліджувані блага, досвідчені блага та довірчі блага. Також виділяють чисті, колективні, змішані, локальні, блага індивідуального користування з позитивними або негативними зовнішніми ефектами. За характером споживання блага поділяються на суспільні та колективні; за критерієм масштабності розповсюдження в рамках національної економіки – на загальнодержавні та місцеві. За ступенем доступності – на виключні та невиключні. Держава приймає участь у виробництві соціальних благ як безпосередньо, так і опосередковано.
Необхідність забезпечення населення соціальними благами дала поштовх виникненню поняття «суспільний сектор», де не працює ринковий механізм, а розподіл ресурсів здійснюється владним суспільним інститутом – державою через відповідні економічні інститути. Як організація з виробництва і надання соціальних благ, держава організовує будівництво доріг, утилізацію сміття, формування національної гвардії або затвердження стандартів у виробництві промислових чи продовольчих груп товарів, побутової хімії, надання соціальних послуг населенню тощо. Держава не має усуватися від функцій головного виробника і надавача соціальних благ. Зростання соціальних витрат бюджету сприятиме збільшенню виробництва соціальних благ, стимулюватиме зростання економіки.
За часів правління Л. Кучми порівняно з його попередником середня питома вага видатків на оборону зросла на 0,2 відсоткових пункти, а у ВВП зменшилася на 0,3%. Подібне явище спостерігається в галузях охорони здоров’я та освіти. Такий парадокс пояснюється зміною частки загального обсягу видатків зведеного бюджету у ВВП. Схожу тенденцію можемо спостерігати у галузі соціального захисту та соціального забезпечення за часів правління П. Порошенка порівняно за правлінням В. Януковича та у сфері освіти за часів правління В. Зеленського порівняно з його попередником.
В нашій країні існують проблеми розвитку соціального блага, їх можна систематизувати в окремі групи: ті, що стосуються міжнародних зобов’язань у сфері соціальних прав людини; конституційних гарантій реалізації соціальних прав людини; державної політики у сфері соціального захисту та соціального забезпечення; законодавства у сфері соціального захисту та соціального забезпечення; системи пільг, соціальних виплат та соціальних послуг; фінансування cфери соціального захисту та соціального забезпечення.
З урахуванням вище перелічених проблем було запропоновано шляхи покращення розвитку соціального блага в Україні.
Інші роботи з даної категорії: