Зміст
8. Маркетинговий підхід до формування потенціалу
28. Складові блоку діяльності персоналу
Тестове завдання № 3
Характер виробничих приміщень підприємства визначають його:
а) технічні ресурси;
б) технологічні ресурси;
в) просторові ресурси;
г) фінансові ресурси.
Практичне завдання:
Задача № 1
Дана така інформація про різні аспекти діяльності об’єктів оцінки-підприємств «Зоря», «НСВ» і «Рокі»
Таблиця 1
Інформація про господарську діяльність підприємств
роздрібної торгівлі
Показники Одиниці виміру Підприємство
Зоря НСВ Рокі
1.Виручка від реалізації тис. грн. 108 128 168
2.Операційний прибуток тис. грн. 1,2 2,5 1,1
3.Чистий прибуток тис. грн. 0,2 1,8 0,4
4.Середньооблікова чисельність чол. 18 18 18
5.Кількість штатних працівників чол. 9 11 14
6 Власний капітал тис. грн. 2,9 9 35,6
7.Товарні запаси тис. грн. 15,3 15,9 23,1
8.Середньорічна вартість активів тис. грн. 25,8 30,8 46,8
9.Темпи зростання виручки від реалізації % 131,8 111,8 143,8
10.Кількість товарних одиниць од. 320 417 463
11. Середня кількість товарних одиниць на даному сегменті ринку 400
Результати опитування групи експертів з метою виявлення ступеня впливу окремих складових потенціалу підприємств на рівень їхньої конкурентоспроможності наведено в таблиці 2.
Таблиця 2
Ступінь впливу окремих складових потенціалу підприємств на рівень їхньої конкурентоспроможності
Чинники конкурентоспроможності Вагомість чинника
1. Маркетинговий потенціал 0,2
2. Виробничий потенціал 0,4
3. Фінансовий потенціал 0,3
4. Кадровий потенціал 0,1
На основі наведених в таблицях 1, 2 даних необхідно оцінити рівень конкурентоспроможності кожного підприємства за допомогою методу балів. Як оцінні ключові показники можна використовувати коефіцієнти, що характеризують окремі складові потенціалу підприємства та розраховуються за даними таблиці 1. Максимальна кількість балів за кожним оцінним відносним показником дорівнює 10. Зробити висновки. Результати розрахунків оформити у вигляді таблиці.
Задача № 2
Яка сума буде накопичена вкладником через два роки, якщо первісний внесок дорівнює 1088 грн., а банк нараховує 18% річних. Розглянути варіант нарахування відсотків наприкінці року, наприкінці кожного кварталу і місяця. Зробити висновок.
Задача № 3
Ринкова вартість звичайних акцій підприємства складає 480 000 дол., привілейовані акції складають 128 000 дол., а загальний позиковий капітал 280000 дол. Вартість власного капіталу дорівнює 14%, привілейованих акцій – 10%, а облігацій підприємства – 9%. Необхідно визначити зважену середню вартість капіталу компанії при ставці податку на прибуток – 30%.
Задача № 4
Найбільш ефективним варіантом використання земельної ділянки є будівництво торговельного центру, вартість, якого оцінюється в 1,8 млн. грн. За прогнозними розрахунками щорічний чистий операційний дохід від експлуатації нерухомості (земельна ділянка та приміщення під торговельний центр) – 200 тис. грн., коефіцієнт капіталізації для земельної ділянки – 10%, для будівлі – 18%. Оцінити вартість земельної ділянки.
Задача № 5
Оцінити вартість товарного знаку «Джерело», власником якого ЗАТ «Кристал», якщо маркетингове дослідження показало, що за станом на дату оцінки відпускна ціна пакету (1 л) ординарного натурального соку ЗАТ «Кристал» на 0,58 грн. перевищує відпускну ціну пакета соку підвищеної якості одного з рядових конкурентів (ЗАТ «Врожай»), якому він відповідає за своїми споживчими властивостями. Ставка ПДВ 20%, ставка податку на прибуток 25%. Фізичний обсяг продажів продукції ЗАТ «Кристал» за рік, що передує даті оцінки, склав 154788 л. Коефіцієнт капіталізації – 30%.
Задача № 6
На основі наведеної в таблиці 1 інформації розрахуйте найбільш ймовірну вартість об'єкта оцінки за допомогою методів порівняльного підходу.
Таблиця 1
Вихідні дані про діяльність об’єкта оцінки та об’єктів-аналогів
Показники Одиниця виміру Об’єкт оцінки Об’єкт-аналог № 1 Об’єкт-аналог № 2
Виручка від реалізації продукції тис. грн. 758 4008 2508
Власний капітал тис. грн. 4000 8000 3200
Довгострокові зобов'язання тис. грн. 580 2080 880
Короткострокові зобов'язання тис. грн. 1500 4000 1900
Ринкова ціна однієї акції грн. - 20 15
Число акцій у обороті шт. - 880000 580000
Експертами визначено, що надійність результатів, отриманих мультиплікаторів, становить:
Ціна/виручка – 20%;
Ціна/чисті активи – 30%
Ціна/балансова вартість активів – 50%.
Література