Зразок роботи
В умовах сьогодення, коли всі виробники продукції чи послуг знаходяться в умовах жорсткої конкуренції постає питання виживання та можливостей розвитку підприємства. Спроможність витримувати конкуренцію щодо інших товарів і послуг характеризує така економічна категорія, як конкурентоспроможність продукції
Розглянувши підходи вчених-економістів щодо визначення основних складових частин конкурентоспроможності продукції, можна стверджувати, що дана складна категорія поєднала в собі наступні ознаки і характеристики: ефективне господарювання та протидія конкурентним діям з боку інших суб’єктів господарювання; наявність ґрунтовної і ефективної стратегії конкурентного розвитку; утримання і реалізація усіх конкурентних переваг; виготовлення конкурентоспроможної продукції; забезпечення ефективного розширеного відтворення господарської діяльності та можливість пристосування до кон’юнктурних змін.
Оцінка конкурентоспроможності продукції була проведена на матеріалах ПрАТ «Прилуцький м’ясокомбінат». Сьогоднi це - сучасне, потужне, перпективне пiдприємство, що стабiльно i швидко розвивається. У 2008 роцi ПрАТ «Прилуцький м'ясокомбiнат» сертифiкований на вiдповiднiсть вимогам ДСТУ ISO 9001-2001 та ДСТУ4161-2003 по якостi та безпечностi продукцiї.
Основнi види продукцiї, якi виробляє товариство: ковбаснi вироби, свиннi копченостi, напiвфабрикати м'яснi та вироби макароннi з начинкою.
Можна говорити про достатньо нестабільне становище підприємства, про що говорить зменшення майна підприємства за рахунок необоротних активів, власного капіталу, чистого доходу і валового прибутку, середньомісячної оплати праці та продуктивності праці.
Разом з тим, виникає наявність чистого збитку і невисока середньомісячна оплата праці, яка недостатньо мотивує співробітників та зниження продуктивності праці.
Основою конкурентоспроможності продукції ПрАТ «Прилуцький м'ясокомбiнат» виступає новизна сировинного (рецептурного рішення), зовнішнього вигляду.
Конкурентноздатність продукції ПрАТ «Прилуцький м'ясокомбiнат» є вищою за ПАТ «Ніжинський м’ясокомбінат», через те, що перший завод має більший досвід роботи, ширшу номенклатуру виробів і послуг, вищу якість, але отримує менший прибуток і має вищу ціну. Також ПрАТ «Прилуцький м'ясокомбiнат» має нижчу конкурентноздатність, ніж Новгород – Сіверський м’ясокомбінат через те, що має нижчу рентабельність і гірше організовану службу збуту і просування товару. Але по деяким параметрам, спостерігається навіть перевищення показників конкурента – щодо обсягу валового прибутку, обсягу реалізації та якості продукції.
Однією з важливих задач при розробці плану збільшення конкурентоспроможності є пошук оптимального асортименту продукції, який повинен задовольнити потреби споживачів і забезпечити високі техніко-економічні показники виробництва (товарна продукція, прибуток, рентабельність і ін.).
Підприємству пропонується розробити і втілити в життя проект випуску дорогої і якісної продукції, яка буде випускатися за державними стандартами, а не технічними умовами, як випускає більшість виробників області, буде містити позначку про відсутність генно – модифікованих організмів і буде реалізовуватись як продукція для споживачів з високим рівнем доходу, які дбають про власне здоров’я та безпеку споживання.
Отже, в результаті здійснення даного проекту можна констатувати наступне: обсяг виробництва і реалізації продукції значно зросте, потужності почнуть завантажуватись на 85%, підприємство почне отримувати прибуток, але головне – воно почне випускати якісну і конкурентоздатну продукцію, яка зможе завоювати ринок, оскільки випущена відповідно до Державних стандартів і не містить шкідливих для здоров’я домішок, хоча ціна її і буде дещо вища за аналоги.