Зразок роботи
Метод менеджменту представляє собою систематичний і науковий підхід до керування організацією чи трудовим колективом з метою досягнення поставлених цілей. Використання прогресивних методів управління є ключовим елементом для досягнення ефективності управління та господарських процесів. Завдання методів менеджменту полягає у створенні умов для чіткої організації процесу управління та використання сучасних технічних засобів та передових технологій.
Економічні методи управління займають центральне місце в системі методів управління трудовою діяльністю людей. Вони базуються на встановленні цільових програм господарського розвитку, режиму роботи і системі стимулів, що спонукають колектив та працівників до ефективної праці.
Актуальність даної теми обумовлена необхідністю забезпечення високої ефективності колективів, їх гармонійної співпраці та максимального мобілізування творчого потенціалу.
Мета роботи — дослідити економічні методи менеджменту та їх роль у діяльності ТОВ “Агрофірма “Світанок”.
Для того, щоб досягти даної мети варто вирішити такі завдання:
- визначити вплив теоретичних аспектів економічних методів менеджменту на підприємстві;
- висвітлити сучасні економічні методи менеджменту;
- здійснити загальну організаційно-економічну характеристику ТОВ “Агрофірма “Світанок”;
- проаналізувати використання економічних методів менеджменту на ТОВ “Агрофірма “Світанок”;
- дослідити впровадження сучасних економічних методів на ТОВ “Агрофірма “Світанок”.
Об’єкт дослідження — економічні методи менеджменту.
Предмет дослідження — використання економічних методів менеджменту на ТОВ “Агрофірма “Світанок”.
Методи дослідження. Під час виконання роботи застосовувались різноманітні загальнонаукові методи дослідження, включаючи експериментально-теоретичні та універсальні. До першої групи належать такі методи, як теоретичне узагальнення, аналіз визначень, історичний метод, порівняння, систематизація, аналогія та дедукція. Друга група включає методи аналізу, конкретизації, узагальнення, аналогії, порівняння, спостереження.
Структура та обсяг роботи. Робота складається із вступу, трьох розділів, висновку, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи — 33 сторінки.
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕКОНОМІЧНИХ МЕТОДІВ МЕНЕДЖМЕНТУ
1.1 Вплив теоретичних аспектів економічних методів менеджменту на підприємстві
Економічні методи менеджменту визначаються різноманітними економічними чинниками, які спрямовані на задоволення колективних або індивідуальних потреб на всіх рівнях. Для успішного використання цих методів необхідно мати певні передумови, такі як здатність підприємства адекватно реагувати на зміни економічних умов, наявність розвинутого ринкового економічного середовища, ефективних фінансово-кредитних інститутів і так далі.
Економічні методи менеджменту передбачають розроблення планово-економічних показників та механізмів для їх досягнення. Ці методи, через матеріальну зацікавленість, сприяють стимулюванню ініціативи та відповідальності працівників за результати прийнятих рішень. До економічних методів належать економічні плани, економічні стимули та бюджет.
Економічні плани охоплюють прогнозування стану об'єкта у перспективі і визначають необхідні ресурси і механізми для його досягнення. Це комплексна модель основних економічних показників, параметрів майбутнього стану окремих сфер підприємства, а також шляхів, способів і ресурсів, необхідних для досягнення поставлених завдань [5, 331].
Економічні плани мають вплив на працівників у різних аспектах, враховуючи тривалість їхньої дії, рівень впливу та конкретний зміст.
Економічні стимули є одними з найефективніших факторів, які впливають на поведінку індивідів, сприяючи гармонізації колективних, групових та індивідуальних інтересів. Ці економічні стимули представляють собою засоби впливу, спрямовані на економічну поведінку індивідів та груп у сфері економічної діяльності, спрямовані на вирішення конкретних виробничо-господарських завдань у відповідності з метою організації.
Ґрунтуючись на використанні матеріальних стимулів (тарифних ставок, посадових окладів, доплат, надбавок, премій), дивідендів, цінних подарунків, дотацій, компенсацій, пільг тощо, вони є найдієвішими способами впливу на працівників організації. Важливо, щоб будь-які економічні стимули були обґрунтованими, враховуючи потреби працівників і визнавали їхні здібності та внесок у загальний трудовий процес. При встановленні таких стимулів важливо дотримуватись принципу справедливості.
Бюджет, який є ключовим економічним методом менеджменту, визначає основні принципи функціонування організації, забезпечуючи баланс між надходженнями та витратами.
Бюджет - це документ, який відображає розподіл надходжень і видатків економічного суб'єкта протягом певного періоду, зазвичай на рік.
У джерелах США та Франції бюджет розглядається як кількісно виражений план, що поділяється на бюджет доходів і бюджет витрат. Однак цей підхід не відповідає його економічній сутності, оскільки він не враховує особливостей економічного змісту бюджету.