Зразок роботи
ВСТУП
Підприємство, при здійсненні основного виду діяльності, яка полягає у виробництві тієї чи іншої продукції, несе витрати у грошовому чи вартісному обсязі. Спроможність конкурувати на ринку забезпечується оптимізацією усіх ресурсів, які безпосередньо пов’язані із отриманням прибутку підприємством. Ринкові умови виробництва продукції передбачають задоволення потреб споживача унікальністю продукту, його уподобань та, в першу чергу, вартістю товару чи послуги. Враховуючи ті параметри, підприємство повинно зосереджувати свою увагу на реалізації такої продукції, яка забезпечувати йому гарантований прибуток, але при тому за мінімального обсягу затрачених ресурсів. Витратність ресурсу (трудових, матеріальних, та ін.), в умовах розвитку виробництва, являється основним фактором ризику для підприємства. Приймаючи господарське рішення, кваліфікований менеджер, директор, повинен оцінити виробничі можливості підприємства, що в свою чергу, дозволить розв’язати багатозадачність процесу їх управління.
Питання управління виробничим процесом також враховує і особливості здійснення витрат та пояснює природу їх формування. Вітчизняна та зарубіжна література приводить різні теорії виникнення та класифікації витрат. Економічна термінологія тлумачить витрати як зменшення вигод, внаслідок вибуття коштів чи майна. Таке твердження грунтується на тому, що витрати суттєво применшують бажаний результат, в результаті чого суб’єкт підприємництва недооцінює власні можливості. Тому при розгляді діяльності підприємства, окреме місце займають понесені ним витрати, що також, вкрай важливо, при досягнені заданого рівня прибутковості. Визначення рівня витрат є основним завданням для подальшого розрахунку кошторису та встановлення оптимальної ціни на продукцію підприємства.
Під методикою управління витратами розуміють виокремлення обсягу понесених витрат підприємством у вартісному виразі з метою їх подальшого аналізу. В такому випадку, об’єктом аналізу виступають статті калькуляції собівартості одиниці продукції. Багатогранність аспектів визначення рівня витрат полягає у встановленні оптимального співвідношенні ціни та обсягів виробництва продукції. Процес управління витратами пов’язується із здійсненням тих чи інших заходів, спрямованих на оптимізацію ресурсного використання виробничими підрозділами та максимізації отриманих результатів.
В міру того, як удосконалюються умови господарювання, потреба в управлінні витратами являється основною причиною втрати ринкових позицій підприємством та його подальшого занепаду. Мірилом визначення критичного рівня діяльності підприємства на ринку є показник його прибутковості. Рентабельність підприємства, передусім, визначається рівнем понесених затрат, тобто собівартістю виготовлення продукції та витрат пов’язаних із подальшою їх реалізацією. Тому, проводячи комплексну оцінку підприємства, потрібно, насамперед, керувати процедурою виникнення витрат та його мінімізації, з метою уникнення ризиків недоотримання очікуваного прибутку.
Виконання даної курсової роботи передбачає здійснення процесу управління витратами підприємства на прикладі ТзОВ «Стрийбудмонтаж». Об’єктом дослідження – є понесені усі операційні витрати при здійсненні виробничої діяльності. Предмет дослідження управління витратами є види продукції підприємства та їх виробнича структура. Методика виконання роботи передбачає аналіз витрат за 2014 – 2015 роки , в т.ч. матеріальних, витрат на оплату праці, непрямих загальновиробничих, та інших операційних витрат, а також використання методів управління ними.