Зразок роботи
ВСТУП
Глобалізація ринкових відносин зумовлює трансформацію економіки України та постійні зміни умов діяльності суб’єктів господарювання. Підприємствам постійно доводиться пристосовуватись до змін ринкової кон’юктури, нових законодавчих та нормативних актів, займатись пошуком нових джерел сировини, прогнозувати зміни ціни та можливі ризики на ринку енергоносіїв, оцінювати людський потенціал і контролювати багато інших аспектів, необхідних для успішної власної діяльності. Особливе місце в цьому переліку займає необхідність постійного моніторингу конкурентоспроможності підприємства порівняно з аналогічними у відповідному ринковому сегменті. Дослідження різних аспектів конкурентоспроможності підприємств є важливими й актуальними, оскільки в сучасних ринкових умовах «високий рівень конкурентоспроможності – це основна умова розвитку і життєдіяльності підприємства». Розуміння цього вимагає від вітчизняних підприємств постійних зусиль з підвищення власної конкурентоспроможності через найбільш повне задоволення потреб споживачів, оптимізацію співвідношення якості та ціни продукції, впровадження нових технологічних процесів і модернізацію обладнання, що дозволить забезпечити отримання максимального прибутку з одночасним збільшенням обсягів і розширенням ринків збуту продукції.
Найпоширеніша градація конкурентоспроможності, яка поширена серед науковців, це, в першу чергу, конкурентоспроможність продукції (товару), потім конкурентоспроможність підприємства (товаровиробника), далі – галузі, країни (національної економіки). Ці поняття, хоч і різняться кожен своєю системою деталізації, але при загальному розгляді являються взаємопов’язаними і тому, безумовно, взаємозалежними.
Не дивлячись на важливість та актуальність даної теми, аналіз вітчизняної та зарубіжної наукової літератури показав, що єдиного загальновизнаного підходу до визначення економічної сутності поняття конкурентоспроможності підприємства не існує, і це створює проблеми при
розробці ефективних методів та підходів для оцінки, аналізу та коригування показників, які відображають рівень конкурентоспроможності підприємства. Науковими дослідженнями за даною тематикою займалися багато видатних вітчизняних і зарубіжних вчених, таких як: П. Самуельсон, І. Шумпетер, М. Портер, Г. Л. Азоев , Р. А. Фатхутдінов, А. Ю. Юданов, А. П. Градов, Ю.Б .Іванов, В.А. Винокуров, П. С. Зав’ялов та багато інших. Водночас, не дивлячись на те, що категорія «конкурентоспроможність» відома ще 60х років минулого століття, кожен дослідник вносить нові складові в систему визначень цього поняття.
Метою даної дипломної роботи є вивчення теоретичних основ і сутності конкурентоспроможності підприємстві, обґрунтування необхідності та ефективності її оцінки та пошук шляхів підвищення конкурентоспроможності та її управління.
У відповідності до поставленої мети у роботі сформульовані наступні завдання:
1)дослідити теоретичні аспекти конкурентоспроможності підприємства;
2)вивчити напрямки діяльності роботи підприємства та проаналізувати його основні економічні показники;
3)провести оцінку конкурентоспроможності підприємства;
4)внести пропозиції щодо підвищення конкурентоспроможності на даному підприємстві.
Предметом дослідження роботи виступає сукупність теоретико-методичних та прикладних аспектів забезпечення конкурентоспроможності підприємства.
Об’єктом є управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Луцьк Експрес»
В ході написання дипломної роботи були використані такі методи: абстрактно-логічний (дослідження науково-теоретичних засад управління конкурентоспроможністю); економічного аналізу (здійснення аналізу сучасного стану конкурентоспроможності на об’єкті дослідження); розрахунково-конструктивний (при обґрунтуванні необхідності врахування комплексу
елементів та факторів впливу на підвищення управління конкурентоспроможністю підприємства); графічний (для узагальнення аналітичного матеріалу); економіко-математичний тощо.
Інформаційною базою для проведення аналізу діяльності підприємства стали вітчизняні та зарубіжні праці з питань підвищення ефективності використання трудових ресурсів на підприємствах, річні звіти підприємства за 2013-2015 рр. (форма № 1 « Баланс «, форма № 2 « Звіт про фінансові результати «), періодична та наукова література.
Бакалаврська робота складається з вступу, трьох розділів (теоретичного, аналітичного та рекомендаційного, а також з висновків та пропозицій, списку використаних джерел і додатків.
Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що положення, запропоновані у дипломній роботі можуть бути використані як базовий матеріал для розробки системи заходів з підвищення управління конкурентоспроможністю на транспортних підприємствах.