Зразок роботи
Тестові завдання:
1. Економіка, заснована на знаннях, зосереджена на таких основних потенціалах:
a) людський капітал та інноваційна система;
b) ІКТ технології;
c) інституційно-правове середовище;
d) усі відповіді правильні.
2. Основні виміри соціальної системи в економіці знань:
a) знання, економіка, географія;
b) технології, знання, економіка;
c) інновації, економіка, знання;
d) інституційне середовище, технології, знання.
3. Серцевиною суспільства знань є:
a) технократи;
b) освічені люди;
c) заможні люди;
d) глобалізатори.
4. Першою стратегічною концепцією розвитку економіки знань у Європі було:
a) стратегія «Європа 2020»;
b) Лісабонська стратегія;
c) стратегія сталого розвитку;
d) концепція розвитку людини.
5. Довгостроковий бюджет ЄС на 2021-2027 роки відрізняється від попередніх бюджетів, оскільки він включає такі нові пріоритети:
a) наукові дослідження;
b) транс'європейські мережі та зовнішні (міжнародні) проекти;
c) програми, керовані безпосередньо на рівні ЄС (прикордонний нагляд);
d) усі відповіді правильні.
6. Термін «інновація» в контексті концепції економіки знань розглядається як:
a) створення та застосування нових знань з метою досягнення конкурентної переваги;
b) сучасний стан глобалізаційних процесів;
c) тенденції невизначеності та ризику;
d) економічні кризи.
7. Підвищення інноваційності компанії є результатом не випадкових дій, а ефектом:
a) інформаційної асиметрії;
b) невизначеності;
c) цілеспрямованої інноваційної стратегії;
d) глобального балансу.
8. Основним показником, що характеризує рівень розвитку економіки знань на макроекономічному рівні та використовується в міжнародних порівняннях є:
a) Індекс економіки, заснованої на знаннях;
b) Глобальний індекс знань (GKI);
c) Індекс глобальної конкурентоспроможності;
d) Індекс людського розвитку.
9. GKI складається з комплексних субіндикаторів, які висвітлюють результативність таких ключових секторів:
a) доуніверситетська освіта, технічна, професійна освіта і навчання, вища освіта;
b) наукові розробки та інновації; розвиток економіки;
c) інформаційно-комунікаційні технології; сприятливе середовище;
d) усі відповіді правильні.
10. Науковий підхід до визначення рівня розвитку економіки знань на мікроекономічному рівні:
a) відносна прибутковість, тобто в порівнянні з конкурентами в галузі;
b) знання компанії та її продукція на ринку;
c) методологія доданої вартості знань;
d) сприйняття компанії оточенням, рівень лояльності.
11. Рентабельність знань (ROK) визначається як:
a) співвідношення чистого прибутку до власного капіталу;
b) відношення доданої вартості знань до вартості використання знань;
c) співвідношення чистого прибутку до активів;
d) усі відповіді правильні.
12. Інноваційна модель потрійної спіралі базується на:
a) зв'язках між людським капіталом, інноваціями та економікою;
b) взаємодії між трьома базовими елементами економіки знань: університетами, які займаються фундаментальними дослідженнями, виробництвом товарів та послуг, підприємницькими структурами, які конкурують на ринках; урядами, які регулюють ринки;
c) розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та інновацій;
d) дослідженнях та їх практичному впровадженні.
13. В основі інноваційної моделі потрійної спіралі лежать:
a) інновації та дослідження;
b) інформаційно-комунікаційні технології;
c) патент як результат інновацій та основа економіки знань;
d) сприятливе інституційне середовище.
14. Посередниками між трьома елементами моделі потрійної спіралі є:
a) офіси трансферу технологій;
b) наукові парки;
c) підприємницькі університети;
d) усі відповіді правильні.
15. Чотирьохкратна модель інноваційної спіралі доповнює інноваційну модель:
a) важливістю громадянського суспільства;
b) глобалізаційних процесів;
c) невизначеності соціально-економічних процесів;
d) правильної відповіді немає.
16. Модель п’ятикратної спіралі інновацій доповнює інноваційну модель:
a) значенням науково-технічного прогресу;
b) значенням природного середовища;
c) поширенням глобалізації;
d) правильної відповіді немає.
17. Людський капітал - це:
a) усі психофізичні особливості особистості, такі як: вроджені здібності, база знань, рівень освіти, культурний рівень, соціально-економічна активність, світогляд тощо;
b) рівень знань, освіти та індивідуальних компетенцій особи;
c) немає правильної відповіді;
d) усі відповіді правильні.
18. Людський капітал характеризується такими ознаками:
a) ним не можна торгувати на ринку;
b) основним чинником зростання людського капіталу є час, витрачений індивідом на накопичення та примноження індивідуальних знань;
c) розвиток людського капіталу безпосередньо підтримує економічне зростання і, водночас, розвиток підприємств;
d) усі відповіді правильні.
19. Сучасним показником рівня розвитку людського капіталу на макроекономічному рівні для міжнародних порівнянь є:
a) Індекс економіки, заснованої на знаннях;
b) Глобальний індекс знань (GKI);
c) Індекс людського капіталу;
d) Індекс людського розвитку.
20. Основними ознаками організації чи підприємства, заснованих на знаннях, є:
a) структура інвестицій у нематеріальні активи;
b) управлінські технології інтелектуальним капіталом;
c) організаційна культура, адаптована до нових умов, сприяюча управлінню знаннями;
d) усі відповіді правильні.