Зразок роботи
Актуальність теми. У ринковій системі господарювання кожне підприємство і його власники самостійно приймають всі виробничі і економічні рішення: що, де, коли і скільки виробляти, кому, за якою ціною і на яких умовах продавати. Зв'язки між підприємствами вільні, тому трудові, матеріальні і фінансові ресурси беруть участь у виробничому процесі відповідно власники підприємств самі несуть відповідальність за всі дії і рішення, що приймаються. Саме ціна є ключовим елементом ринкової економіки, основною ланкою системи ринкового саморегулювання.Спосіб встановлення ціни характеризує не лише природу ринку, але і саму економічну систему. У ринковій економіці ціна визначає обсяг і структуру виробництва, рух матеріальних і грошових потоків, рівень життя суспільства. Ефективне використання ціни в умовах ринкової економіки вимагає глибокого дослідження і розуміння економічної сутності категорії ціни, яка виявляється через її функції, а також системи цін, що діє на території України.
Проблемами цінової політики та ціноутворення займаються багато долідників як в Україні, так і за кордоном. До них можна віднести вітчизняних фахівців В. Корінєва, В. Марцина, Н. Савицьку, А.Павленко, І. Падеріна, В. Пінішко, Н. Ушакову та інших. Серед іноземних фахівців проблемами ціноутворення займаються такі фахівці як В. Герасименко, Т. Негл, Н.Лисова, І.Ліпсіц, І. Салімжанов, О. Сарафанова, Д.Шевчук та інші. Наукові роботи цих вчених присвячені загальним та особливим проблемам ціноутворення або в них розглядаються окремі частини цінової політики.
У той же час недостатньо дослідженими залишаються питання визначення функцій ціни в умовах ринкових відносин.
Мета дослідження обгрунтування теоретичних аспектів цінової політики підприємств та визначення особливостей формування цінової політики підприємства в умовах ринкових відносин.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
дослідити сутність ціни, іі суть та значення у ринковій економиці;
розглянути функції та види цін;
вивчити теоретичні основи процесу формування цінової політики підприємства;
надати загальну характеристику діяльності ПрАТ «Оболонь»;
аналіз цінової політики ПрАТ «Оболонь»;
оцінка ефективності цінової політики ПрАТ «Оболонь»;
визначити перспективи удосконалення цінової політики підприємства;
запропонувати заходи щодо удосконалення цінової політики підприємства в умовах ринку.
Об’єктом дослідження є господарська діяльність ПрАТ «Оболонь».
Предметом дослідження є теоретичні, організаційно-економічні та науково-практичні аспекти формування цінової політики.
У прoцесi дoслiдження викoристaнi тaкi метoди екoнoмiчних дoслiджень: aбстрaктнo-лoгiчний (теoретичнi узaгaльнення i фoрмувaння виснoвкiв), стaтистикo-екoнoмiчний (aнaлiз тa oцiнкa цінової політики ПрАТ «Оболонь»), грaфiчний (для нaoчнoгo зoбрaження iнфoрмaцiї), рoзрaхункoвo-кoнструктивний тa експериментaльний (рoзрoбкa зaхoдiв щoдo удосконалення цінової політики підприємства в умовах ринку) тa iншi.
Iнфoрмaцiйнoю бaзoю дoслiдження були зaкoнoдaвчi тa нoрмaтивнi aкти Верхoвнoї Рaди тa Уряду Укрaїни, Мiнiстерствa aгрaрнoї пoлiтики тa прoдoвoльствa Укрaїни, рiчнi звiти тa дoкументи первиннoгo й бухгaлтерськoгo oблiку ПрАТ «Оболонь», нaукoвi лiтерaтурнi джерелa.
Курсова рoбoтa склaдaється зi вступу, трьoх рoздiлiв, виснoвкiв, списку викoристaних джерел, дoдaткiв