0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Формування фонду заробітної плати на підприємстві. Курсова + презентація (ID:522641)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Економіка
Сторінок: 83
Рік виконання: 2021
Вартість: 450
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП ……………………………………………………………………......4 РОЗДІЛ 1. Теоретичні аспекти формування фонду заробітної плати на підприємстві …………………………………………………………………….…..6 1.1. Поняття фонду заробітної плати та порядок його формування …….6 1.2. Методики формування фонду заробітної плати ……………...…….10 1.3. Фактори, які впливають на формування фонду заробітної плати…..15 РОЗДІЛ 2. Аналітичне дослідження роботи КМАМ ім. Р.М. Глієра ...18 2.1. Основні показники технічного та фінансового стану, руху та ефективності використання основних засобів ……..…………………………….18 2.2. Організаційно-економічні засади управління витратами і доходами………………………………………………………………………….....41 2.3. Аналізування показників чисельності персоналу та оплати праці …47 РОЗДІЛ 3. Особливості формування фонду заробітної плати КМАМ ім. Р.М. Глієра ………………………………………………………………...….52 3.1. Проблеми формування фонду заробітної плати в бюджетній сфері………………………………………………………………………………….52 3.2. Форма та складові формування фонду заробітної плати …….…..59 3.3. Заходи вирішення проблем формування фонду заробітної плати у бюджетній сфері ……………………………………………………………………70 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ………...…..……………………..……………..75 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………….77
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1.1. Поняття фонду заробітної плати та порядок його формування Оплата праці працівників є важливим елементом повноцінного функціонування економіки. Власне заробітна плата має як очевидну ціль: розрахуватися за виконану роботу, так і приховану – забезпечити робітників необхідною сумою коштів, за допомогою якої вони зможуть задовольнити свої потреби, а також мати бажання ходити на роботу та з максимальною віддачою працювати. Тож раціональне формування фонду заробітної плати є проблемою для будь-якого підприємства [15, с. 536]. Адже, з одного боку заробітна плата працівників є досить великою статтею витрат, але з іншого – повинна бути на допустимому та конкурентному рівні на фоні інших суб’єктів господарювання, а також власне виконувати стимулюючу та відтворювальну функцію. Тож виникає протиріччя, за яким менеджмент підприємства прагне до мінімізації витрат на оплату праці, але при цьому це призводить до плинності кадрів, зменшення продуктивності праці. Таким чином, необхідно збалансувати фонд заробітної плати так, щоб це не було збитковим для підприємства, але при цьому задовольняло потреби працівників. Дане питання досить актуальне для вчених та є важливим напрямом наукових досліджень [8, с. 53]. Для визначення поняття «заробітна плата» варто звернутися до Закону України «Про оплату праці», згідно з яким – це винагорода, обчислена, зазвичай, у грошовому вираженні, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності й умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства [55]. Тобто чинним законодавством заробітна плата розглядається як певна винагорода, яку отримує працівник. Ураховуючи, що виплата здійснюється за пророблену роботу, то доречніше б це називати зобов’язанням роботодавця розрахуватися зі своїми робітниками. Власне заробітну плату можна певною мірою ототожнювати з фондом заробітної плати, який структурно поділений на складові. Тож перейдемо власне до розгляду питання формування фонду заробітної плати на підприємстві [66, с. 15]. 2.1. Основні показники технічного та фінансового стану, руху та ефективності використання основних засобів Київська муніципальна академія музики ім. Р. М. Глієра є закладом комунальної форми власності, що є бюджетною установою. КМАМ ім. Р.М. Глієра фінансується за рахунок місцевого бюджету та займає провідне місце серед вищих навчальних закладів країни, працює під егідою Міністерство культури та інформаційної політики України [23]. Юридична адреса: вул. Льва Толстого, буд. 31, м. Київ, 01032 [24]. Здійснює освітню діяльність за ІІІ рівнем акредитації в галузі знань 02 «Культура та мистецтво» з спеціальностей 025 «Музичне мистецтво» та має право готувати фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнями: «Фаховий молодший бакалавра», «Бакалавр» та «Магістр». Основними напрямами діяльності КМАМ ім. Р.М. Глієра є: - проведення профорієнтаційної роботи в школах, ліцеях тощо з метою залучення здібної учнівської молоді до складу абітурієнтів академії; - підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців для музичного мистецтва України; - організація навчального процесу; - науково-дослідна та методична робота; - культурно-освітня, видавнича діяльність; - участь у міжнародних програмах [25]. Головними завданнями є: - реалізація освітніх, наукових та культурних програм; - забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців з вищою освітою; - вивчення попиту на фахівців з вищою музичною освітою на ринку праці та сприяння працевлаштуванню випускників; - забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання студентів у дусі патріотизму до України, поваги до Конституції України; - забезпечення умов для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство; - формування активної громадянської позиції, готовності до трудової діяльності, захисту власної гідності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства; - інших завдань відповідно до Закону України „Про вищу