Зміст
Завдання № 1 "Порівняльна економічна оцінка ефективності експлуатації літаків у заданих умовах організації авіаперевезень"
Мета завдання: закріпити теоретичні знання і одержати практичні навички в розрахунках порівняльної економічної ефективності капітальних вкладень і виборі найбільш ефективного їхнього варіанта, зв'язаного із впровадженням конкретних типів повітряних суден (ПС) для заданих умов експлуатації.
Зміст завдання: відповідно до вихідних даних і методичних рекомендацій вирішити наступні задачі:
1. За критерієм мінімуму зведених витрат визначити оптимальні зони використання заданих типів літаків у залежності від безпосадкової дальності їхнього польоту.
Для цього необхідно :
– визначити залежності собівартості одного тонно-кілометра від дальності польоту літаків заданих типів;
– визначити залежність питомих капітальних вкладень по кожному типу літака від дальності його польоту ;
– визначити залежності зведених витрат від дальності безпосадкового польоту літаків заданих типів;
– визначити найбільш ефективні зони використання кожного типу літака по дальності польоту;
– побудувати на одному рисунку графіки, що відображають залежності для двох аналізованих типів літаків:
– собівартості одного тонно-кілометра;
– зведених витрат від дальності безпосадкового польоту.
Таблиця 1 Техніко-економічні показники літаків
Показники
Типи літаків
h m
Ціна планера літака із обладнанням, млн. грн. 78 37
Ціна двигуна, млн. грн. 11 5
Кількість гнізд для двигунів на літаку, один. 2 2
Максимальне комерційне завантаження, т 15,5 7,5
Крейсерська швидкість літака, км/год. 780 820
Економічна дальність польоту літака, км 1800 4000
Максимальна дальність польоту літака, км 5700 5100
Гранична дальність польоту літака, км 2600 4800
Собівартість однієї виробничої льотної години, тис. грн./год. 20 9,5
Коефіцієнт використання комерційного завантаження, частка одиниці 0,75 0,83
Коефіцієнт, що враховує об'єм капітальних вкладень у
наземні засоби, частка одиниці 1,14 1,17
Типи літаків, що за техніко-економічними показниками належать до одного класу із заданим типом (довідково) В737-500 Ан-148-100Е
Середньорічний наліт годин на списочний літак, год/рік-літак 4800 4800
Завдання № 2 "Економічна оцінка ефективності залучення інвестицій у збільшення парку літаків для заданих умов їх експлуатації"
Мета завдання: закріпити теоретичні знання і одержати практичні навички в розрахунках економічної ефективності залучення інвестицій для здійснення авіапідприємством збільшених обсягів перевезень протягом заданого проекту.
Зміст завдання: у цьому завданні використовуються вихідні дані та окремі результати розрахунків, одержані після виконання завдання 1 "Порівняльна економічна оцінка ефективності експлуатації літаків у заданих умовах організації авіаперевезень".
Загальна постановка завдання 2 полягає у тому, що авіапідприємство розробляє та обґрунтовує проектне рішення щодо доцільності оренди одного із двох можливих типів літаків для організації перевезень на авіалініях із заданою безпосадковою дальністю ( ) протягом кожного із поточних років (t) терміну здійснення проекту (1, 2,…, t,..,T).
Література