Зразок роботи
І.ТЕОРЕТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ АНАЛІЗУ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ ТА ЙОГО ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Ринок характеризується численними показниками в залежності від мети дослідження. Аналіз ринку дозволяє виявити положення підприємства на ньому, визначити конкурентів в галузі і дослідити рівень конкуренції, з’ясувати потребу і попит споживачів на товар (послугу), а також прогнозувати перспективи товару і визначати напрямки діяльності з метою задоволення мінливих потреб покупців, моделювати (прогнозувати) перспективи товару; визначати напрямки діяльності з метою задоволення мінливих потреб покупців.
Аналіз ринку основа для розробки стратегії підприємства, прогнозу конкуренції та кон'юнктури ринку найбільш важливих елементів аналізу.
Прогнозування ринкової кон'юнктури представляє можливі варіанти змін в структурі та обсязі споживання, які зіставляються з оцінками розвитку виробництва товару, що дозволяє отримати прогнози обсягу продажів, попиту, пропозиції та співвідношення між ними.
При складанні прогнозу ринку як частини загального маркетингового прогнозу використовують інформацію з різноманітних аналітичних маркетингових досліджень (середовища, споживача, товару, підприємства).
Для проведення аналізу кон'юнктури ринку, необхідно визначитись з базовими категоріями дослідження. Кон'юнктура ситуація, яка склалась на ринку і визначається рівнями попиту і пропозиції, економічною активністю на ринку, цінами, обсягами продажів.
Місце на ринку тісно пов’язано з кон'юнктурою ринку, тобто з рівнем попиту і пропозиції. Для розуміння ситуації, визначимо зміст категорії кон'юнктура ринку ситуація, яка характеризується співвідношенням попиту і пропозиції, рухом ціни і запасів товарів, портфелем замовлень. Іншими словами, кон'юнктура ринку це конкретна ситуація і сукупність умов, які цю ситуацію визначають.
ІІ. ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СТАТИСТИЧНИХ ПОКАЗНИКІВ АНАЛІЗУ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ
Важливим етапом проведення кон’юнктурних досліджень ринку бісквітної продукції є визначення системи статистичних показників.
Система статистичних показників кон’юнктури ринку бісквітної продукції повинна бути складена таким чином, щоб мати змогу аналізувати як загальні процеси, так і виявляти особливості розвитку окремих явищ. Іноді вплив того чи іншого чинника неможливо оцінити кількісно, а тому крім кількісних оцінок, потрібно використовувати якісні показники у вигляді експертних оцінок та висновків щодо ролі та значення певного чинника явища в процесі розвитку ринку, галузі, регіону [22].
Кон’юнктура досліджуваного ринку бісквітної продукції є складовим елементом кондитерського ринку України, а також загальноекономічної кон’юнктури (рис. 2.1).
Показники загальноекономічної кон’юнктури
Показники кон’юнктури кондитерського ринку
Показники кон’юнктури ринку бісквітної продукції
Рис. 2.1. Взаємозв’язок показників економічної кон’юнктури
Ситуація на ринку товарів і послуг є фактором економічної кон’юнктури в цілому. Слід зазначити, що хоча кон’юнктура певного товарного чи галузевого ринку розвивається не ізольовано, а пов’язана з кон’юнктурою інших галузевих, товарних ринків та загальногосподарською кон’юнктурою, все ж таки не можна та і не коректно тенденції та основні характеристики загальногосподарської кон’юнктури механічно переносити на галузеві чи товарні ринки і навпаки. Тобто, несприятлива кон’юнктура, яка склалася в одній галузі, може вплинути на стан справ у суміжній галузі. В зв’язку з цим, при аналізі стану кон’юнктури досліджуваного ринку обов’язково потрібно враховувати наявність взаємозв’язків та взаємовпливу даного ринку з іншими ринками та економікою взагалі.