освіту". Академія є юридичною особою, користується переданим їй майном, несе відповідальність за результати своєї діяльності у порядку і на умовах, визначених чинним законодавством України, має окремий баланс, рахунки в органах Державного казначейства, веде документацію, подає звітність відповідно до встановлених вимог, має свою печатку і штамп [23]. Академія у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України „Про освіту", „Про вищу освіту", Положенням „Про державний вищий навчальний заклад", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 1996 року №1074, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативними актами Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Статутом та Положенням про КМАМ ім. Р. М. Глієра [51; 56]. Академія веде бухгалтерський облік в механізованій та автоматизованій формі, при яких обліково-обчислювальні роботи виконуються комп’ютером. Одним із завдань функціонування системи бухгалтерського обліку та роботи планово-фінансового відділу є забезпечення керівництва бюджетної установи інформацією для прийняття рішень щодо раціонального та цільового використання бюджетних ресурсів. В академії використовується комп’ютерна програма «UA-Бюджет», та програма «ІСІ-ПРО», що сприяє оперативному отриманню повної та достовірної інформації про діяльність академії для вище стоячих органів контролю. Таким чином, можемо сказати, що КМАМ ім. Р. М. Глієра – це вищий навчальний заклад комунальної форми власності, який має лінійно-функціональну структуру організації управління, бухгалтерія та планово-фінансовий відділ якої є її підрозділами та обробляє документи за допомогою певних комп’ютерних програмам: «UA-Бюджет», та програма «ІСІ-ПРО» [23]. Перед усім слід зазначити, що в бюджетних закладах бухгалтерський облік здійснює свої певні завдання, має особливі об’єкти, обліковується за окремим планом рахунків і балансу, якій суттєво відрізняється від балансу та плану рахунків підприємств та організацій інших форм господарювання. Для вивчення організаційної структури КМАМ ім. Р. М. Глієра, виконання комплексного аналізу фінансово-господарської діяльності будуть використані данні наступної звітності: - баланс (Форма – 1дс) – Додатки А2018, А2019; - звіт про фінансові результати (Форма – 2дс) – Додатки Б2018, Б2019; - річна фінансова звітність (Форма – 5дс) – Додатки В2018, В2019; - звіт із праці (Форма – 1 – ПВ) – Додатки Д2018, Д2019; - штатний розпис на 1 червня 2019 р. – Додаток Е2019. На основі даних, отриманих з балансу (Форма – 1дс) – Додатки А2018, А2019 та звіту із праці (Форма – 1 – ПВ) – Додатки Д2018, Д2019 розглянемо основні техніко-економічні показники діяльності КМАМ ім. Р.М. Глієра (табл. 2.1). Таблиця 2.1 Основні техніко-економічні показники діяльності КМАМ ім. Р.М. Глієра за період 2018 - 2019 роки 2.2. Організаційно-економічні засади управління витратами і доходами Аналіз витрат включає в себе динаміку, склад і структуру операційних витрат за статтями калькуляції, розрахунок умовно-постійних і умовно-змінних витрат, структуру собівартості за елементами витрат, динаміку собівартості одиниці послуг, визначення пропозицій щодо зниження собівартості. Аналізується склад і структура витрат за: - видами діяльності; - структурними підрозділами; - економічними елементами; - статтями витрат (калькуляції) [61, с. 98]. Результати аналізу витрат і доходів Академії представлені у вигляді табл. 2.9, яка заповнена, спираючись на дані звіту про фінансові результати (Форма – 2дс) – Додатки Б2018, Б2019. Таблиця 2.9 Склад та структура операційних витрат КМАМ ім. Р.М. Глієра (за економічними елементами) за період 2018 - 2019 роки Елементи витрат 2018 р. 2019 р. Відхилення тис. грн % тис. грн % Абсолютне, Δ Відносне, % Витрати на оплату праці 61075,30 69,30 69534,40 67,60 8459,10 13,85 Відрахування на соціальні заходи 12237,60 13,90 14092,30 13,70 1854,70 15,16 Матеріальні витрати 10378,00 11,80 14621,90 14,20 4243,90 40,89 Амортизація 4199,90 4,80 4450,10 4,30 250,20 5,96 Інші витрати 206,30 0,20 166,50 0,20 -39,80 -19,29 Всього витрат 88097,10 100 102865,20 100 14768,10 16,76 В цілому склад та структура операційних витрат за економічними елементами залишається незмінною. Показники змінюються в межах 0,3% - 1%. Найбільшим елементом витрат залишається «Витрати на оплату праці» та «Відрахування на соціальні заходи». Особливо у 2019 році. Це пов’язано, на приклад, з тим фактом, що Академія не виготовлює продукцію, а надає послуги освіти, є неприбутковою бюджетною установою, з чітко встановленими межами розподілу бюджетних коштів та контингентом студентів. Разом з цим спостерігається значне збільшення розмірів витрат на оплату праці – 13,85%, як наслідок, відрахування на соціальні заходи збільшились на 15,16%, матеріальних витрат на 40,89% на фоні скорочення на 19,29% інших витрат. Частку кожного з елементів витрат у загальній структурі операційних витрат КМАМ ім. Р.М. Глієра наочно відображено у рис. 2.11 та на рис. 2.12[23]. Рис. 2.11. Склад та структура операційних витрат, 2018 р. Джерело: побудовано автором на підставі даних звіту про фінансові результати. Рис. 2.12. Склад та структура операційних витрат, 2019 р. Джерело: побудовано автором на підставі даних звіту про фінансові результати. Аналіз доходів та витрат підприємства має велике значення в системі загальної оцінки роботи суб'єкта господарювання. Це пов'язано з тим, що доходи та витрати мають безпосередній вплив на загальний фінансовий результат діяльності підприємства, який може мати як позитивний, так і негативний характер.