Зразок роботи
Приватне підприємство «Іstyle» засновано власником і діє на підставі Статуту.
Завданнями діяльності підприємства є: забезпечення ефективності господарсько-фінансової діяльності; підвищення рівня праці працівників, їх соціальний захист шляхом збереження і створення нових робочих місць; впровадження новітніх технологій та передового досвіду; збереження власності, захист її соціальних, економічних та майнових інтересів; розвиток виробничих відносин з клієнтами та іншими підприємствами з органами виконавчої влади в розвитку інфраструктури ринкових відносин.
Підприємство реалізовує: мобільні телефони, смартфони, інтернет – планшети, плеєри, електронні книжки, ігрові приставки, аксесуари для мобільних телефонів (акамулятори, гарнітури, захисні плівки, окуляри віртуальної реальності, чохли для телефонів, моноподи для селфі, навушкики тощо) та іншу продукцію.
Чистий дохід від реалізації продукції знизився в 2014 році на 331,7 тис.грн. або 21,85% і збільшився на 551,4 тис.грн. або 46,48%;
Оцінка витрат виявила, що в 2014 році вони зменшились на 412,3 тис.грн або 25,55%, що зумовлено: зниженням матеріальних витрат на 313,8 тис.грн., збільшенням витрат на оплату праці на 39,3 тис.грн., відрахувань на соціальні заходи – на 11,4 тис.грн., зменшенням амортизаційних відрахувань – на 28,9 тис.грн., інші операційні витрати також показали зниження на 122,9 тис.грн. В 2015 році операційні витрати зросли на 422,7 тис.грн або 247,05%, що викликано: збільшенням матеріальних витрат на 208,6 тис.грн., витрат на оплату праці на 51,7 тис.грн., відрахувань на соціальні заходи – на 32,4 тис.грн., амортизаційних відрахувань – на 86,2 тис.грн., операційних витрат – на 422,7 тис.грн.
Загальна вартість основних фондів зменшується в 2014 році на 29,8 тис.грн. або 5,92% і в 2015 році зростає на 2528,6 тис.грн. або 534,36%, а річні амортизаційні відраування суттєво не змінюються.
Коефіцієнт зносу основних фондів відповідно зростає на 0,02 в 2014 році і на 0,41 зменшується в 2015 році що є позитивним, хоча і загальна питома вага зносу є досить значною величиною.
Фондовіддача, яка показує вартість реалізованої продукції на 1 грн. основних фондів, має тенденцію до зменшення на 0,51 в 2014 році, а в 2015 році - на 1,93, що є негативним.
Вартість оборотних фондів незначно зменшується в 2014 році і суттєво - в 2015 році, що викликало те, що оборотність оборотних коштів знижується в 2014 році на 0,36 або 21,43% та в 2015 році дуже зростає.
Чисельність працівників в 2013 і 2014 роках рівні, а в 2015 році зменшується на 5 осіб.
Середньорічний виробіток працівника в 2014 році знижується, але в 2015 році зростає майже вдвічі, середньомісячна заробітна плата одного працівника суттєво не змінюється.
За результатами співставлення зовнішніх та внутрішніх факторів можна розробити рекомендації щодо побудови конкурентної стратегії підприємства. Для цього розробляється матриця SWOT – аналізу, в якій представлені сильні та слабкі сторони підприємства, проаналізовані його загрози і можливості.
Головними елементами такої стратегії для ПП «Іstyle» мають стати: позиціонування підприємства як реалізатора якісної і не надто дорогої продукції та закріплення позицій у відповідних сегментах; підвищення зацікавленості персоналу в результатах діяльності та активне залучення працівників до процесів формування конкурентних переваг фірми (у т.ч. за рахунок створення на підприємстві тимчасових цільових груп); збір і накопичення достовірної ринкової інформації; орієнтація на створення власного бренду.
На підприємстві «Іstyle» досить часто трапляються конфліктні ситуації між працівниками і керівництвом. Як правило, причинами конфліктів бувають непорозуміння з приводу виконуваної роботи, її якості .
Відомі 5 основних між особистих способів ров'язання конфлікту: ухилення, згладжування, примус, компроміс, розв'язання проблеми.
Для прикладу вирішення суперечки була розроблена картка конфлікту.
Конфліктна ситуація, яка виникла – стосується двох співробітників, одни з яких постійно звертається до другого з питаннями і відволікає від роботи.
В цій ситуації співробітнику доцільно було б завернутись до керівника підприємства з проханням закріпити за ним куратора на певний час, який зможе його проконсультувати з усіх питань, які його цікавлять.